Gå til innhold

Feirer man ingenting sammen etter brudd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det virkelig sånn at man går fra å feire jul og alle bursdager sammen, til 50/50-deling av ungene og så er det stopp? Barna får ikke være med begge foreldrene på julaften? Ingen ferier sammen, ingen ting?

Anonymkode: d3b9e...515

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel helt individuelt det. Noe dere må finne ut av. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er da selvsagt helt opp til den enkelte? Mange feirer sammen, mange gjør det ikke. 

Det er jo ganske åpenbart at det ikke er så enkelt å feire sammen etter man har gått fra hverandre, om man får nye partnere o.l. 

Anonymkode: 05ad1...977

• Liker 2
Skrevet

Helst ikke😂

Anonymkode: 1cc8e...c4b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det INGEN som tenker på barna? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barn er tilpasningsdyktige.

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo? Og for barna kan det beste være å ikke måtte feire med to foreldre som ikke går i lag. 

Anonymkode: 05ad1...977

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det virkelig sånn at man går fra å feire jul og alle bursdager sammen, til 50/50-deling av ungene og så er det stopp? Barna får ikke være med begge foreldrene på julaften? Ingen ferier sammen, ingen ting?

Noen feirer sammen, andre ikke. Begge deler er vanlig.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ikke feire sammen, kan faktisk være det beste for barna...

Anonymkode: 0613e...ea5

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Er det i det hele tatt mulig å ikke være klar over at det finnes hundre ulike måter å gjøre dette på? Eller later du som om du ikke har noen som helst erfaring med noe som helst og like vel er gammel nok til å vurdere å skille deg og har fått barn?

Anonymkode: 92055...7c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi feirer ikke nødvendigvis julaften sammen, men har gjort det. Man finner seg gjerne noen med egen familie og et sett til med svigerfamilie så lar seg jo ikke alltid gjøre. Barna her har fått selv lov til og bestemme hvor dem ønsker og være på julaften, og søsken trenger ikke ønske likt heller. Men stort sett andre type ting som bursdager osv feirer vi i felleskap. Faren kommer alltid innom på formiddagen på julaften og det ikke har vært sånn at dem skal være hos han eller vi ferierer i lag. Man får finne sin vei

Anonymkode: a4e99...1fe

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja. Her var det helt stopp og ungene har ikke hatt noen problemer med dette. 

Anonymkode: f7c5f...821

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo nettopp det mange gjør ved å feire separat. Å skulle smile og late som ingenting der stemningen mellom foreldrene i realiteten er svært amper og det ligger mye vondt i bunnen, tror jeg er mer skadelig for barn enn å la barna få slippe denne trykkede stemningen med to foreldre sammen fordi man på overflaten skal late som om om alt er ok. 

I en fantasiverden er alle brudd overkommelige og man er venner. Desverre blir det ikke alltid slik. 

Anonymkode: 115f9...d1c

• Nyttig 3
Skrevet

Eksen og jeg samarbeider så godt vi kan med å ta de fleste feiringer og en del av feriene i lag. For min del ang å bygge gode/bedre relasjoner med barna ønsker jeg helst å dele opp feriene litt mer så jeg får barna mer for meg selv og det vi vil gjøre sammen. 

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har feiret jul sammen og vi har feiret bursdagen til barna osv fordi det ikke var et vondt brudd i så måte, vi har samarbeidet godt hele veien. Men det er opp til hver å finne ut hva som er best for egne barn, kan man ikke oppføre seg pent når man er sammen er det best å la være.. 

Skrevet
got2go skrev (10 minutter siden):

Barn er tilpasningsdyktige.

Foreldrene bør være de som er tilpassningsdyktige siden det er de som skaper denne situasjonen

Anonymkode: 311ca...9e6

• Liker 2
Skrevet

Har alltid feira jul sammen etter skilsmissen vi :)
Pleier å spise middag sammen på 17. mai også, og ha barnebursdag hjemme hos den ene av oss.
Det går helt fint!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Foreldrene bør være de som er tilpassningsdyktige siden det er de som skaper denne situasjonen

Ikke hvis de ikke går overens. Kan være mange grunner til det.

• Nyttig 1
Skrevet

Skulle ønske jeg levde i en fantasiverden som deg, for en simpel tankegang. 
For noen funker det, men for andre går de fra hverandre fordi de IKKE fungerer sammen og barna har det best i to forskjellige hjem, da er det åpenbart best for barna å feire separat også. 
For min del gjør vi ingenting sammen annet enn at jeg må være tilstede på samvær, men jeg har alle jul og ferier uansett hvor far ikke er tilstede

Anonymkode: 036d9...c24

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hvis mannen/kona di mister følelsene for deg og forelsker seg i en annen, så skal du sitte og kose deg ved julebordet sammen med vedkommende, og etterhvert også den nye partneren hvert år?

Anonymkode: 24d48...b71

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi feirer ikke sammen, men med hver våres familier annenhver gang. 17 mai og barnebursdag ordner vi sammen. 

Men vi har en veldig god tone, kan ta en kaffekopp ved overlevering, møter på skoleavslutninger og slikt sammen. Så barna ser absolutt at vi er venner og det er hverken noe drama eller dårlige vibber. Ingen av ungene har reagert på at vi ikke har felles julaften eller drar på ferie sammen. 

Anonymkode: 33c23...2eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...