Gå til innhold

Søkt to jobber og blitt innkalt til intervju, den ene har treg prosess, den andre rask, hva ville dere gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobben jeg egentlig vil ha er litt mere prestisje med mange søkere og krever mer fra meg, dermed er det mindre sannsynlig at den blir min, og intervjuprosessen er veldig lang. 
Den andre er det mye større sannsynlighet for at jeg lander ganske raskt, den krever ingen utdannelse og jeg har kjennskap til den fra før.

Hva ville dere gjort?
Kan jeg jeg si ja til den med rask prosess og så si opp etter kort tid om jeg skulle være heldig å få den andre?
Jeg blir helt utslitt av disse intervjuprosessene fordi jeg alltid må ta vanskelige valg og føler at jeg alltid velger feil. 
Sliter så utrolig med søvnen fordi hjernen går på høykant 24/7.

 

Anonymkode: a7554...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde lignende problem i sommer. Gikk i 2.gangsintervju på «valg nr 2» dagen før førstegangsintervju på «valg nr 1». Fikk muntlig tilbud av valg 2, og da de i valg 1 spurte om jeg hadde andre prosesser igang sa jeg som sant var at jeg hadde et tilbud av interesse. Dette førte til at valg 1 speedet opp prosessen litt og jeg fikk 2.gangsintervju uken etter. Det var derimot ikke så raskt at jeg fikk noen avgjørelse, så jeg endte med å si ja til valg 2. Da jeg 2 uker etterpå fikk tilbud fra valg 1, så måtte ringe å si fra meg stillingen hos valg 2. Dritkjipt når en hører personen i andre enden ble så skuffa, men samtidig i en sånn prosess må en være litt egoistisk og kynisk. Iallefall ikke si nei til en stilling du syns er bra nok, i tilfelle du kanskje får den andre. Har hørt om et par som har gjort det, og de endte opp med null jobber da førstevalget valgte annen kandidat. 
Lykke til! Velg deg selv så lenge du er ryddig i prosessen😊

Anonymkode: 3fe03...7b5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...