Gå til innhold

Hvilken sang har betydd mye for deg gjennom livet?


Heipådegådu

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gravity av John Mayer (helst live-versjoner). Miksen av teksten, melodien og gitarsoloen. Har betydd spesielt mye for meg i vanskelige perioder hvor jeg har kjent meg ensom. 

Colour me in av Damien Rice. En av sangene til meg og mannen min. Den ble sunget i vielsen vår. For meg handler den om å ha funnet god og sterk kjærlighet etter mye smerte og skuffelser i kjærlighet og livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt livs-soundtrack finnes mye Beatles, Bob Dylan og Leonard Cohen...! Og å plukke ut enkelte låter er vanskelig, men 

A day in the life, Lady Madonna, Come together, Across the Universe, I will, Eleanor Rigby, While my guitar gently weeps .. av Beatles f.eks
Dylan: Hurricane, Shelter from the storm, Tangled up in blue, Just like a woman, My back pages, It ain't me, babe, Forever Young, One more cup of coffee, for eksempel
Cohen: Coming back to you, Famous blue raincoat, Sisters of mercy, Everybody knows, Take this waltz, f.eks (av nyere låter er Treaty og What happens to the heart helt nyyydelige!)..

Ellers er jeg glad i Kent, og Utan dina andetag, Döda vinkeln, FF, Palace of main, Ingenting, Egoist, Romeo återvendar ensam, og Sundance kid er låter jeg kan høre på igjen og igjen over åra..

Hotel California (Eagles), Gimme shelter (Rolling stones), People are strange (the Doors), American Pie (Don mcLean), Layla (Eric Clapton) og Heart of gold (Neil Young) har også alle vært med meg fra ungdomstida, klassikere :)
 

Anonymkode: e8c22...c52

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bittersweet symphony av the Verve

Sweet child o` mine av Guns n` Roses

Clocks av Coldplay

 Me and Bobby McGee med Janis Joplin, originalen laget av Kris Kristofferson

Endret av missLynch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Where the lost ones go av Sissel Kyrkjebø og Espen Lind. En vakker og brutal påminnelse om at ikke alle vennskap, forhold og familie varer evig, enten det er dyr, familie eller annet. Jeg tolker den nok ikke riktig men det er det den har betydd for meg siden barndommen.

Anonymkode: 15129...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vamp med Tir n`a noir 1993
Bjørn Eidsvåg Eg ser 1983

- begge har fulgt meg i mange år som ungdom og voksen, og Elvis sin Love me tender 1956 som mor spilte om og om igjen som jeg kunne teksten på lenge før jeg kunne skjønne den :D 

Ellers er jeg "altetende" på musikk tror jeg og i det siste har Show goes On med Taylor Goyette gått på repeat sammen med Sounds of Someday med Radio Company❤️

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere av Queen sine låter har fulgt meg siden jeg var barn. Jeg elsker We are the Champions, Too much love wil kill you og I want to break free. Alle sanger som har betydd mye for meg i perioder i livet.

Elton John sin Can you feel the love tonight er også en sang jeg har hørt på gjennom hele livet. 

Anonymkode: 8c226...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange, men denne står øverst på lista (og den skal spilles i min begravelse):

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...