Gå til innhold

Er det noen ord som du har fått fra en leder som du ikke liker/ likte ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått noen iløpet av min jobbkarriere.  Det er ord som : "dette har jeg sagt til deg mange ganger før". "Bli mer effektiv", "jeg må ha en alvorsprat med deg" , "stopp å prate" osv. Disse ord stikker alltid littegrann. 

Noen andre som har fått noe ubehagelige ord servert? 

Anonymkode: 248de...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"jobben betaler også når du går på do"

"Det er vi som bestemmer her, ikke du" (Samtidig kastet h*n papir mot veggen) 

 

Anonymkode: 4e8b3...527

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt var når sjefen kalte meg "frøken"🙄

Jeg var over 35, men han var selvsagt eldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så helt jævlig ut    ( fikk allergireaksjon på et øye )

Du er et pedimeter

Du tåler ikke kritikk

Du er for følsom

Anonymkode: 2ea46...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har fått noen iløpet av min jobbkarriere.  Det er ord som : "dette har jeg sagt til deg mange ganger før". "Bli mer effektiv", "jeg må ha en alvorsprat med deg" , "stopp å prate" osv. Disse ord stikker alltid littegrann. 

Noen andre som har fått noe ubehagelige ord servert? 

Anonymkode: 248de...3eb

"Siden du fungerer så dårlig, luker du deg egentlig her?" 

"Hvis du ikke blir bedre så må jeg si deg opp." 

Endret seg totalt da jeg sa opp selv, jeg skikkelig savnet der. 

Har hørt det meste av kommentarer fra om jeg er dum eller blind til "bare å grine på kontoret her, de fleste gjør det." 

Renholdsyrket har noen spesielle sjefer i blant. 

Anonymkode: bbfaa...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som går på personlighet og ikke har noe med hvordan man gjør jobben. 

Du må komme ut av skallet ditt
Du må smile mer
Jeg fikk et dårlig førsteinntrykk av deg 

Den siste skulle visst nok forestille kompliment siden jeg gjorde det bedre enn de trodde

Du er ikke så dum som du ser ut har jeg også fått høre, men den tror jeg var en spøk 

Anonymkode: 9bcff...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var 22 og jobbet med regnskap for ett stort firma i Oslo, rett før julebordet fikk alle beskjed om at det mest sannsynlig ville bli nedbemmaning etter nyttår.

Sjefen kom innom kopirommet og sa til meg stille;

- Nå var jo du nyansatt når vi hadde sommerfesten i juni, men nå har du vært her noen måneder, og jeg ‘’liker det du leverer’’, så tenkte gi deg en heads up før julebordet, siden vi skal ha  julebordet på xx (ett hotell) at hvis du leverer like godt arbeid til meg da, så trenger du ikke bekymre deg for nedbemmaningen!

(Jeg dro ikke på det julebordet, fikk onkelen min til å ringe sjefen, 1 time før vi skulle dra og si strategisk at det hadde dukket opp en alvorlig situasjon med meg, og jeg var ikke istand til å ringe selv, grunnet omstendighetene,  og at jeg var forhindret til å dra, derfor ringte han for meg. Antok at sjefen skjønte tegningen, for jeg ble behandlet ytterst profesjonelt i etterkant😅

Sluttet etter noen måneder…. Arbeidsmiljøet var……. Veldig dårlig generellt der…🙄

Anonymkode: da8fd...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Du så helt jævlig ut    ( fikk allergireaksjon på et øye )

Du er et pedimeter

Du tåler ikke kritikk

Du er for følsom

Anonymkode: 2ea46...3c3

Det er ikke kjekt å høre at man er for følsom eller ikke takler kritikk.  Jeg er redd for å få høre den og. 

Anonymkode: 248de...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa altså, min forrige sjef la an på meg på jobbfest da jeg var 20 og han var 65. Strøyk meg på kinnet og sa jeg var ei fin jente. Skulle ønske det var den eneste episoden på den arbeidsplassen.

Anonymkode: 3dcf4...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To år på rad fikk jeg høre i medarbeidersamtaler at jeg var for nøye. "Du trenger ikke levere 110% hele tiden her, det er nok med 80" sa min kvinnelige sjef (lurer på om hun praktiserte det samme for seg selv i sin egen mellomlederstilling?).

Jeg skjønner ikke at en sjef kan sitte stille og se på at alle de ansatte bare leverer 80% kvalitet, og faktisk oppfordre ansatte til å ikke prestere bedre enn det.

(kontorjobb) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...