Gå til innhold

TV serie for den som interesserer seg for adopsjonshistorier og tapt familie eller bare generell feel good.


Zeezrom

Anbefalte innlegg

Jeg er et adoptivbarn som har funnet en tv-serie som virkelig varmer i hjertet for meg. Siden den ikke er på noen av de norsk plattformene er det likevel få som har sett den her til lands, så jeg fikk lyst til å dele den her. Serien heter "Relative Race" og følger fire lag som skal konkurere om en liten  pengepremie samtidig som de i hver episode får treffe på familie de ikke har møtt før. De fleste deltakerne er adoptivbarn eller barn som har vært i fosterhjem som leter etter sin biologiske familie. Det varmer alltid godt å se noen treffe på en mor eller ar som har lett etter dem i mange år. Serien har gått i 12 sesonger og konseptet har endret seg bittelitt fra sesong til sesong. 

Serien kan ses gratis i BYU-TV sin app, og på denne nettsiden: 

https://www.byutv.org/relative-race.

BYU-TV er drevet av Brigham Young University som igjen eies av Jesu Kristi Kirke av siste-dagers hellige, men programmet er ikke religiøst, selv om det har vært noen religiøse deltakere i noen sesonger. 

Spørsmål, synspunkter på serien? Del gjerne :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lol, den preferansen kan jeg godt forstå. Vil likevel understreke at programmet ikke er et av de mer trashy som finnes (selv om den typen program har sin tid det også). De tar godt vare på deltakerne, og til og med konkurrentene heier gjerne på hverandre. Det er mye mer fokus på å treffe ny familie enn på selve konkurransen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkedyne skrev (På 30.11.2023 den 2.24):

Jeg sitter å ser på "Gitt bort" nå på NRK2 om Christian Strand. Anbefales :)

Helt enig, fantastisk gripende historie!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...