ArielSofie Skrevet 26. november 2023 #1 Del Skrevet 26. november 2023 Jeg er ny i dette med friluftsliv. Det virker koselig og praktisk å lage noe varmt å drikke eller spise på tur. Jeg har sett kaffekjeler til bål, stormkjøkken ol. Men når det er brukt, hvordan få de varme tingene hjem igjen uten at de smelter ting i sekken? Har dere tips til hva jeg bør starte med? Jeg kunne feks tenkt meg å startke med å kunne koke vann til kaffe, rett i koppen supper ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Del Skrevet 26. november 2023 Det tar veldig kort tid før ting er kjølig nok til å pakke ned i sekken. Om det er snø eller ett vann i nærheten til å dyppe kjelen i tar det enda kortere tid. Anonymkode: 56aff...19e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 26. november 2023 #3 Del Skrevet 26. november 2023 Det kjøles ned mens dere spiser og innen dere skal pakke sammen igjen. Et alternativ er å skylle det i en elv eller et vann. Mange stormkjøkken/primus kommer med oppbevaringspose. Da kan du feste den utenpå sekken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #4 Del Skrevet 26. november 2023 Dette er ikke noe problem. alt blir kaldt på et par minutter… Anonymkode: 733be...773 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 8. desember 2023 #5 Del Skrevet 8. desember 2023 Ingen problem. Blir ofte kjølt ned fort. Og er det vann eller snø i nærheten. Er det bare å dype de i vann eller sette i snøen. Vi skyller nå av alt før vi legger i sekken og da blir det kjølt ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 12. desember 2023 #6 Del Skrevet 12. desember 2023 Har aldri opplevd at det har smeltet noe. Stormkjøkken er gjerne i tynt stål, det blir fort kaldt. Bare ha med en søppelpose til å ta rundt det så du ikke får noen rester i sekken dersom du ikke får skylt/vasket det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #7 Del Skrevet 12. desember 2023 Ang det å sette opp bål. Hvis der er ferdilagde bålplasser bruk de. Feks i strandsonen. Anonymkode: d5ce9...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå