Eloise12345 Skrevet 26. november 2023 #1 Del Skrevet 26. november 2023 (endret) Jeg pleier å løpe 3 km og gå de 2 siste kilometere. Altså 5 km tilsammen. Løper på fart : 7 til 10 km i timen. Noen som har tips til treningsøkter på walkingpad ? Distanse , tempo osv ? Endret 26. november 2023 av Eloise12345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2023 #2 Del Skrevet 26. november 2023 Nå har ikke jeg Walkingpad, men vanlig mølle, men pleier å variere mellom ulike økter: - Rolig langkjøring: 60 til 90 minutter i rolig tempo. Går om nødvendig. - 4x4 intervaller - Tempoløp: løper 5, 7 eller 10 km der målet er å fullføre innen en viss tid. - Pyramidentervaller, der jeg øker tiden for hver intervall mot en «topp» for så å senke igjen. Pleier å starte på 1 min, neste drag blir da: 2, 3 og 4 før jeg senker til 3, 2 og 1. Anonymkode: 12306...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #3 Del Skrevet 27. november 2023 En walkingpad er jo ikke noe annet enn en litt spinkel mølle med lav maks-fart. Du trenger ikke noe eget treningsprogram til den.. Det er bare å google trening til hva du ønsker å oppnå. Er du nybegynner på løping, er det ørten løpe-programmer du kan følge. Couch to 5k, foreksempel. Anonymkode: e3525...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #4 Del Skrevet 27. november 2023 Eloise12345 skrev (23 timer siden): Jeg pleier å løpe 3 km og gå de 2 siste kilometere. Altså 5 km tilsammen. Løper på fart : 7 til 10 km i timen. Noen som har tips til treningsøkter på walkingpad ? Distanse , tempo osv ? Må nok øke farta. 7 er jo nesten gangfart Anonymkode: fdba5...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Må nok øke farta. 7 er jo nesten gangfart Anonymkode: fdba5...d5a Hvilken fart som er "rett" kommer helt an på formen på personen, og hva personen har som mål... For noen er 7 km mer enn nok, mens for andre er det knapt så det teller som trening. Det er derfor det er litt meningsløst å gi km/h og minutter og slikt - folk har ulik form, og ulike mål. Anonymkode: e3525...014 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 27. november 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 27. november 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Må nok øke farta. 7 er jo nesten gangfart Anonymkode: fdba5...d5a Jeg løp på 12 til 14 km I timen på treningssenter før, men jeg er ferdig med den tiden. Jeg var ganske utholden og rask. Men det ble mye skader. Jeg velger å trene roligere nå bevisst. Jeg er 47 år. Og velger å heller gå eller løpe sakte på walkingpad som trening. Er ferdig med raskt tempo. Kun trim er aktuellt Endret 27. november 2023 av Eloise12345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 27. november 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 27. november 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvilken fart som er "rett" kommer helt an på formen på personen, og hva personen har som mål... For noen er 7 km mer enn nok, mens for andre er det knapt så det teller som trening. Det er derfor det er litt meningsløst å gi km/h og minutter og slikt - folk har ulik form, og ulike mål. Anonymkode: e3525...014 Enig. Jeg tenkte å bruke walkingpad som gange-trening. Jeg synes den er for smal til å løpe fort på. Skjer lett ulykker for meg hvis jeg løper fort. Treffer foten utenfor. Det er en av årsakene til at jeg velger rolig trening på den. . Hvis jeg skal øke tempoet så må jeg nok ta en tur på en kraftigere mølle som er litt bredere og ikke så lett å tråkke utenfor på Endret 27. november 2023 av Eloise12345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #8 Del Skrevet 27. november 2023 Eloise12345 skrev (1 minutt siden): Enig. Jeg tenkte å bruke walkingpad som gange-trening. Jeg synes den er for smal til å løpe fort på. Skjer lett ulykker for meg hvis jeg løper fort. Treffer foten utenfor. Det er en av årsakene til at jeg velger rolig trening på den. Ja, jeg har både en walking pad og en "vanlig" tredemølle, og selv om walking paden har en maksfart på 12km/h, tør jeg aldri løpe fortere enn 10 km/h på den, og selv det føles risky. Båndet er smalt, og den har ikke noe å støtte seg mot på siden om man skulle komme i ubalanse. Skal jeg løpe fort, løper jeg ute, eller på den skikkelige møllen. Anonymkode: e3525...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 27. november 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 27. november 2023 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg har både en walking pad og en "vanlig" tredemølle, og selv om walking paden har en maksfart på 12km/h, tør jeg aldri løpe fortere enn 10 km/h på den, og selv det føles risky. Båndet er smalt, og den har ikke noe å støtte seg mot på siden om man skulle komme i ubalanse. Skal jeg løpe fort, løper jeg ute, eller på den skikkelige møllen. Anonymkode: e3525...014 Da er vi flere som har det på samme måte. Jeg har en walkingpad r1pro. Jeg har flere ganger tråkket utenfor og det er flere ganger blitt nesten fare for helse og ulykker pga det. Jeg tør ikke å løpe fort på den. Jeg bruker den mest på 7 km I timen for jeg må konsentrere meg om at jeg holder meg på båndet hele tiden. Det er mulig at de møller som er på treningssenter har mer støtte rundt seg og er en del bredere. Fikk aldri samme problem på de . Jeg har store problemer å holde meg på båndet på walkingpad 😅 Endret 27. november 2023 av Eloise12345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #10 Del Skrevet 2. desember 2023 Noe av problemet med walkingpad er jo at man hverken kan løpe noe særlig fort på den, samtidig som det heller ikke går an å gå med 10-15 % stigning som på enkle vanlige tredemøller. Og skal man jogge på et så lite bånd uten støttehåndtak er det jo ikke særlig greit å ta en rolig langtur (jogge) på den mens man for eksempel ser film eller serier. Om man velger en slik walkingpad pga. plassproblemer ville jeg heller valgt en sykkelrulle eller spinningsykkel med wattmåler. Bedre trening på like lite/mindre plass. Anonymkode: bd3bc...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #11 Del Skrevet 6. desember 2023 Jeg er fornøyd med min walking pad. Løper gjerne i 12 km/t på den, men er ganske lav og har små føtter. Mulig det har noe å si. Bruker den som supplement til annen løping / trening. Anonymkode: f5f56...b91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #12 Del Skrevet 7. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er fornøyd med min walking pad. Løper gjerne i 12 km/t på den, men er ganske lav og har små føtter. Mulig det har noe å si. Bruker den som supplement til annen løping / trening. Anonymkode: f5f56...b91 Båndet er ganske kort, så så klart høyden på den som løper har mye å si. Samboeren min, på 190, kan ikke løpe på den. Båndet er rett og slett ikke langt nok til hans skrittlengde. Skal han løpe på et så kort bånd, blir det forferdelig unaturlig og knotete for ham, da må han ta det som for ham er museskritt. Jeg er 170, og jeg kan ikke løpe i 12 km/h på den - da er båndet for kort for meg også. Anonymkode: e3525...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå