Gå til innhold

sjokoladesprekk...igjen og igjen, blir så lei meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

klarte å kutte sukker i en mnd og følte meg så bra. Såååskjer det igjen at jeg sprekker. Har spist to store plater i fredag og to lørdag...blir ikke kvalm, bare nyter det. Veit at det er jeg som bestemmer, men suget blir så sterkt at jeg kan ikke stoppe det. Er overvektig pga dette søtsuget. Det er en vanskelig tid med fristelser overalt. Det beste er å si neitakk til alt søtt...hvordan klarer du deg som har samme utfordringer? Trenger ikke svar fra folk som sier man skal kose seg...jeg klarer ikke kose meg med bare litt. Jeg kjører til butikken kun for sjokolade, om det skulle være ti mil. Har så lyst å slutte med dette. blir takknemlig for svar og støtte. HVA kan hjelpe?

Anonymkode: 5bea1...194

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke søtt i hus. Og hvis jeg vurderer å kjøre til butikken på grunn av søtsug går jeg en tur eller drar på trening.

Anonymkode: 93b27...baa

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke straffe seg selv på toppen av det, ok så du datt på tryne av hesten i helga, opp igjen på og løpet går videre. Det er ikke de 4 platene av sjokolade som teller her, men hele MÅNEDEN uten sukker! 

Anonymkode: 7d0f4...a6c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok mat med god næringsinnhold av både fett, proteiner og karbohydrater vil gjøre at kroppen craver mindre søtsaker. Også må du finne ut om du "spiser følelsene dine" eller om det er andre årsaker til overspisingen. 

Så må du kanskje åpne for lørdagsgodt, sånn at du VET at på lørdag kam du spise sjokolade. Kan være du ikke ryker på en smell om du har en slik dag når du vet at er kun den dagen og kun en viss mengde.

Anonymkode: a84f5...932

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier noen uker godtestopp, rett og slett fordi jeg er vrang. Men når jeg er ferdig med godtestopp så unner jeg meg sjokolade. Men jeg kjøper aldri de store platene. Kjøp heller en smil, en melkerull eller en daim. Også har du kun den, og den skal du kose deg med. 

Å ha mer sjokolade eller godt i hus enn man har gitt seg selv lov til å spise er idiotisk. 

Anonymkode: 9f73e...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ikke straffe seg selv på toppen av det, ok så du datt på tryne av hesten i helga, opp igjen på og løpet går videre. Det er ikke de 4 platene av sjokolade som teller her, men hele MÅNEDEN uten sukker! 

Anonymkode: 7d0f4...a6c

Ja det er sant, er på hesten igjen no :) det som er utfordrende er hvis vi er invitert til noen og jeg forsåvidt klarer å ta bare litt søtt...så setter det i gang noen vanvittige prosesser med BARE MÅHA dagene etterpå. Mannen min mener jeg kan takke nei og at folk vil forstå, men jeg føler det er uhøflig. Det beste for meg er TOTAL avhold i forhold til søte saker. Takk for svar. ts

Anonymkode: 5bea1...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å heller finne en mindre mengde du kan leve med, enn å skulle tvinge gjennom sukker stopp og nekt som gjerne er grunnen til at man ryker på en sånn smell.

Tillat det å ha litt sjokolade.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er sant, er på hesten igjen no :) det som er utfordrende er hvis vi er invitert til noen og jeg forsåvidt klarer å ta bare litt søtt...så setter det i gang noen vanvittige prosesser med BARE MÅHA dagene etterpå. Mannen min mener jeg kan takke nei og at folk vil forstå, men jeg føler det er uhøflig. Det beste for meg er TOTAL avhold i forhold til søte saker. Takk for svar. ts

Anonymkode: 5bea1...194

Du kan med god samvittighet takke nei, og kanskje tilogmed være ærlig om årsaken. Be heller om en kopp te og kanskje en frukt. 

Når du har "avruset" deg av sukker i fremtiden, vil du trolig kunne ta et kakestykke i besøk uten at det får ringvirkninger neste dag. Så husk at det bare er en periode og at det du gjør er en kjempeinnsats for helsen din!

Anonymkode: a84f5...932

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google "cravings sugar vitamins"

Jeg har tatt tilsvarende vitaminer for helt andre ting, og merket etter en stund at cravings etter sukker og raske karbohydrater dalte betraktelig.  

Tidligere har jeg gått "cold turkey" og bare kuttet ut. Men cravings for "det hvite" ble jeg aldri kvitt, måtte jobbe hardt for å stå i mot. For spiste jeg pasta, så ballet det på seg med "behov" for sjokolade osv også. Og jeg kunne ikke spise 1 liten sjokolade eller ei lita skål med potetgull. For da var det gjort :ler:

Men jeg har ikke hatt dette suget på flere mnd etter jeg tok tilskudd, så det har helt klart vært til hjelp. 

Jeg støtter også det som sies at det er fordel å bare kjøpe en liten sjokolade, og du kan kjøpe sjokolader som er bedre for deg enn stratos og melkesjokolade. F.eks er denne et sunnere alternativ, og den metter bedre. Ja den er dyr :) https://sunkost.no/chokay-mork-sjokolade-hasselnott
 

Anonymkode: ec261...b80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare godta at du ikke er en av de som kan kose seg med en bit og være fornøyd med det. Istedenfor så vekker du et dyr der inne. Du må rett og slett holde deg helt borte fra det. Ikke la deg overtale av "herregud, du kan vel ta litt vel", for de skjønner ikke. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en huskelapp som plinger på mobilen hver dag når arbeidsdagen er ferdig. Der står det et par setninger om at jeg ikke skal kjøpe godteri på vei hjem. Er normalvektig, men har det på samme måte som deg. Kunne gjerne droppet mat og kun spist smågodt liksom. For meg gir suget seg litt etter noen dager uten godteri. Men jeg er periode «dranker» og har godteriperioder innimellom før jeg har nok motivasjon til å ta tak igjen (buksene strammer). Tror det bare er sånn noen av oss er. Vi må bruke viljestyrken hele tiden. Mannen min har nesten aldri lyst på godteri, det er så urettferdig😅

Anonymkode: 50690...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 9.46):

klarte å kutte sukker i en mnd og følte meg så bra. Såååskjer det igjen at jeg sprekker. Har spist to store plater i fredag og to lørdag...blir ikke kvalm, bare nyter det. Veit at det er jeg som bestemmer, men suget blir så sterkt at jeg kan ikke stoppe det. Er overvektig pga dette søtsuget. Det er en vanskelig tid med fristelser overalt. Det beste er å si neitakk til alt søtt...hvordan klarer du deg som har samme utfordringer? Trenger ikke svar fra folk som sier man skal kose seg...jeg klarer ikke kose meg med bare litt. Jeg kjører til butikken kun for sjokolade, om det skulle være ti mil. Har så lyst å slutte med dette. blir takknemlig for svar og støtte. HVA kan hjelpe?

Anonymkode: 5bea1...194

Ikke kutt ut sjokolade. Du kommer ikke til å klare det over tid. Det er mye bedre å lage deg vaner som du kan leve med. Og sjokolade er åpenbart noe du ikke klarer deg uten.

Så spis litt sjokolade hver dag. Men bytt den ut med mørk sjokolade om du liker det. Og hold deg til noen biter hver dag.

Hilsen slank sjokoladespiser. 

Anonymkode: 89bd8...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg å like mørk sjokolade. Hjemmelaget kakao kan du også lage sunnere.

Anonymkode: 44db3...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...