Gå til innhold

Når man hører noen si at "Mange sliter med å få endene til å møtes"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om de oppriktig synes de økonomiske forskjellene i Norge er greit, så lenge dem kan spille den reddende hvite ridder på hesten sin?

Det er så mange som lirer fra seg om hvor mye de hjelper, som om det er en selvfølge at noen folk har mye mindre enn seg selv. 

Når jeg ser at noen tjener 3 ganger mer enn andre, så er det noe som er alvorlig galt. Min og din tid er like mye verdt, sett mot at man jobber like hardt og effektivs. Vet om flere som jobber knallhardt og er flinke, men bare pga valg av jobb så tjener de mye mindre enn folk som har en veldig avslappende jobb. Og ikke si det bare er å bytte jobb, for det kan være man må studere om igjen eller mest trolig er man ikke intressert i noe annet enn det man allerede jobber med.

 

Så når folk "gir" penger til andre, er det fordi dem er rasende inni seg på urettferdighetene i samfunnet, eller er det sånn at det er for å føle seg hakket bedre og overlegen de som er mindre bemidlet enn dem selv. Når jeg hører folk snakke om dette, så får jeg den følelsen av at så lenge det ikke er dem selv, så er det som den mest naturlige tingen at noen ikke har noe.

 

 

Anonymkode: c4238...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...