lillevill Skrevet 3. desember 2023 #121 Del Skrevet 3. desember 2023 Ja! Men prøv å si munnbinntvang raskt mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 3. desember 2023 #122 Del Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 11.52): Vondt å se ja. Hadde en gammel nabo som sa at all historie gjentar seg. Vi mennesker lærer aldri. Plutselig var det lett å skjønne hvordan mennesker er istand til å putte en hel gruppe under "mindreverdig" og ta det til det ekstreme. Om noen hadde foreslått egne samfunn der vi kunne putte de uvaksinerte som straff under pandemien er det garantert flere som hadde stemt for det... Sykt. Anonymkode: 66e86...fc3 Enig! Det der skremte livskiten ut av meg. Mitt syn på medmennesker blir aldri det samme. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 3. desember 2023 #123 Del Skrevet 3. desember 2023 Ja, jeg og resten av familien min hadde gjort dette igjen uten problemer. Det var ikke noe stress for oss under pandemien å følge tiltakene med munnbind, avstand, maks så og så mange sammen osv. Vi hadde hjemmekontor og har pr dags dato fremdeles hjemmekontor flere ganger i uken. Vi investerte penger i nye skrivebord (hev og senk pult) og diverse tilbehør. Vi betalte dette av egen lomme, men det var en god investering for oss. Barna hadde hjemmeskole og det gikk helt fint uten noen problemer. Jeg har tatt med meg vaner fra pandemien som å desinfisere håndtaket på handlevogner/handlekurver, antibac, holde avstand osv som jeg bruker den dag i dag. Kanskje litt voldsomt, men jeg er ikke alene om dette har jeg lagt merke til og dette kommer spesielt godt med i disse sykdomstider. Så ja, vi ville gjort vår del hvis en ny pandemi skulle oppstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #124 Del Skrevet 3. desember 2023 Ja, nesten som om jeg savner den tiden….😷 Anonymkode: 1dcdc...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #125 Del Skrevet 3. desember 2023 En pandemi og en pandemi kan jo være to svært forskjellige sykdommer med ekstremt ulik alvorlighetsgrad. For en pandemi som svineinfluensa? Nei, definitivt ikke. For en pandemi som i første tiden ligner covid, med mer alvorlige tegn - ja. For virkelig alvorlige pandemier med langt høyere dødstall, selvfølgelig. Anonymkode: e6b82...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #126 Del Skrevet 3. desember 2023 Jq syntes det var digg. Men ville firvrntet at en klasse var en kohort Anonymkode: ed346...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #127 Del Skrevet 3. desember 2023 23 hours ago, AdonisFFM said: De fleste i Norge hadde fulgt nye pålegg uten å blunke. Jeg har jo noen venner som klarte å være "purebloods" og det skal bli interessant å se når tiden har gått å se om vi får se noen epidemiologiske forskjeller. Pureblood! Konge. Jeg må nesten bruke den om meg selv, Pureblood og Gryffindor. 💪🏻😆 Anonymkode: 4ac6f...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. desember 2023 #128 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 10.22): Eller hadde du gitt blaffen? Anonymkode: 7d533...01d Det er ikke opp til meg å avgjøre. En vet aldri hva som kan komme. Det kan komme virus som er farligere enn corona, som vil gjøre det nødvendig, men jeg tror myndighetene vil ha høyere terskel for å stenge ned samfunnet i framtiden, og de har sagt at å stenge ned igjen skoler og bhg igjen vil sitte veldig langt inne. Men jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke energi på å tenke på det. Endret 3. desember 2023 av Grüner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 4. desember 2023 #129 Del Skrevet 4. desember 2023 Sportydame skrev (På 29.11.2023 den 11.17): Vi hadde jo segresjonskøer på Gardermoen, som var flere hundre meter lange, for UVAKSINERTE......som om det sørget for mindre smitte i samfunnet - samt karantenehotell for smittede......et under at ingen politikere ikke har blitt straffet for dette i ettertid..... 😉 Veien var faktisk veldig kort til å foreslå konsentrasjonsleirer for uvaksinerte under covid- jeg er sikker på at ca 20-30% av befolkningen til og med hadde stemt for det.....sier så mye om IQ'en her i landet at jeg blir skremt..... Antallet idioter og folk totalt blottet for kritisk tankegang var temmelig overaskende. Det typisk latterlige var folk som gikk ute med hunden og maske. Venneflokken klarte jo etter hvert å få litt vett inn i skolten på de fleste av oss da. Det utrolige var også hvor mange folk som sikkerg ikke visste forskjellen på virus og bakterier og skulle plutselig være sjef og autoritet over andre. Halvparten av disse folka hadde hoppet ut av et vindu om "myndighetene" anbefalte det. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #130 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 29.11.2023 den 10.41): Og riktig bruk av munnbind er heller ikke mulig ute. For eksempel, så kan jeg ikke ha sterile hender og sterilt munnbind hvis jeg må bytte på en buss. Man tar på ting, man puster på folk mens man bytter og så videre. Anonymkode: 51424...a1a Det er jo bare å ha med håndsprit i lommen Anonymkode: 0ada5...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 4. desember 2023 #131 Del Skrevet 4. desember 2023 Hvis det nye hadde vært at det er 90% sjans for å daue så hadde det ikke vært noe særlig å lure på. Alle flykter, noen til høye fjell, andre graver seg ned i hagen.. Lockdown hadde skapt seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #132 Del Skrevet 4. desember 2023 Ja. Savner anonymiteten munnbind ga, og savner at folk holdt mer avstand - + var deilig med hjemmekontor Anonymkode: 0bcdf...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 4. desember 2023 #133 Del Skrevet 4. desember 2023 Lockdown, ja takk. Munnbind og vaksiner, nei takk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 4. desember 2023 #134 Del Skrevet 4. desember 2023 ja, hadde vel det, selv om jeg hadde vært uenig. Alternativet er vel både bøter og at man blir uglesett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 4. desember 2023 #135 Del Skrevet 4. desember 2023 (endret) . Endret 21. november av Disney Adult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #136 Del Skrevet 4. desember 2023 Jeg savner hjemmekontor. Og så var det deilig å slippe alt det sosiale og all klemminga, både min og mannens familie elsker å klemme, jeg hater det. Og det at jeg ikke var syk, nå får jeg den ene forkjølelsen etter den andre. Anonymkode: 014dd...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #137 Del Skrevet 4. desember 2023 Man har vel ikke så mye valg hvis myndighetene bestemmer. Men jeg hadde ikke sett så lyst på det. Jeg har et viktig yrke, så har måttet jobbet uansett Anonymkode: dba1c...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #138 Del Skrevet 4. desember 2023 AdonisFFM skrev (3 timer siden): Venneflokken klarte jo etter hvert å få litt vett inn i skolten på de fleste av oss da. Det utrolige var også hvor mange folk som sikkerg ikke visste forskjellen på virus og bakterier og skulle plutselig være sjef og autoritet over andre. Halvparten av disse folka hadde hoppet ut av et vindu om "myndighetene" anbefalte det. Og hvilken gunstig fordel hadde de i covid-tiden, de som visste forskjellen på virus og bakterie..? Hvor i all verden kom dette resonnementet fra? Anonymkode: fd9fe...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 4. desember 2023 #139 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og hvilken gunstig fordel hadde de i covid-tiden, de som visste forskjellen på virus og bakterie..? Hvor i all verden kom dette resonnementet fra? Anonymkode: fd9fe...80d Jeg tror du må være litt forvirret her og trekker konklusjoner som ikke eksisterer. Hvis en ikke klarer å forstå elementær algebra, så bør en heller ikke bestemme hvordan en bro skal konstrueres. Hjalp det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #140 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 11.57): Nei, det hadde aldri skjedd. Du bør ikke lage deg slike dystre og hatefulle "om slik og så"- fantasier slik som dette og så konkludere med at andre er syke. Det er ikke sunt. Prøv å forhold deg til fakta og virkelighen. I virkeligheten vil det aldri bli noen straff for å ikke vaksinere seg. Det er frivillig. Anonymkode: 241db...aa7 Hvor naiv går det egentlig an å være etter å gjennomlevd de årene? Jeg gikk av facebook fordi det var så mye hat mot uvaksinerte! Ingen visste at jeg var uvaksinert, for det holdt å stå i bråket i familien, orket ikke ta det med resten av verden også. Folk jeg kjenner, som jeg tidligere feilaktig har ansett som oppegående, hadde LETT sendt uvaksinerte i leire, det sa de rett ut. Du fikk kanskje ikke med deg hva de gjorde i Australia og Østerrike? Jeg blir helt satt ut av utsagn som ditt, for du lever jo i en fantasiverden! Det gjorde jeg også for noen år siden, men nå har vi jo fått virkeligheten rett i trynet, og da kan man ikke lulle seg inn i rosa skyer lenger. Anonymkode: 7de63...2e6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå