Gå til innhold

Ute etter noen jeg kan dele mine interesser med.


PrinsesseFiona

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skulle gjerne hatt noen jeg kunne delt interessene mine med!

Jeg har i en lang stund nå vært veldig interessert i gamle dager. Da tenker jeg spesielt på 1800 til starten av 1900-tallet. Denne perioden har vart i noen år nå så det er ikke bare noe midlertidig. Jeg er veldig fasinert av måten folk levde på den tiden og elsker spesielt stilen de hadde!!! (Klær, arkitektur, språk...)

Generelt liker jeg norsk og nesten alt innenfor det. Det kan være fra å analysere tekster til å lese dikt eller drive med grammatikk. Riksmål er jeg også veldig glad i. Det å ha et pent språk med godt ordforråd og å være korrekt er en bonus 😊

I tillegg er jeg glad i familie og tradisjoner. F.eks. det å ha en mann i huset og en kvinne som passer på hjemmet (kunne ikke tenkt å ha det slik den dag i dag, men det noe som virker veldig koselig i mitt hode hvis jeg tenker positivt🤭). Jeg liker tanken av å være mor og ha en kjærlig familie der alt er på stell og hvor man lever i harmoni. Kanskje urealistisk i noen tilfeller, men jeg liker å dagdrømme. Samtidig frister det å være en selvstendig og sterk kvinne også. 

Etikette er også ekstremt viktig for meg. Det å ha folkeskikk og gode manerer er noe jeg setter stor pris på. Heller for høflig enn å virke uhøflig. Jeg henger meg også opp i detaljer. Riktig etikette på hvordan man har ettermiddags te, vifte etikette, ostehøvel etikette osv... Dro det kanskje litt langt der, men poenget er at alt som har regler eller ett spesielt formål vekker interesse i meg 😅.

Lurer også på om det finnes noen butikker eller nettbutikker der de selger tradisjonelle dukker i gammel stil. Trenger ikke å være noe som er originalt eller et spesielt merke. Heller ikke sjeldne samleobjekter, men bare noe jeg kunne begynt å samle på som er inspirert av den gamle stilen. Det at dukkene har store og overdådige eller pompøse kjoler hvis jeg kan kalle det det er veldig fint. Flotte hatter eller parasoller synes jeg er så pent. Dersom noen skulle vite om noe sånt trenger det heller ikke å være i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...