Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke opplevd dette, men rødhet og hevelse er en svært normal bivirkning. Tenker det er vanskelig å injisere med nåla halvveis ute, så hadde ikke vært bekymret for om du ikke hadde fått det inn. Ganirelix skal også hindre eggløsning, og siden du er på dag 3 med den ville jeg ikke tenkt det var tid for eggløsning uansett dersom injeksjonen ble satt feil☺️ Så bare fortsett💪🏻 Lykke til videre! 

Anonymkode: 1550c...fe7

❤️ Takk for svar😊

Anonymkode: 04be2...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

❤️ Takk for svar😊

Det var jeg som svarte deg tidligere i dag, og fikk nettopp samme reaksjon på huden som deg🙈 Var min 2. dose fyremadel/ganirelix denne runden, og ble ikke sånn i går og heller ikke på forrige forsøk🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det var jeg som svarte deg tidligere i dag, og fikk nettopp samme reaksjon på huden som deg🙈 Var min 2. dose fyremadel/ganirelix denne runden, og ble ikke sånn i går og heller ikke på forrige forsøk🤣

Reaksjonen min ble borte etter 2 timer, og i dag fikk jeg ikke samme reaksjon - så vil tro det bare er tilfeldig og helt normalt😊 Dette er mitt første forsøk, så merker redselen for å gjøre noe "feil" tar litt overhånd da jeg ikke har noe å sammenligne med😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Reaksjonen min ble borte etter 2 timer, og i dag fikk jeg ikke samme reaksjon - så vil tro det bare er tilfeldig og helt normalt😊 Dette er mitt første forsøk, så merker redselen for å gjøre noe "feil" tar litt overhånd da jeg ikke har noe å sammenligne med😂 

Skjønner deg godt🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med egguttak og føler ventetiden virkelig er i gang🙈 Hva gjorde dere frem til testdag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ferdig med egguttak og føler ventetiden virkelig er i gang🙈 Hva gjorde dere frem til testdag? 

Gratulerer! Vi er litt i samme båt som deg, var på sjekk for 2 dager siden, da var det for tidlig, har ny sjekk om 2 dager og forhåpentligvis skal jeg sette eggløsningssprøyten da. Sykepleieren sa noe om flere medisiner, men ved konsultasjon på fredag virket det kun som det var dette vi skulle gjøre. I mellomtiden har vi flyttet ut av boligen og styret fælt, så tiden har heldigvis gått fort for oss hittil. Nå skal vi bo hos familie i 4 uker, så det kan bli litt vanskelig å skjule at vi er i dette forløpet.. tror vi også rekker å få det ferdig før vi flytter ut og evt. kvalmen melder seg 🤣 Men flytting anbefales altså, og litt ekstra jobb :P 

Anonymkode: 398ff...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gratulerer! Vi er litt i samme båt som deg, var på sjekk for 2 dager siden, da var det for tidlig, har ny sjekk om 2 dager og forhåpentligvis skal jeg sette eggløsningssprøyten da. Sykepleieren sa noe om flere medisiner, men ved konsultasjon på fredag virket det kun som det var dette vi skulle gjøre. I mellomtiden har vi flyttet ut av boligen og styret fælt, så tiden har heldigvis gått fort for oss hittil. Nå skal vi bo hos familie i 4 uker, så det kan bli litt vanskelig å skjule at vi er i dette forløpet.. tror vi også rekker å få det ferdig før vi flytter ut og evt. kvalmen melder seg 🤣 Men flytting anbefales altså, og litt ekstra jobb :P 

Spennende! Synd vi kjøpte huset i fjor🤣 Er dette deres første forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere 🥰 Jeg skal starte med stimulering i morgen cd 2, 150 IU menopur også fyremadel fra cd 6. Jeg skal på ultralyd tirsdag neste uke. Jeg hører til Porsgrunn, og jeg vet at ikke de har uttak i helger, noe som bekymrer meg mye kjenner jeg. Jeg vet jo ikke hvordan kroppen min reagerer og hvor fort ting vokser, men jeg er 25 år og har AMH på 20 hvis det er relevant. Veldig ny til alt dette!

Noen som har erfaring med dette, at det ideelle hadde vært å ha uttak lørdag eller søndag, men at det ble fredag eller mandag pga stengt..? Hva skjedde? 🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oop skrev (1 time siden):

Hei dere 🥰 Jeg skal starte med stimulering i morgen cd 2, 150 IU menopur også fyremadel fra cd 6. Jeg skal på ultralyd tirsdag neste uke. Jeg hører til Porsgrunn, og jeg vet at ikke de har uttak i helger, noe som bekymrer meg mye kjenner jeg. Jeg vet jo ikke hvordan kroppen min reagerer og hvor fort ting vokser, men jeg er 25 år og har AMH på 20 hvis det er relevant. Veldig ny til alt dette!

Noen som har erfaring med dette, at det ideelle hadde vært å ha uttak lørdag eller søndag, men at det ble fredag eller mandag pga stengt..? Hva skjedde? 🥵

Hadde nettopp samme «problem», men på Ullevål. Nå er det jo for tidlig å si når det passer med uttak for det, er på samme alder som deg og tenker medisiner og AHM ikke har så mye å si siden alle er forskjellige😊 Hadde kontroll forrige torsdag og det ble ansett som best med uttak på lørdag. Underveis i kontrollen ringte legen lederen sin og spurte om å ha avdelingen åpen på lørdag for uttak, noe de kunne. På lørdagen var det flere andre som også hadde uttak, og vil tro de prøver å gjøre det de kan for at alle skal få så gode resultatet som mulig. Selv om det i utgangspunktet er stengt i helgene åpner de når det er mulig og bemanning/budsjett til det. Legen nevnte også at det var andre løsninger dersom det ikke kunne åpne, men vet ikke hva dette hadde vært da det løste seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde nettopp samme «problem», men på Ullevål. Nå er det jo for tidlig å si når det passer med uttak for det, er på samme alder som deg og tenker medisiner og AHM ikke har så mye å si siden alle er forskjellige😊 Hadde kontroll forrige torsdag og det ble ansett som best med uttak på lørdag. Underveis i kontrollen ringte legen lederen sin og spurte om å ha avdelingen åpen på lørdag for uttak, noe de kunne. På lørdagen var det flere andre som også hadde uttak, og vil tro de prøver å gjøre det de kan for at alle skal få så gode resultatet som mulig. Selv om det i utgangspunktet er stengt i helgene åpner de når det er mulig og bemanning/budsjett til det. Legen nevnte også at det var andre løsninger dersom det ikke kunne åpne, men vet ikke hva dette hadde vært da det løste seg. 

Takk for svar, og så bra det ordnet seg 🥰 sånn som jeg har forstått det så ordner ikke Porsgrunn på denne måten dessverre.. Men jeg får bare vente og se hvordan det går. Får jo ikke styrt noe, men bare kjedelig å gå og bekymre seg over dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 21.38):

Spennende! Synd vi kjøpte huset i fjor🤣 Er dette deres første forsøk?

Ja, stemmer!  Synd med huset ja :P Men prosjekter er fint! Var til 2. kontroll i dag og nå så det mye bedre ut, så setter vel eggløsningssprøyten i kveld (venter på endelig svar) 🤞Kjenner at vi er veldig spente på svaret, da har vi liksom en konkret dato for innsett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hadde innsett av 5 dagers blastocyst sist onsdag. Har testdag først 23.11. 

Er mitt første innsett og første forsøk noen gang, så klarte selvsagt ikke holde meg lenger enn til i dag. Testet negativt, og har deretter lest litt rundt om når andre tester osv. 2/2 på ting en sikkert bør unngå for å ikke tulle enda mer med hodet. Føler det er så mange som tester positivt veldig tidlig, er dette faktisk tilfelle? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hei! Hadde innsett av 5 dagers blastocyst sist onsdag. Har testdag først 23.11. 

Er mitt første innsett og første forsøk noen gang, så klarte selvsagt ikke holde meg lenger enn til i dag. Testet negativt, og har deretter lest litt rundt om når andre tester osv. 2/2 på ting en sikkert bør unngå for å ikke tulle enda mer med hodet. Føler det er så mange som tester positivt veldig tidlig, er dette faktisk tilfelle? 🤔

Jeg sjekket litt (hadde innsett i dag, så høyst aktuelt spørsmål!) 

Implantasjon av blastocysten i livmorveggen tar 48-72 dager, altså toppen 3 døgn. 

Så må jo HCG verdiene i blodet stige etter dette 

Så du kan finne det i blodet 10-11 dager etter naturlig befruktning

Men ved IVF øker det jo etter dette, "hCG levels rise gradually after implantation, which can happen a few days after the transfer. Doctors typically wait at least 12-14 days post-transfer before testing hCG because levels before that might not be very informative."

https://www.prideivf.com/blog/hcg-levels-after-embryo-transfer/

Så når man får blodprøve ca 9 dager etterpå så er det vel fordi man tester bedre enn før, men tenker det er en fin indikasjon på at det kanskje tar litt lengre tid? :)

---------------

Utover dette så hadde vi en veldig fin transfer i dag og alt gikk smooth, men jeg har hatt ganske mye mer ubehag og stikninger i buken enn ellers.  🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg sjekket litt (hadde innsett i dag, så høyst aktuelt spørsmål!) 

Implantasjon av blastocysten i livmorveggen tar 48-72 dager, altså toppen 3 døgn. 

Så må jo HCG verdiene i blodet stige etter dette 

Så du kan finne det i blodet 10-11 dager etter naturlig befruktning

Men ved IVF øker det jo etter dette, "hCG levels rise gradually after implantation, which can happen a few days after the transfer. Doctors typically wait at least 12-14 days post-transfer before testing hCG because levels before that might not be very informative."

https://www.prideivf.com/blog/hcg-levels-after-embryo-transfer/

Så når man får blodprøve ca 9 dager etterpå så er det vel fordi man tester bedre enn før, men tenker det er en fin indikasjon på at det kanskje tar litt lengre tid? :)

---------------

Utover dette så hadde vi en veldig fin transfer i dag og alt gikk smooth, men jeg har hatt ganske mye mer ubehag og stikninger i buken enn ellers.  🫠

Takk for litt mer informativt svar enn mine tanker, det er kanskje bare best å vente til testdag😊

spennende! Så bra at transfer gikk fint, krysser fingrer for dere fremover😊
ps. Jeg hadde også en del ubehag i buken de første to dagene etter innsett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 21.56):

Takk for litt mer informativt svar enn mine tanker, det er kanskje bare best å vente til testdag😊

Ingen årsak :) Fakta er alltid det beste i tider med usikkerhet :P Jeg kunne fint ha grublet meg sprø på det samme uten tvil!

Så godt å høre at det er normalt. Innsettet var relativt smertefritt men overrasket over alle mulige "strekk" og "stikkfølelser" i buken, og i bekkenet i etterkant. Har tatt cyclogest 1 uke og ikke endret noen ting underveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nærmer seg innsett snart. Jeg er så nervøs. Mellom alle egguttakene har vi prøvd i til sammen 10 sykluser og jeg har opplevd 3 kjemiske. En ved 4+6 og to streifere som knapt rakk å feste seg før de forsvant og mensen kom til vanlig tid. Er så bekymra for at eggkvaliteten min er skikkelig dårlig, og dermed også embryoene mine. :(

Har hatt 3 egguttak og akkumulert 7 embryoer. Min mann ønsker seg så gjerne to barn mens jeg er livredd for om det i det hele tatt blir ett. Var 36 under uttakene og har veldig lave eggreserver. Dette er så skummelt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefisk skrev (9 timer siden):

Nærmer seg innsett snart. Jeg er så nervøs. Mellom alle egguttakene har vi prøvd i til sammen 10 sykluser og jeg har opplevd 3 kjemiske. En ved 4+6 og to streifere som knapt rakk å feste seg før de forsvant og mensen kom til vanlig tid. Er så bekymra for at eggkvaliteten min er skikkelig dårlig, og dermed også embryoene mine. :(

Har hatt 3 egguttak og akkumulert 7 embryoer. Min mann ønsker seg så gjerne to barn mens jeg er livredd for om det i det hele tatt blir ett. Var 36 under uttakene og har veldig lave eggreserver. Dette er så skummelt altså.

Hei! Så spennende med innsett snart! Vi skal også ha nytt innsett i starten av desember. Vi har vært gjennom to innsett, et kjemisk som og streifet innom før den forsvant, også hadde jeg en MA i uke 8 etter andre innsettet i august. Begge har vært ved første forsøk (1 privat og 1 offentlig). Dette blir første fryseforsøket i naturlig syklus. Skal du ha det samme og er det hos privat eller offentlig?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 21.56):

( Det er meg som har kommentert som anonym på samtalen tidligere, men fikk byttet brukernavn :D )

Jeg har faktisk hatt div ubehag i buk siden innsettet på det javne. Veldig sære greier. Våknet opp i går morges gjennomsvett også og i dag trodde jeg kanskje jeg hadde fått urinveisinfeksjon når jeg stod opp. Hadde plutselig mange tegn til graviditet eller tidlig mens så vi testet! Jeg har iBS fra før av så er vant til å "drite i magesmerter", men dette har vært noe helt annet og en veldig merkelig opplevelse! 

Testet med rfsu tidligtest i går, 4 dager etter innsett som var negativ.
I morges testet vi igjen og da ble den positiv innenfor 1 time og ta kikket jeg på den i går og den hadde brått også farget strek.
Kjøpte en ny test fra annet merke og jammen var den positiv raskt. 
Har også testet med to EL tester da vi ikke ville bruke opp tidligtestene, og disse var også positive. Så krysser fingrene for at dette går veien videre! Det var da 5 døgn etter innsett som funket for oss, inntil videre! Tenker blodprøven blir et mye tydeligere og definitivt svar :)  Vi er forsiktige optimister i hvertfall!

Endret av serru
klargjøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...