AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #561 Del Skrevet 9. oktober 2024 Hjertefisk skrev (7 timer siden): Da er jeg ferdig med alle uttakene. 2 vanlige uttak + 1 duostim, offentlig. Vi har 7 blastoer på frys. Hadde noen fortalt meg at vi ville få så mange, hadde jeg aldri trodd dem. Har en FSH på 19 og en AMH på 3. Disse 7 er sannsynlig alle blastoene jeg noensinne vil få. Om noen år vil sannsynligvis tallene mine ha blitt enda dårligere, og jeg vil ikke lengre være en god kanditat for IVF. Hva tenker dere? Tror dere 7 blasto vil holde til 2 barn? Uttakene ble gjort da jeg var 36, og jeg er straks 37. Jeg har tre 5-dagers og fire 6-dagers. Jeg er ikke infertil, jeg har bare lave eggreserver. Mannen har god sædkvalitet. Så langt har jeg tenkt å kanskje bare bruke 2-3 blasto på barn nr 1, og spare resten til barn nr 2. Men er så usikker. Leser så mange historier på nett om damer som trenger 5-7 innsett. Og merkelige statistikker som sier man trenger 7-11 embryos for å oppnå 92% sannsynlighet for å få ett barn. Det høres så sykt ut. Har jeg vært naiv? Det er dessverre helt umulig å si noe om. Vårt problem er tette eggledere. Tok oss 5 innsett før det ble baby. Av de 5 innsettene var 2 negative, 1 SA, 1 MA og 1 levende født barn. Anonymkode: 89a93...be6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #562 Del Skrevet 9. oktober 2024 Hjertefisk skrev (7 timer siden): Da er jeg ferdig med alle uttakene. 2 vanlige uttak + 1 duostim, offentlig. Vi har 7 blastoer på frys. Hadde noen fortalt meg at vi ville få så mange, hadde jeg aldri trodd dem. Har en FSH på 19 og en AMH på 3. Disse 7 er sannsynlig alle blastoene jeg noensinne vil få. Om noen år vil sannsynligvis tallene mine ha blitt enda dårligere, og jeg vil ikke lengre være en god kanditat for IVF. Hva tenker dere? Tror dere 7 blasto vil holde til 2 barn? Uttakene ble gjort da jeg var 36, og jeg er straks 37. Jeg har tre 5-dagers og fire 6-dagers. Jeg er ikke infertil, jeg har bare lave eggreserver. Mannen har god sædkvalitet. Så langt har jeg tenkt å kanskje bare bruke 2-3 blasto på barn nr 1, og spare resten til barn nr 2. Men er så usikker. Leser så mange historier på nett om damer som trenger 5-7 innsett. Og merkelige statistikker som sier man trenger 7-11 embryos for å oppnå 92% sannsynlighet for å få ett barn. Det høres så sykt ut. Har jeg vært naiv? Dessverre umulig å si. Vi har ikke dårlige egg, men dårlig sæd. Men eggkvalitet vet man egentlig ingenting om, for det får man ikke egentlig testet. Dag 6 embryoer er jo ikke idealet. Vi har nå 10innsett bak oss uten barn. Ønsker ikke å skremme deg, men siden du spør. Hva med at dere nå prøver å sette inn og så ser hva som skjer? Så kan du ta ut flere egg privat hvis dere ikke oppnår graviditet etter 2-3 forsøk av deres beste blastoer? Anonymkode: 49fe1...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #563 Del Skrevet 10. oktober 2024 Er det noen som vet hvordan det fungerer med henvisning for søskenforsøk på Riksen? Har embryoer på frys allerede og trodde egentlig ikke at det var nødvendig, men fastlegen min mente at jeg ikke bare måtte henvises, men også gjennom ny utredning, og det virker litt sånn på nettsiden til Riksen også. Snakket med Hausken fordi det var de jeg ble utredet hos forrige gang, men de syntes det hørtes veldig rart ut at det skulle være nødvendig. Skal ringe Riksen i morgen, men tenkte å høre om noen her vet noe først. Anonymkode: ba4d4...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #564 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er det noen som vet hvordan det fungerer med henvisning for søskenforsøk på Riksen? Har embryoer på frys allerede og trodde egentlig ikke at det var nødvendig, men fastlegen min mente at jeg ikke bare måtte henvises, men også gjennom ny utredning, og det virker litt sånn på nettsiden til Riksen også. Snakket med Hausken fordi det var de jeg ble utredet hos forrige gang, men de syntes det hørtes veldig rart ut at det skulle være nødvendig. Skal ringe Riksen i morgen, men tenkte å høre om noen her vet noe først. Anonymkode: ba4d4...095 Hei, vi trengte ny henvisning, men ikke ny utredning. Fastlegen skrev bare navn og fødselsdato på begge to, og at vi ønsket søskenforsøk for embryp på frys. Vi var på en samtale på Riksen og etter det kunne vi gå igang, men det var bare en samtale, og ikke en ny utredning for alt liksom. Anonymkode: fcd8f...7bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #565 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei, vi trengte ny henvisning, men ikke ny utredning. Fastlegen skrev bare navn og fødselsdato på begge to, og at vi ønsket søskenforsøk for embryp på frys. Vi var på en samtale på Riksen og etter det kunne vi gå igang, men det var bare en samtale, og ikke en ny utredning for alt liksom. Anonymkode: fcd8f...7bb Ah, det var godt å høre! Trodde jo egentlig det skulle være en litt enklere prosess enn forrige gang, så ble overrasket da jeg ble forespeilet at vi måtte gjennom nesten samme mølle.. Hvor lang tid tok det fra henvisning til samtale? Og måtte dere legge ved politiattest og egenerklæring i henvisningen? Anonymkode: ba4d4...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #566 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ah, det var godt å høre! Trodde jo egentlig det skulle være en litt enklere prosess enn forrige gang, så ble overrasket da jeg ble forespeilet at vi måtte gjennom nesten samme mølle.. Hvor lang tid tok det fra henvisning til samtale? Og måtte dere legge ved politiattest og egenerklæring i henvisningen? Anonymkode: ba4d4...095 Tror vi hadde med politiattester til samtalen. Ikke egenerklæring. Ble henvist mai, samtale aug, og første frys slutten av okt ish. Anonymkode: fcd8f...7bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #567 Del Skrevet 13. oktober 2024 Kanskje noen her som kan relatere.. Fikk mitt første tantebarn av svigerinnen min tidlig i år og hadde et negativt forsøk i april. Nytt forsøk nå i november🤞🏻 Fikk nettopp vite at svigerinnen nå er gravid igjen og venter nr 2 neste sommer. Gråter og kjenner så fælt på at livet er urettferdig. Ønsker dem selvfølgelig alt det beste, men syns det er så dritt at det ikke klaffer for oss. Anonymkode: 1550c...fe7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiger Skrevet 19. oktober 2024 #568 Del Skrevet 19. oktober 2024 Noen som kan hjelpe? Jeg skal i gang med nytt forsøk og går på provera i 10 dager for å få blødning (har PCOS så ingen naturlig syklus). Skal ta siste pille i kveld. Men idag har jeg plutselig begynt å blø? Andre som har opplevd at mensen har kommet før provera "kuren" er ferdig? Jeg er veldig i tvil om hva jeg burde gjøre for i utgangspunktet skal jeg starte med sprøyter på syklusdag 1 men er dette starten på syklusen eller er det en bivirkning? Får jo ikke svar fra Hausken før på mandag og det er litt sent.. Blødningen begynte skikkelig nå i 19-tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #569 Del Skrevet 19. oktober 2024 Stiger skrev (2 timer siden): Noen som kan hjelpe? Jeg skal i gang med nytt forsøk og går på provera i 10 dager for å få blødning (har PCOS så ingen naturlig syklus). Skal ta siste pille i kveld. Men idag har jeg plutselig begynt å blø? Andre som har opplevd at mensen har kommet før provera "kuren" er ferdig? Jeg er veldig i tvil om hva jeg burde gjøre for i utgangspunktet skal jeg starte med sprøyter på syklusdag 1 men er dette starten på syklusen eller er det en bivirkning? Får jo ikke svar fra Hausken før på mandag og det er litt sent.. Blødningen begynte skikkelig nå i 19-tiden. Har ikke noe fasitsvar, men siden det startet såpass sent i dag hadde jeg tatt Provera i kveld og startet på sprøyter i morgen dersom blødningen opprettholdes. Anonymkode: 1550c...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ppp1 Skrevet 19. oktober 2024 #570 Del Skrevet 19. oktober 2024 Hei! jeg skal starte på IVF lang protokoll neste uke. Skal gjøre det alene, er 34 år. I forbindelse med henvisning til sykehuset ble det tatt blodprøver. AMH viser 0,8. Ved oppstartssamtale på sykehuset og undersøkelse der bekreftet det AMH verdien. Jeg hadde da kun to eggposer, en på hver side. Det er selvfølge veldig trist at sjansen har blitt minimert noe voldsomt, men må bare håpe at ved bruk av medisiner så får de hentet ut egg med god kvalitet. Er det noen med lav AMH og få eggproser som har vært igjennom IVF tidligere og det har gått bra? Hvor mange forsøk? Legen var tydelig på at selv om man har mulighet for tre forsøk, så er ikke det noe man har krav på. Det skal være forsvarlig og det skal være en sjans for at det vurderes nytt forsøk. Er jo da redd for at man ikke får ut noe etter første runde og at de sier det ikke blir noe mer. lykke til alle dere som har startet eller skal starte ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #571 Del Skrevet 23. oktober 2024 Dere som er i IVF-behandling: i hvilken grad opplevde dere bivirkninger under stimulering? Og har det vært noen korrelasjon mellom dosen og bivirkningene? Jeg har hatt tre forsøk, relativ høy dose hver gang, men med forskjellige preparater. Kjente meg «ør», kvalm og trøtt første og tredje runden. Runde to stod jeg på dobbel max dose av et preparat, men kjente da mindre bivirkninger. Anonymkode: f4b05...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #572 Del Skrevet 23. oktober 2024 Ppp1 skrev (På 19.10.2024 den 22.24): Hei! jeg skal starte på IVF lang protokoll neste uke. Skal gjøre det alene, er 34 år. I forbindelse med henvisning til sykehuset ble det tatt blodprøver. AMH viser 0,8. Ved oppstartssamtale på sykehuset og undersøkelse der bekreftet det AMH verdien. Jeg hadde da kun to eggposer, en på hver side. Det er selvfølge veldig trist at sjansen har blitt minimert noe voldsomt, men må bare håpe at ved bruk av medisiner så får de hentet ut egg med god kvalitet. Er det noen med lav AMH og få eggproser som har vært igjennom IVF tidligere og det har gått bra? Hvor mange forsøk? Legen var tydelig på at selv om man har mulighet for tre forsøk, så er ikke det noe man har krav på. Det skal være forsvarlig og det skal være en sjans for at det vurderes nytt forsøk. Er jo da redd for at man ikke får ut noe etter første runde og at de sier det ikke blir noe mer. lykke til alle dere som har startet eller skal starte ❤️ Kvaliteten på eggene er viktigere enn antallet. Man trenger i teorien bare ett egg. Du har fortsatt egg og du er ikke veldig gammel, så dette kan absolutt gå bra. Lykke til!❤️ Anonymkode: f4b05...92a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #573 Del Skrevet 25. oktober 2024 Får mens any day nå og starter da på medisiner til vårt andre forsøk. Kjenner jeg både gruer og gleder meg, men gleder meg mest til testdag hvor tankekjøret får roet seg uavhengig av utfall🙈 Hvor i løypa er dere andre? Anonymkode: 1550c...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisegikkpåskolen Skrevet 25. oktober 2024 #574 Del Skrevet 25. oktober 2024 Driver å ruger på et fryseforsøk. Kjenner jeg er så nervøs og bekymret for at dette ikke går veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Grønn Skrevet 26. oktober 2024 #575 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg ruger også på et fryseforsøk. På den ene siden kan jeg nesten ikke vente til testdag, på den andre siden vil jeg at den skal være langt unna. Er kjemperedd for negativ test, og så lenge jeg ikke vet er det et lite håp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #576 Del Skrevet 27. oktober 2024 Her er det test dag på Halloween👻 vi hadde to eskimoer men bare den ene overlevde opptining så det er mye nerver nå. Vi hadde råd til en runde privat men spørs om det går igjen, bra med nerver nå! Håper at alle rugere og snart rugere får nyhetene vi alle vil ha❤️ Anonymkode: 5a753...af4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #577 Del Skrevet 28. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 12.19): Dere som er i IVF-behandling: i hvilken grad opplevde dere bivirkninger under stimulering? Og har det vært noen korrelasjon mellom dosen og bivirkningene? Jeg har hatt tre forsøk, relativ høy dose hver gang, men med forskjellige preparater. Kjente meg «ør», kvalm og trøtt første og tredje runden. Runde to stod jeg på dobbel max dose av et preparat, men kjente da mindre bivirkninger. Anonymkode: f4b05...92a Jeg har hatt sinsyke bivirkninger av alle medisinkombier. Nå får jeg en lav dose femar og er helt slått ut av kvalme oh hodepine😅 Anonymkode: 8d81f...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #578 Del Skrevet 2. november 2024 Vi er i vårt første forsøk nå privat og jeg begynner å kjenne berg- og dalbanen. Alt er nytt og vi er glad for alt vi får, men ettersom vi ikke sliter med infertilitet ble det vanskelig å sammenlikne med tallene her inne Kjørte kort protokoll og fin FSH/AMH (Husker ikke tallene). Ved fertilitetssjekken talte de typ 20 små follikler. Ved første UL under stimulering var det flere rundt 10 1cm+ og 3-4 som var mindre, andre UL så alt bra ut, og vi tolket vi kanskje fikk ut 12-13 stk. Dessverre var flere poser tomme og endte med 7 egg hvor 1 falt fra raskt og nå 3 femdagers embryo på frys. Når jeg leser i forumet her virker det som at "alt er normalt" og "man trenger bare 1" - begge utsagn virker veldig sanne. Men nå er det jo opp til min livmor å holde på de da. Hjernens logikk er liksom litt der at alle resultater gjenspeiler egen innsats, selvom at man logisk sett forstår at dette sannsynligvis ikke er veldig sant! Innsett om 2 uker, så da venter vi i spenning! Må legge til at vi er veldig fornøyde med Medicus og har blitt godt fulgt opp der Anonymkode: 398ff...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #579 Del Skrevet 3. november 2024 Hei. Noen som har fått lignende reaksjon på Ganirelix? Er 3. dag med denne, og har ikke fått reaksjoner på den tidligere. Er bekymret for om væsken ikke er injisert langt nok inne (at jeg trakk sprøyten litt tilbake) og at væsken bare er injisert rett under huden. Og om den da kan miste sin virkning😨 Anonymkode: 04be2...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #580 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Noen som har fått lignende reaksjon på Ganirelix? Er 3. dag med denne, og har ikke fått reaksjoner på den tidligere. Er bekymret for om væsken ikke er injisert langt nok inne (at jeg trakk sprøyten litt tilbake) og at væsken bare er injisert rett under huden. Og om den da kan miste sin virkning😨 Anonymkode: 04be2...c19 Ikke opplevd dette, men rødhet og hevelse er en svært normal bivirkning. Tenker det er vanskelig å injisere med nåla halvveis ute, så hadde ikke vært bekymret for om du ikke hadde fått det inn. Ganirelix skal også hindre eggløsning, og siden du er på dag 3 med den ville jeg ikke tenkt det var tid for eggløsning uansett dersom injeksjonen ble satt feil☺️ Så bare fortsett💪🏻 Lykke til videre! Anonymkode: 1550c...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå