Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kommet hjem fra babyshower for min beste venninne som jeg arrangerte. Hun har 3 barn fra før. Sånne dager som dette er virkelig knusende når man på tiden hun har fått 4 barn står igjen med mange aborter og tom mage...

Og jeg er ikke åpen om min prosess fordi hun kan være litt hovmodig og ekkel, si ting som virkelig sårer. Merker at jeg ikke er meg selv lenger, føler så lite glede i hverdagen og sånne tilstelninger er bare vonde.

Anonymkode: 49fe1...797

Forstår godt hvordan du har det. Min bestevenninne vet at vi holder på med IVF/ICSI, men det er vanskelig å forstå hvordan ting foregår i praksis og hva vi «egentlig» driver med, antageligvis fordi vi begge er i tidlig/midten av tjueårene og livserfaringen mangler. Opplever derfor likevel lite forståelse. Hun og samboer har også tenkt tanken på å få barn og snakker for tiden mye om det, hun har sluttet på p-piller ol. Er vel ikke akkurat en hyggelig tanke at jeg «håper» det ikke går før vi som har forsøkt i snart 4år lykkes.. 

Anonymkode: 1550c...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har funnet ut at det 3. innsettet ikke førte fram. Vi går offentlig, men får en sjanse til. Jeg kjenner at jeg etter 5 egguttak og 3 innsett er lut lei hele opplegget, samtidig som at jeg innerst inne ikke er klar for å gi opp. Vi synes vi må begynne å ta stilling til hva vi gjør hvis det siste forsøket offentlig ikke går, slik at vi har en god plan og vet hva vi skal forholde oss til framover. Vi har diskutert adopsjon. 
Er det noen som tok den ene eller den andre løsningen, for eksempel valgte adopsjon fremfor å gå privat? Eller gikk privat og da satt det plutselig..? Eller prøvde et forsøk privat før du/dere sa stopp? Ønsker alle mulige historier her 🙌🏻

Anonymkode: b9134...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har funnet ut at det 3. innsettet ikke førte fram. Vi går offentlig, men får en sjanse til. Jeg kjenner at jeg etter 5 egguttak og 3 innsett er lut lei hele opplegget, samtidig som at jeg innerst inne ikke er klar for å gi opp. Vi synes vi må begynne å ta stilling til hva vi gjør hvis det siste forsøket offentlig ikke går, slik at vi har en god plan og vet hva vi skal forholde oss til framover. Vi har diskutert adopsjon. 
Er det noen som tok den ene eller den andre løsningen, for eksempel valgte adopsjon fremfor å gå privat? Eller gikk privat og da satt det plutselig..? Eller prøvde et forsøk privat før du/dere sa stopp? Ønsker alle mulige historier her 🙌🏻

Anonymkode: b9134...8aa

Per i dagadato avventes det en granskning av adopsjosystemet i Norge og i utlandet sommer ventet at regjeringen skal være ferdig med iløpet av 2025. Det er innført strengere regulering av adopsjoner mens dette arbeidet pågår. Ble startet i Nov 2023. Det er altså vanskeligere nå og få godkjenning, og deretter tildelt barn for adopsjon enn tidligere. Det er også stanset all adopsjon fra 12 land. Og per januar 2024 var det kun Colombia man kan adoptere fra. Avtalen med Nord Korea har gått ut i år, og det blir ikke nye avtaler før granskning og nytt regelverk og rammeverk er på plass. 

Bufdir ønsket egentlig en total stopp i adopsjoner mens granskningen foregikk menregjeringen ville la avtalene gå ut selv og ikke stoppe avtalen med Colombia. 

Dersom adopsjon ER et reelt ønske fra dere ville jeg vurdert og tatt en samtale med de 3 organisasjonenes som er godkjent for adopsjoner inn til Norge for å få et reelt bilde på hva oddsen for å få gjennomført adopsjon faktisk er. 

Så per akkurat så er adopsjon en lengre og mer usikker vei enn det var før. Jeg ville prøvd ivf privat eller i utlandet. 

Anonymkode: 89a93...be6

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Skal starte med hormonstimulering nå, og skal bruke Menopur. Har fått beskjed fra St. Olavs om å starte på syklusdag 2. Fikk mensen i dag kl 15, friskt blod. Skal jeg starte opp på sprøyter i morgen eller torsdag når mensen kom såpass sent på dag? 

Irriterende at man ikke får tak i St. Olavs sent på dag! 

Anonymkode: 22812...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! 

Skal starte med hormonstimulering nå, og skal bruke Menopur. Har fått beskjed fra St. Olavs om å starte på syklusdag 2. Fikk mensen i dag kl 15, friskt blod. Skal jeg starte opp på sprøyter i morgen eller torsdag når mensen kom såpass sent på dag? 

Irriterende at man ikke får tak i St. Olavs sent på dag! 

Anonymkode: 22812...f31

Jeg ville tenkt det var såpass tidlig at jeg hadde regnet dette som syklusdag 1 og startet i morgen.

Anonymkode: 1550c...fe7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei! 

Skal starte med hormonstimulering nå, og skal bruke Menopur. Har fått beskjed fra St. Olavs om å starte på syklusdag 2. Fikk mensen i dag kl 15, friskt blod. Skal jeg starte opp på sprøyter i morgen eller torsdag når mensen kom såpass sent på dag? 

Irriterende at man ikke får tak i St. Olavs sent på dag! 

Anonymkode: 22812...f31

Alt før kl 17 regnes som cd1 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 12.27):

Jeg hadde 100% klagd. Det er sent 2 henvisninger for 2 ulike ting. De skal behandles separat.    Eventuelt ville jeg undersøkt muligheten for å fjerne polyppen privat også. 

Vet ikke hvilket sykehus dette er hos, men vi ble oppfordret til å gå parallelt løp privat hvis vi hadde mulighet til det pga ventetid. De kan ikke utsette behandling og oppstart basert på at dere benytter dere av private tjenester. Ville absolutt ha klagd.

Anonymkode: 89a93...be6

Nå har de flyttet timen vår enda lenger fram i tid. Det pleier vel å være en utredning så det kommer ikke til å skje noe….

Prøvde det private i dag, de fikk ikke ut polyppen for den var for stor for utstyret…det offentlige sykehuset klart å skrive navnet på en lege som ikke jobber der lenger i innkallingsbrevet…det er så tragisk …vet ikke om jeg tør stole på opplegget 

Anonymkode: 78033...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som svarte meg i går om hva son regnes som syklusdag 2 når mensen kommer kl 15! Jeg stolte på dere og startet med Menopur i dag! St. Olavs ringte meg i løpet av dagen og kunne bekrefte at det var riktig 😊 

Anonymkode: 22812...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk til dere som svarte meg i går om hva son regnes som syklusdag 2 når mensen kommer kl 15! Jeg stolte på dere og startet med Menopur i dag! St. Olavs ringte meg i løpet av dagen og kunne bekrefte at det var riktig 😊 

Anonymkode: 22812...f31

Det er godt vi har hverandre. ❤️

Anonymkode: 49fe1...797

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! 

Har gått på Menopur i 5 dager og i dag begynte jeg på Fyremadel i tillegg. Har tålt Menopur godt, har egentlig ikke merket noe (i motsetning til sist gang, da måtte jeg sykemeldes pga hjernetåke og alle mulige slags bivirkninger). Kan imidlertid hende at det er nå at jeg har startet opp på Fyremadel i tillegg at jeg kanskje kommer til å merke noe. 

Skal på UL på torsdag, og har fått beskjed om å be sykehusapoteket om å legge av Fyremadel, i tillegg evt Menopur. Men, har også fått beskjed om å be de holde av Gonapeptyl og Ovitrelle. Noen som kan forklare meg hvorfor? Ovitrelle er vel for å starte eggløsning? Men Gonapeptyl har jeg ikke hørt om før. 

Takk for svar 😊

Anonymkode: 22812...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei dere! 

Har gått på Menopur i 5 dager og i dag begynte jeg på Fyremadel i tillegg. Har tålt Menopur godt, har egentlig ikke merket noe (i motsetning til sist gang, da måtte jeg sykemeldes pga hjernetåke og alle mulige slags bivirkninger). Kan imidlertid hende at det er nå at jeg har startet opp på Fyremadel i tillegg at jeg kanskje kommer til å merke noe. 

Skal på UL på torsdag, og har fått beskjed om å be sykehusapoteket om å legge av Fyremadel, i tillegg evt Menopur. Men, har også fått beskjed om å be de holde av Gonapeptyl og Ovitrelle. Noen som kan forklare meg hvorfor? Ovitrelle er vel for å starte eggløsning? Men Gonapeptyl har jeg ikke hørt om før. 

Takk for svar 😊

Anonymkode: 22812...f31

Jeg gikk på menopur og fyremadel som deg, og brukte både ovitrelle og gonapeptyl for å «starte» eggløsning. Men gonapeptyl brukes for å unngå at eggene frigjøres for tidlig. 

Anonymkode: 1550c...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg gikk på menopur og fyremadel som deg, og brukte både ovitrelle og gonapeptyl for å «starte» eggløsning. Men gonapeptyl brukes for å unngå at eggene frigjøres for tidlig. 

Anonymkode: 1550c...fe7

Ok, tusen takk for svar! 

Når tas gonapeptyl i forhold til ovitrelle? 

Og: når tas ovitrelle i forhold til egguttak? Jeg har glemt alt fra sist gang 🤯🤯

Anonymkode: 22812...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, tusen takk for svar! 

Når tas gonapeptyl i forhold til ovitrelle? 

Og: når tas ovitrelle i forhold til egguttak? Jeg har glemt alt fra sist gang 🤯🤯

Anonymkode: 22812...f31

Jeg mener jeg tok gonapeptyl samtidig som ovitrelle, og legen ga meg dato og klokkeslett for når alt skulle settes☺️ Men mener det er 48t før egguttak?

Anonymkode: 1550c...fe7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg mener jeg tok gonapeptyl samtidig som ovitrelle, og legen ga meg dato og klokkeslett for når alt skulle settes☺️ Men mener det er 48t før egguttak?

Anonymkode: 1550c...fe7

Pleier vel å være 36 timer før egguttak. Har og tatt gonapeptyl og ovitrelle samtidig ved ett av forsøkene. Kalles dual trigger, tror jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 7.45):

Vi har funnet ut at det 3. innsettet ikke førte fram. Vi går offentlig, men får en sjanse til. Jeg kjenner at jeg etter 5 egguttak og 3 innsett er lut lei hele opplegget, samtidig som at jeg innerst inne ikke er klar for å gi opp. Vi synes vi må begynne å ta stilling til hva vi gjør hvis det siste forsøket offentlig ikke går, slik at vi har en god plan og vet hva vi skal forholde oss til framover. Vi har diskutert adopsjon. 
Er det noen som tok den ene eller den andre løsningen, for eksempel valgte adopsjon fremfor å gå privat? Eller gikk privat og da satt det plutselig..? Eller prøvde et forsøk privat før du/dere sa stopp? Ønsker alle mulige historier her 🙌🏻

Anonymkode: b9134...8aa

Vi har også bare ett forsøk igjen offentlig og har egentlig allerede bestilt time privat, bare for å prate med de, se ka de sier, har de noe "bedre" forslag om vi må utredde noe mer eller..jah, jeg vet ikke helt. Blir kvalm av tanken at det e bare et forsøk igjen, ka e lism oddsen at det går. Med tanke på adopsjon så ja, pga av alt dette tor jeg det blir vanskelig. Vi har jo også det med at mannen er 40 allerede og vi er ikke gift, og det koster over hundre tusen (kanskje jeg tar feil) så det føles like mye finger i været som ivf. Hadde vi lov til surrogati i norge, hadde jeg betalt i kveld allerede. Bet e helt ummeneskelig vondt å gå gjennom disse forsøkene syns jeg

Anonymkode: 706c6...116

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som går på cyclogest? Får dere mye bivirkninger?

Anonymkode: c5b6f...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen flere som går på cyclogest? Får dere mye bivirkninger?

Anonymkode: c5b6f...170

JA! Gikk på det etter forsøket sist. Opplevde ekstreme humørsvingninger og har aldri følt meg mer dritt psykisk, gråt og gråt uten stopp og følte meg ikke som meg selv. Forsøket endte i negativ test, men frem til jeg sluttet med cyclogest hadde jeg alle de typiske gravidsymptomene.

Anonymkode: 1550c...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

JA! Gikk på det etter forsøket sist. Opplevde ekstreme humørsvingninger og har aldri følt meg mer dritt psykisk, gråt og gråt uten stopp og følte meg ikke som meg selv. Forsøket endte i negativ test, men frem til jeg sluttet med cyclogest hadde jeg alle de typiske gravidsymptomene.

Anonymkode: 1550c...fe7

Oi, det hørtes ikke gøy ut! Jeg har fryseforsøk i naturlig syklus, så har ikke satt meg så inn i medisiner denne gangen fordi jeg bare tar den ene, håper jeg slipper unna lettere enn deg!

Anonymkode: c5b6f...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen flere som går på cyclogest? Får dere mye bivirkninger?

Anonymkode: c5b6f...170

Jeg har gått på cyclogest flere ganger. Mengden bivirkninger har faktisk variert fra gang til gang, men aldri hatt sånn veldig mye bivirkninger. Eneste som har vært samme hver dag er at jeg har hatt de vanlige gravidsymtomene, uavhengig av om jeg var gravid eller ikke. Trøtthet, oppblåsthet, småkvalm, uteblitt mensen ved Cyclogest.. Ved andre progesteron støttemedisiner har jeg fått mensen til vanlig tid. 

Anonymkode: 89a93...be6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...