Gå til innhold

67kg og 166cm høy, får jeg plass i et flysete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baderomsvekten sier jeg har gått ned 76 kg, et helt overvektig (hvis vi snakker ren fett og ikke muskler og på min høyde!) menneske. Jeg ser lite til det selv. Jeg ser og kjenner mer bein her og der, men får ikke helt til å forstå hvordan det er mulig når jeg ser, og føler meg like stor ut som før. De som har gått ned mye på kort tid forstår hva jeg snakker om. Fornuften er der, men frykten og følelsene er så intense og saboterende. Jeg er klar over at dette sitter i hodet.... allikevel. Jeg sliter litt mer enn med å akseptere enn hva som er normalt, fordi vekttapet er ikke grunnet slanking, operasjon eller noe jeg har gjort, det er fysisk sykdom. Jeg ønsket ikke dette. 

Holder på å skal bestille flybilletter til en tur i starten av Januar, men jeg utsetter hele tiden. Hva om jeg ikke får plass i flysetet?! Frykten og bekymringen er så reell at jeg vil trekke meg. 

Jeg tørr fortsatt ikke å ta heis, sitte ned på vegghengt toalett, sitte på spinkle ukjente stoler, unngår restauranter og plasser som har benker og ikke frittstående stoler m.m. Denne frykten og vrangforestillingen hindrer meg veldig i hverdagen.
Fly har alltid vært en stor frykt, ikke fordi jeg er redd for å fly, men på grunn av klaustrofobisk følelse grunnet vekten min. Sist jeg flydde så veide jeg 76kg mer og fikk et panikkanfall fordi jeg klarte ikke å sitte helt ned i setet for det var for trangt, måtte ta tog hjem alene fordi jeg turte ikke å fly hjem. Var innenlandstur på 1 time med fly, men det låste seg mentalt. Det er snakk om en flytur på 9 timer til sammen denne gangen, kan ikke ta tog dit jeg skal. 

Vil bare forklare slik at jeg ikke blir kalt dum, for frykten sitter dypt. Jeg vet jeg er mindre, men verken ser eller føler det og frykten er like stor nå som da jeg var dobbelt så stor fysisk. Psykologen er til lite hjelp, "Angst sitter bare i hodet, dette klarer du". 🙄 Som om kommentaren hjelper meg med å ta skrittet med å faktisk bestille billetten. (går ikke til psykolog grunnet vekt og kropp, men tok det opp for å få sortere realitet og vrangforestillinger men ble avfeid).

Dere som veier rundt 67 kg og er rundt 166 cm, hvor god plass har dere på et fly?
Er det stor plass på et vanlig Norwegian eller SAS fly (vet ikke hvilket fly det blir videre fra Oslo)? Er det komfortabelt og nok plass til å flytte seg litt rundt i setet eller flyter man over til sidemannen, magen nesten berører setet foran og man ikke får til å røre armene sine på 9 timer? Gud nå ble jeg kvalm av angst. 

Anonymkode: 0ab7e...3fb

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lover deg, helt garantert, du får plass med god klaring. Gratulerer med formidabel innsats.

Anonymkode: 3dce0...1ea

  • Liker 19
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 167, og på det meste har jeg veid 70 kg. Da hadde jeg fortsatt god plass i flysetet, der var god plass til mage, lår, rumpe osv. Du kommer til å ha god plass, og du er langt fra å flyte over til sidemannen. 

Anonymkode: 61646...200

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 158 og selv da jeg var 79 kg hadde jeg god plass i flysete. 

Anonymkode: ead0b...034

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å ha god plass! Blir nesten litt misunnelig her…

Anonymkode: b324a...22a

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en bmi på 24,3. Med andre ord, du er helt normalvektig. Du VET jo at normalvektige får plass i flysete...

Anonymkode: 28f43...dff

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er en hel person mindre - klart du vil ha god plass! Gratulerer med vektnedgangen - skikkelig bra jobba 🙂 

Anonymkode: 1376b...046

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø? Jeg er 178 og da jeg veide hele 125 kilo hadde jeg fortsatt plass i flysetet uten å flyte utover til neste sete. 

Anonymkode: b66fd...771

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent like høy som deg og veier over 100, har klassisk pærefasong… Jeg får plass i flysete, så du har ingen problemer med det.

Anonymkode: cd770...cc7

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei guuud, du kommer ikke til å passe i ett flysete altså. Bare å betale for to seter med en gang!!!

 

Om du googler, så vet du jævla godt at du får plass. Det er kun ekstremt overvektige (vi snakker godt over dobbelt, om ikke TRIPPELT så stor som deg), mååå kanskje belage seg å betale for to seter. Men man hører sjeldent om slike tilfeller. 

Anonymkode: c727a...7e0

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg er akkurat så høy og tung. Selv om vi kanskje har ulik fordeling av vekt, så kan det umulig være helt helt forskjellig. Du har kanskje litt løs hud også? Jeg har gått ned mye i vekt selv og det siste som kom på plass var hodet, akkurat som du beskriver.

Sånn her er det for meg: Når jeg sitter i et fly har jeg god plass, beina mine kommer ikke borti naboen sine. Jeg har ca 50 cm belte igjen også. Armene pleier jeg å ha liggende i fanget (strikker) så jeg slipper å sitte arm-mot-arm med naboen for det kan jeg synes er litt vanskelig, men selv om jeg sitter normalt kommer jeg ikke borti mer enn når man beveger armen over armlenet.  Når flyvertinnen skal lene seg over meg og gi noe til de som sitter ved vinduer er det god plass mellom setet foran og meg. Det er ikke noe problem å ha bordet nede heller. 

hvis vi googler flysete og beltelengde, finner vi kanskje målene? Så kan du stole på målebånd istedenfor din egen følelse? Det er helt vanlig at hodet henger noen år etter kroppen ved rask vektnedgang, så jeg skjønner godt at du spør. Håper du ellers har det bra og at du snart kan begynne å nyte å være lettere, det er faktisk ganske deilig. Å sitte i fly kan være en sånn aha-opplevelse! 

Anonymkode: 3e64f...49d

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er omtrent som meg. Jeg har god plass i flyseter. Jeg kan fint komme meg forbi de som sitter ytters og ikke gidder å reise seg også. Bestill, og nyt turen.

Anonymkode: 015f8...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint. Kjenner noen som er nesten 190cm og veier nesten 150kg. Hen klarer seg med et sete og kommer dit hen vil. Største utfordringen er beinplassen, med kort avstand til seteryggen foran, men det går.

Du er jo liten og nett sammenliknet med min bekjente, så det kommer til å gå veldig fint for deg.

Endret av aksase
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg flydde veide jeg 86 kg og jeg er 175 cm høy. Det var plass til meg og det hadde vært plass om jeg hadde vært tjukkere også. 

Så klart at det er plass til deg i et flysete. 

Du strever med å forstå at du har blitt en normalvektig person og forståelsen din hindrer deg i hverdagen. Har du mulighet for å ta noen psykologtimer som kan hjelpe deg over kneika? 

Eventuelt så skal kommuner ha lavterskel tilbud som "rask psykisk helsehjelp". Google det i din kommune. Her trenger man ingen henvendelse. Har bekjente som har fått god hjelp her med lettere mentale utfordringer. 

Masse lykke til og gratulere med imponerende vektnedgang!

Anonymkode: aa081...774

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Baderomsvekten sier jeg har gått ned 76 kg, et helt overvektig (hvis vi snakker ren fett og ikke muskler og på min høyde!) menneske. Jeg ser lite til det selv. Jeg ser og kjenner mer bein her og der, men får ikke helt til å forstå hvordan det er mulig når jeg ser, og føler meg like stor ut som før. De som har gått ned mye på kort tid forstår hva jeg snakker om. Fornuften er der, men frykten og følelsene er så intense og saboterende. Jeg er klar over at dette sitter i hodet.... allikevel. Jeg sliter litt mer enn med å akseptere enn hva som er normalt, fordi vekttapet er ikke grunnet slanking, operasjon eller noe jeg har gjort, det er fysisk sykdom. Jeg ønsket ikke dette. 

Holder på å skal bestille flybilletter til en tur i starten av Januar, men jeg utsetter hele tiden. Hva om jeg ikke får plass i flysetet?! Frykten og bekymringen er så reell at jeg vil trekke meg. 

Jeg tørr fortsatt ikke å ta heis, sitte ned på vegghengt toalett, sitte på spinkle ukjente stoler, unngår restauranter og plasser som har benker og ikke frittstående stoler m.m. Denne frykten og vrangforestillingen hindrer meg veldig i hverdagen.
Fly har alltid vært en stor frykt, ikke fordi jeg er redd for å fly, men på grunn av klaustrofobisk følelse grunnet vekten min. Sist jeg flydde så veide jeg 76kg mer og fikk et panikkanfall fordi jeg klarte ikke å sitte helt ned i setet for det var for trangt, måtte ta tog hjem alene fordi jeg turte ikke å fly hjem. Var innenlandstur på 1 time med fly, men det låste seg mentalt. Det er snakk om en flytur på 9 timer til sammen denne gangen, kan ikke ta tog dit jeg skal. 

Vil bare forklare slik at jeg ikke blir kalt dum, for frykten sitter dypt. Jeg vet jeg er mindre, men verken ser eller føler det og frykten er like stor nå som da jeg var dobbelt så stor fysisk. Psykologen er til lite hjelp, "Angst sitter bare i hodet, dette klarer du". 🙄 Som om kommentaren hjelper meg med å ta skrittet med å faktisk bestille billetten. (går ikke til psykolog grunnet vekt og kropp, men tok det opp for å få sortere realitet og vrangforestillinger men ble avfeid).

Dere som veier rundt 67 kg og er rundt 166 cm, hvor god plass har dere på et fly?
Er det stor plass på et vanlig Norwegian eller SAS fly (vet ikke hvilket fly det blir videre fra Oslo)? Er det komfortabelt og nok plass til å flytte seg litt rundt i setet eller flyter man over til sidemannen, magen nesten berører setet foran og man ikke får til å røre armene sine på 9 timer? Gud nå ble jeg kvalm av angst. 

Anonymkode: 0ab7e...3fb

Huff det må være forferdelig med denne frykten din. Ikke tenkt over at noen kan få liten plass i et flysete. En gang satt jeg ved siden av en stor mann på sikkert 100 kg på et fly som tok 12 timer. Det gikk helt fint. 

Anonymkode: 92f82...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde god plass da jeg veide 120 kg, og har god plass nå på 67 kg. Er 175 høy.

Det tar tid før hode er med etter vektnedgang, men det blir bedre og bedre. Tok mange år før jeg ikke følte meg som "hun store", ble overrasket når jeg så bilder av meg selv og tynn ut. Nå i dag kan tankene fortsatt komme, men jeg klarer å legge de fra meg. Det er 10 år siden jeg nådde normalvekt på BMI skalaen.

Forsøk å hopp i det, du vet innerst inne at det går fint og eneste måten å komme seg videre er å utsette seg selv for frykten. Angst er irrasjonelt, men føles veldig reelt for den som har det. Har du noen bortsett fra psykologen du kan snakke om det med? Feks en du skal reise med om du ikke skal reise alene da. Kan hende det hjelper å ha en på laget som kan hjelpe deg og se at det du føler ikke er reelt, selvom det føles sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk fint plass med mine 172 og 71 kg når jeg var på mitt tyngste, med GOD margin. Du får plass.

Håper du får hjelp til å se at kroppen din har endret seg.

Anonymkode: 94718...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv når jeg på 163 veide 87 kilo hadde jeg god plass i et flysete... 

Anonymkode: 35874...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170,.og veier 103 kg. Jeg får fint plass i ett sete. For ikke lenge siden fløy jeg sammen med en som er rundt 180 høy, og som veier 125 kg. Han fikk også fint plass i setet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har høyden med plass i et flysete å gjøre? Det er vel omkretsen som avgjør om det er plass i setet?

 

 

Anonymkode: b5c9b...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...