Eva-Lena Skrevet 19. november 2023 #21 Del Skrevet 19. november 2023 Dverg, neger, negerboller, hottentott, negerkonge (pippi’s far) er nok ord som blir forbudt og som var helt uskyldige ord da jeg vokste opp. De er allerede byttet ut. Noe jeg håper blir borte er LBTQ eller hvilken bokstaver det egentlig er i denne bokstavrekka. Cis og alle disse nye kjønnene. Det er hun og hankjønn, ferdig snakka. Skal godta tvekjønnet siden babyer kan bli født med det en sjelden gang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #22 Del Skrevet 19. november 2023 Rattkjelke. Anonymkode: 2be2b...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 19. november 2023 #23 Del Skrevet 19. november 2023 Telefonkatalog. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #24 Del Skrevet 23. november 2023 Eva-Lena skrev (På 19.11.2023 den 16.55): Dverg, neger, negerboller, hottentott, negerkonge (pippi’s far) er nok ord som blir forbudt og som var helt uskyldige ord da jeg vokste opp. De er allerede byttet ut. Noe jeg håper blir borte er LBTQ eller hvilken bokstaver det egentlig er i denne bokstavrekka. Cis og alle disse nye kjønnene. Det er hun og hankjønn, ferdig snakka. Skal godta tvekjønnet siden babyer kan bli født med det en sjelden gang. Disse ordene som ikke lenger er sosialt akseptert å bruke kommer jo aldri til å dø ut fordi dere rasister insisterer på å bruke de og nevne de ved hver sjanse dere får 🙃 Anonymkode: fc2a3...971 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #25 Del Skrevet 23. november 2023 Brunkrem, dekkstift, kajal og øyesverte er ord bruker ingen lenger. Anonymkode: fc2a3...971 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 23. november 2023 #26 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Brunkrem, dekkstift, kajal og øyesverte er ord bruker ingen lenger. Anonymkode: fc2a3...971 Jeg gjør 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #27 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Disse ordene som ikke lenger er sosialt akseptert å bruke kommer jo aldri til å dø ut fordi dere rasister insisterer på å bruke de og nevne de ved hver sjanse dere får 🙃 Anonymkode: fc2a3...971 Dere rasister? Hvorfor tror du hun er rasist? Jeg tror jeg rapporterer deg for å henge ut andre brukere jeg Anonymkode: ce2a1...6cd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #28 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Brunkrem, dekkstift, kajal og øyesverte er ord bruker ingen lenger. Anonymkode: fc2a3...971 Oj, nå følte jeg meg veldig gammel🤣 bruker fortsatt brunkrem og øyesverte. Anonymkode: 8157f...16a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 23. november 2023 #29 Del Skrevet 23. november 2023 Mange, mange, mange. Blant annet: Datamaskin Telefax Skrivemaskin Kassettbånd Kassettspiller Stereoanlegg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 23. november 2023 #30 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Brunkrem, dekkstift, kajal og øyesverte er ord bruker ingen lenger. Anonymkode: fc2a3...971 Dekkstift er da fortsatt i bruk, det får man fortsatt kjøpt i de fleste bilrekvisita-butikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2023 #31 Del Skrevet 23. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oj, nå følte jeg meg veldig gammel🤣 bruker fortsatt brunkrem og øyesverte. Anonymkode: 8157f...16a Min fordom er at ingen under 45 bruker disse orda, men det finnes jo unntak. Selv er jeg 32 og sier foundation, concealer, eyeliner og mascara. Kan ikke se for meg at noen i gen z bruker de gamle orda Anonymkode: fc2a3...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 23. november 2023 #32 Del Skrevet 23. november 2023 Walkman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmd Skrevet 24. november 2023 #33 Del Skrevet 24. november 2023 Eva-Lena skrev (På 19.11.2023 den 16.55): Dverg, neger, negerboller, hottentott, negerkonge (pippi’s far) er nok ord som blir forbudt og som var helt uskyldige ord da jeg vokste opp. De er allerede byttet ut. Noe jeg håper blir borte er LBTQ eller hvilken bokstaver det egentlig er i denne bokstavrekka. Cis og alle disse nye kjønnene. Det er hun og hankjønn, ferdig snakka. Skal godta tvekjønnet siden babyer kan bli født med det en sjelden gang. Beklager, men her tar du feil. Det er ikke ferdig snakka, ikke på langt nær. Vi som begynner å dra på åra får bare henge med så godt vi kan. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #34 Del Skrevet 24. november 2023 AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 23.48): "Legge på telefonrøret". Jeg og flere i min generasjon sier det fortsatt, selv om de færreste har noe telefonrør å legge på lenger. På den annen side sier jo folk fortsatt "slå på tråden". Anonymkode: 2424d...8ee De unge sier jo ennå ‘legg på’ om å avslutte en samtale, selv om røret er blitt borte Litt sånn som lagre-ikonet er en diskett, og brukes overalt, selv om ingen unge vet at det er en diskett - eller hva det skulle være noe. Anonymkode: a7fa7...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #35 Del Skrevet 24. november 2023 «Negerkonge» og « hottentott» 😂 Anonymkode: 6b827...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trek Skrevet 24. november 2023 #36 Del Skrevet 24. november 2023 ASL Hva Skjer A Baghera 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 24. november 2023 #37 Del Skrevet 24. november 2023 "Lykkelig gift" tipper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2023 #38 Del Skrevet 24. november 2023 Lenge siden jeg har hørt ordet «stensiler». Jeg har faktisk en kompis fra søndre Afrika som konsekvent omtaler seg som neger. Han mener det er «nigger» som er ille, mens «neger» er jo bare det han er. Han er neger eller negro (svart), jeg er hvit. Selv bruker jeg ikke ordet, men jeg begynner også å bli lei av at vanlige, nøytrale ord plutselig blir feil. Snart er det vel feil å bruke gutt og jente også, fordi vi er «personer». Ikke mennesker, altså, for det er jo åpenbart kjønnsdiskriminerende. Anonymkode: 5fca2...0aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 24. november 2023 #39 Del Skrevet 24. november 2023 Uttalelsen av ordene kino, Kina, kjøkken og kylling vil dø ut fort. Av dagens ungdom er stadig færre som klarer å si disse ordene på den måten vi mener er "korrekt". Innen et par generasjoner er den borte. Av ord som ikke er substantiv så vil nok ord som "ham" og "dog" forsvinne ut fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 24. november 2023 #40 Del Skrevet 24. november 2023 (endret) Leksikon Noteringsoverføring Frøken ur - som ble brukt til å bestille vekking… Frimerke Telle slik: En-og femti, to-og-femti, tre-og-femti Bankbok Sparebøsse Endret 24. november 2023 av Helene1982 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå