Gå til innhold

Termokopp eller termos når man går på tur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne av meg har nylig begynt å gå litt turer i skogen, og hun ønsker seg diverse turting i julegave. Jeg vet at en venninne har kjøpt sitteunderlag til henne. Jeg tenker å kjøpe termos, men så ble jeg litt i tvil om det kanskje er bedre å kjøpe en termokopp som hun også kan bruke til og fra jobb. Og når hun går lei av å gå tur (hun er en sånn som er veldig opptatt av en ny hobby et år, før hun slutter helt med den hobbyen), så får hun mer bruk for en termokopp enn en termos. Men hvordan er det å ha en termokopp i sekken, vil de lekke? Tips til gode termokopper? 

Anonymkode: 3413e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går en del turer selv og bruker termos.Det er koselig å dele med hverandre av det man har med å drikke.

pølser på termos er også kjekt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun går mest alene, er en termokopp gull. Det finnes mange som er helt tette. Bare sjekk det før du kjøper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tips til termos som er litt stor men holder på kulde og ikke varme? Jeg liker iskaldt vann.

Anonymkode: 7bbb7...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gått over til å kun bruke termokopp på skogtur/fjelltur.  Veldig praktisk på biltur også, etthåndsgrep for å drikke av den. 

Er veldig fornøyd med denne

 

Anonymkode: 0d5f1...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare thermokopp på tur, og blir den ekstra lang tar jeg med to.

Anonymkode: eba92...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper termokopp så må du være sikker på at den ikke lekker, det finns mye dårlig der. Så tryggeste valget er termos mener jeg. 

Jeg bruker begge deler selv, termos på vinteren for den holder best på varmen. 

Anonymkode: 4eeef...b0c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis du kjøper termokopp så må du være sikker på at den ikke lekker, det finns mye dårlig der. Så tryggeste valget er termos mener jeg. 

Jeg bruker begge deler selv, termos på vinteren for den holder best på varmen. 

Anonymkode: 4eeef...b0c

Hvis man kjøper kvalitet så lekker ikke termokopper, har 2 ulike merker og de lekker aldri. 

Her er er en aktuell test av termokopper

Jeg har  Stanley Classic Trigger-Action Travel Mug og er kjempefornøyd. Den har holdt kaffe, te og kakao varm lenge nok til mine turer, det vil si at jeg drikker opp i løpet av 3 timer. Vi går som regel minst 1,5 time før vi tar pause og da er alltid drikken min glovarm. 

Har også Lifeventure Thermal Mug, men den har lokk som skrues av og er ikke praktisk i bil når man er sjåfør. Men ellers er den absolutt godkjent. Jeg synes ikke den er vond å drikke av i det hele tatt som testen påstår, men det er jo en smaksak.

Hvis hun som skal ha termos/kopp skal gå mye tur alene, holder det vel med en god termokopp. 

Vi har termos i tillegg, men de brukes sjelden. For tunge å dra med seg på flere dagers tur i fjellheimen og unødvendige på kortere turer. Men vi er alle forskjellige og har ulike erfaringer. 

 

 

Anonymkode: 0d5f1...6e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg termokopp fra Thermos til jul. Syns det er styr med løs kopp

Anonymkode: 455b6...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/18/2023 at 4:47 PM, AnonymBruker said:

Hvis man kjøper kvalitet så lekker ikke termokopper, har 2 ulike merker og de lekker aldri. 

Her er er en aktuell test av termokopper

Jeg har  Stanley Classic Trigger-Action Travel Mug og er kjempefornøyd. Den har holdt kaffe, te og kakao varm lenge nok til mine turer, det vil si at jeg drikker opp i løpet av 3 timer. Vi går som regel minst 1,5 time før vi tar pause og da er alltid drikken min glovarm. 

Har også Lifeventure Thermal Mug, men den har lokk som skrues av og er ikke praktisk i bil når man er sjåfør. Men ellers er den absolutt godkjent. Jeg synes ikke den er vond å drikke av i det hele tatt som testen påstår, men det er jo en smaksak.

Hvis hun som skal ha termos/kopp skal gå mye tur alene, holder det vel med en god termokopp. 

Vi har termos i tillegg, men de brukes sjelden. For tunge å dra med seg på flere dagers tur i fjellheimen og unødvendige på kortere turer. Men vi er alle forskjellige og har ulike erfaringer. 

 

 

Anonymkode: 0d5f1...6e8

Den testen var jo faktisk helt genial. Jeg skal ha Ikea Undersöka jeg. 
TS, anbefaler en slik en, samt en termoflaske til å holde vann kaldt som gave. 😃

(Jeg synes Bottle Up Mummi flaskene er kjempefine, lekksikre, og fantastiske på isolasjon, holder lenger enn de lover.) 

Anonymkode: 8c681...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 15.27):

Har noen tips til termos som er litt stor men holder på kulde og ikke varme? Jeg liker iskaldt vann.

Anonymkode: 7bbb7...820

Isolasjonsevne er vel isolasjonsevne uansett om det gjelder kulde eller varme? 

Anonymkode: d183f...46a

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 15.27):

Har noen tips til termos som er litt stor men holder på kulde og ikke varme? Jeg liker iskaldt vann.

Anonymkode: 7bbb7...820

Termos er termos, isolert for å redusere varmegjennomgang. Ingen betydning om innholdet er varmt eller kaldt.

Ville gått for en god termoskopp. Fin også å ha i veska i hverdagen. 

Anonymkode: 1830d...4ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for svar! Høres ut som at mange av dere synes termokopp er like greit. Jeg tror jeg går for det, men skal passe på at jeg kjøper en som er av god kvalitet. Takk for link til testen, den skal jeg finlese nå. 

Anonymkode: 3413e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...