Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

iBygda skrev (På 18.11.2023 den 2.08):

Vi har allerede en Mello-tråd, så hvorfor ikke starte en MPG-tråd?

Nyheter for 2024

I MGP 2024 vil juryen telle 40%, mens folkestemmene teller 60%. Nytt av året er også at elle låter utgitt etter 1.september er tillatt å konkurrere. På spørsmål om det er noen låter ute på hitlister, på radio eller andre steder nå, og som er klare for MGP svarte MGP-sjefen: JA!

Og han ønsket alle spekulasjoner om hvilken eller hvilke låter dette kan være, velkommen. 

Hva har dette med overskriften å gjøre? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/16/2023 at 11:44 PM, Grüner said:

Hva har dette med overskriften å gjøre? 

Konkurransen har ikke startet ennå - emnets fokus endrer seg over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Da hadde jeg rett i at Keiino er med i år🤩 Den sangen kan bli skikkelig bra live tror jeg. Gleder meg til presentasjonen i morgen🙏🎉🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg stort til lanseringen i morgen - tror det blir et godt år! Hørte på Mgp-podkasten, deres spesialepisode fra i går, det var en teaser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (På 21.11.2023 den 0.30):

Er det noe jeg er helt sikker på så er det at Keiino er med i år. Dessverre synes jeg ikke Insomnia er like god som de to forrige mgp låtene deres, så jeg håper de skal konkurrere med en annen låt. Det som alltid er en fordel med Keiino er at musikken er best live, men Insomnia er ikke bra nok til å vinne esc dessverre. Vi ga fra oss en topplassering i 2021med ved å ikke sende Monument, håper de kommer med en like sterk låt igjen. 

Jeg hørte akkurat på den nye låten de slapp i dag, "Damdiggidam" og jeg håper ikke de skal delta med den, for den synes jeg ikke var så bra. Håper mye heller på Insomnia da, den tror jeg kan bli skikkelig bra live ❤️ Selv om jeg synes første halvdel av låten er myyye bedre enn andre halvdel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Måneskinn said:

Gleder meg stort til lanseringen i morgen - tror det blir et godt år! Hørte på Mgp-podkasten, deres spesialepisode fra i går, det var en teaser :D

Har du lenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iBygda skrev (32 minutter siden):

Har du lenke?

Nei, men du finner den bl.a på Spotify vet jeg, og ellers der man hører pod. Med Anders Tangen og Ronny Bergersen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartland skrev (2 timer siden):

Jeg hørte akkurat på den nye låten de slapp i dag, "Damdiggidam" og jeg håper ikke de skal delta med den, for den synes jeg ikke var så bra. Håper mye heller på Insomnia da, den tror jeg kan bli skikkelig bra live ❤️ Selv om jeg synes første halvdel av låten er myyye bedre enn andre halvdel :)

Er litt enig, men tror det er fordi jeg har hørt Insomnia mer nå, likte ikke den med en gang, men Damdiggidam likte jeg bedre med en gang. Uansett er begge disse låtene veldig inspirert av Aqua føler jeg, får skikkelig Aqua vibber. Også enig i at Insomnia er ujevn, mer flyt og helhet i DDD😅

Endret av Jobbermedbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper at mange dyktige artister har sagt nei til deltakelse, siden Israel er med. Blir nok bare de som er desperate etter oppdrag som deltar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig @Viki6. Israel burde ikke få være med i år. Norge burde absolutt være klare på dette, evt trekke seg hvis de får være med. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå hørt gjennom de norske bidragene og jeg likte gåte best. de to andre som jeg også synes var helt kurant var MIIA og Thomas Jenssen.

Hadde en følelse av at flere artiser hadde en liten date med 90-tallet muligens inspirert av kyle gordon - planet of the bass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er defintivt mest kvalitet over bidragene til Gåte og Margareth Berger. Keiinos låt ble litt «barnslig» og utdatert synes jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...