Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Rekke­følgen i andre delfinale er kunngjort.

Delfinale 2 (2024-01-20)
1.    Farida    «Heartache»
2.    Mileo    «You're Mine»
3.    Eli Kristin    «Touch of Venus»
4.    Super Rob og Erika Norwich    «My AI»
5.    Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo    «Judge Tenderly of Me»
6.    Gåte    «Ulveham»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

iBygda skrev (21 timer siden):

Plass 4 på iTunes og 142 på Apple Music!

Han er og på DAC hitlistene i Tyskland nå. Heller mer og mer på han. Må se Gåte og Miia før jeg bestemmer meg i finalen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har problemer med å engasere meg like mye som tidligere, fordi vi ikke har vinnerbidrag med denne gangen. Uansett hva vi sender, så frykter jeg at vi blir en middelhavsfarer i år. Skjønner ikke hva NRK har tenkt i utvelgelsen sin. Jeg nekter å tro at det ikke var bedre bidrag påmeldt!

Gothminster var fengende, men er man ikke litt "ferdig" med dette i ESC? Synes også sceneshowet var skikkelig creepy! En jente som leker med dukker, mens han synger "We crawl around your houses".. grøss og gru..

Margareth.. ikke i nærheten av "I feed you my love". Ganske kjedelig spør du meg. Og hun må definitivt gjøre noe med antrekket! Grå dress?? Kunne det blitt mer kjedelig da? Stooooor distanse mellom den hvite kjolen fra 2013 og dette!

Gåte.. skønner ikke "hypen".. verset er fint, refrenget er bare rart og passer ikke sammen med verset. Det ser man på alle reaksjonsvideoene på YouTube. De er interesserte, helt til refrenget kommer. Da er det bare sånn "Eeeeh what? Okey?"...

Neei, kjenner jeg er skuffet i år.. veldig synd.. de siste årene har vi nok hatt 5-6 sanger HVERT ÅR som har vært bedre enn alle vi har i år.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Heartland said:

Kjenner jeg har problemer med å engasere meg like mye som tidligere, fordi vi ikke har vinnerbidrag med denne gangen. Uansett hva vi sender, så frykter jeg at vi blir en middelhavsfarer i år. Skjønner ikke hva NRK har tenkt i utvelgelsen sin. Jeg nekter å tro at det ikke var bedre bidrag påmeldt!

Gothminster var fengende, men er man ikke litt "ferdig" med dette i ESC? Synes også sceneshowet var skikkelig creepy! En jente som leker med dukker, mens han synger "We crawl around your houses".. grøss og gru..

Margareth.. ikke i nærheten av "I feed you my love". Ganske kjedelig spør du meg. Og hun må definitivt gjøre noe med antrekket! Grå dress?? Kunne det blitt mer kjedelig da? Stooooor distanse mellom den hvite kjolen fra 2013 og dette!

Gåte.. skønner ikke "hypen".. verset er fint, refrenget er bare rart og passer ikke sammen med verset. Det ser man på alle reaksjonsvideoene på YouTube. De er interesserte, helt til refrenget kommer. Da er det bare sånn "Eeeeh what? Okey?"...

Neei, kjenner jeg er skuffet i år.. veldig synd.. de siste årene har vi nok hatt 5-6 sanger HVERT ÅR som har vært bedre enn alle vi har i år.

Jeg tror fortsatt at Green Lights kan vinne ESC hvis alt klaffer, men det er nok mer sannsynlig at alt går rett i dass live 🤣

Endret av iBygda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en like sterk delfinale som kommer nå til lørdag, men noen godbiter er det jo. Jeg har Farida sin låt på hjernen titt og ofte, en av låtene i år som faktisk har et refreng man kan synge med på. Det er ikke dumt.

I denne delfinalen har også årets perle - "Judge tenderyl of me" ❤️ altså, hvilken låt, der det meste stemmer. Tekst, harmonier, budskap - kommer dette med en god fremførelse er det godt mulig de kommer til finalen. Men, jeg ville ikke satt penger på det. Det norske folk kan være litt uforutsigbare noen ganger.. 😕  På den annen side kan det godt hende at siden denne skiller seg ut med å være helt nedpå,og mange i Norge liker country, så går den til finalen pga det.

Gåte er nesten bankers. Spennende uttrykk i låta, men hvordan blir det egentlig når musikerne ikke kan spille på instrumentene sine?  håper ikke det blir sånn "tamt" da... spent på å høre den, og veldig spent på sceneshowet her!  Det er jeg forsåvidt med alle låtene, men denne spesielt.

I denne delfinalen har jeg fire ja, en nei og en tja 😆  vil gjerne se Farida, Gåte og Dag Erik/Anne til finalen. Men tipper at Erika og Super Rob tar en plass, og hva med Mileo? Den er jo  fengende, men har så mange likheter melodisk med andre låter så blir det for forstyrrende? Men er jo kul låt.

Eli Kristin med "touch of Venus" er nei for meg.  Altså, den har kule elementer, stemmen hennes er helt rå og det er jo ikke en dårlig låt. Men, føler den har litt uforløst potensiale og den tar liksom ikke av. Den mangler et eller annet, føler ikke den er mektig nok. Skal man ha med noe sånn i mgp/eurovision så må man ha noe som er STORT og som kan fylle salen. Denne kan ikke det. Men håper på et classy sceneshow  og flott kostyme - visuelt kan det bli lekkert da :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartland skrev (2 timer siden):

Er ganske enig med deg. Vi kommer ikke til å vinne Eurovision i år. Ingen av låtene i år er direkte dårliger. Vil sette terningkast 3 på 80 % av sangene. Vi vinner ikke med middelmådige sanger.!!! Er 4-5 stykker som kan gi oss en ok plassering i Eurovision.

Dette er min mening og synsing frem til nå. 

Margaret Berger - Oblivion. Kul dame og bra sangstemme. Sangen er ikke like tøff som Feed you love. Teksten i sangen er bra. Vil kanskje få litt poeng hos juryen og folket. Men desverre litt for kjedelig. Kan løftes mer frem med bedre antrekk og koreografi. 

Ingrid Jasmin - Eya. Sang veldig bra live synes jeg.  Spennende åpningen på sangen og bruk av instrumenter. Stort pluss for å synge på norsk. Men så blir den litt rotete utover. Føler at den litt for kort. Mulig at det går an å redde denne med å dra den ut litt med å legge inn flere elementer i sangen/koreografien ? Denne kan få litt poeng fra jury/folket slik som Margaret. 

Erika og Roboten 🤖 My Al. Litt sånn som Subwolfer og ulve/banan sangen 2022. Teit og fengende samtidig. Blir i alle fall lagt merke til i Europa med den svære rosa roboten. 😆Kommer til å bli slaktet av juryen men kommer til å få en del poeng fra folket. Er personlig ikke fan av sangen men forstår hvorfor andre liker denne. 

Gothminister- We come alive. Den har den tøffeste og mest fengende melodien synes jeg. Den er lett å synge med, men teksten er litt enkel og gjentar seg litt for mye. Han har sterk vokal og kan og løftes frem med å gjøre staging enda bedre. Han har mange fans i Europa. Særlig i Tyskland og Finland. Ser at folk er litt positive etter opptreden hans på ulike sosiale medier. Får nok mest poeng fra folket. 

Keiino-Damdiggida. Eurovision fansen elsker dem.!! Desverre så er mange skuffet over sang valget denne gangen. Hva har de tenkt med? Keiino er jo vanligvis mye flinkere enn dette 🤦‍♀️ Den delen Alexandra synger er ok. Damdiggida delen er masete. Mulig denne er bedre live? Vi får se. Ligger på toppen på en avstemming hos wiwi bloggs. Juryen kommer ikke til å like denne. Blir nok reddet av fansen men kommer ikke til å få like mye poeng som sist gang de deltok. 

Gåte - Ulveham. Uten tvil den mest originale artisten og sang. Veldig spennende med mix av folkemusikk og rock. Får viking følelse når jeg hører på dem. Den lange versjon av denne sangen er mye bedre enn den korte. Er risky å sende denne. Kan gå begge veier. Er redd Europa ikke vil bli bergtatt av dette.?? Super spent på å se hva de kommer med på lørdag. 

Miia - Green lights. Liten utfordrer. Veldig fin sang. Fin oppbygging. Må se denne live før jeg kommer med flere kommentarer 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartache 6/10/10
Morsomt, god rytme og liker tempoendringen. Litt basic og påtrengende på en dårlig måte.

You're mine 6,5/10
Gøy, god produksjon og annerledes tekstmessig, virker imidlertid uferdig og usammenhengende.

Touch of Venus 3/10
Virker laget for å vise frem stemmen hennes, som utvilsomt er flott, men sangen er ikke veldig interessant i seg selv.

My AI 8/10
Veldig catchy. Teksten er relevant og gjenkjennbar 🥹

Judge Tenderly of Me 7/10
Utsøkt instrumental men dårlig match for MPG. Det er vanskelig å gjøre dette engasjerende på scenen.

Ulveham 7,5/10
Imponerende og hjerteskjærende komposisjon. Trenger flere gjennomlyttinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (5 timer siden):

Digger hvordan Erika Norwich svarer her. Hun kan virkelig synge 😲

Erika Norwich er rå.

Håper hun vinner i år, det såpass crazy at det kan gå.

Sender vi Keiino videre, blir det bare reprise som da Rybak deltok for andre gang. Europa kommer kun til å sammenligne den nye sangen med Spirits in the Sky, og når det ikke når opp så vil det floppe. Håper inderlig ikke Keiino vinner kun fordi det er Keiino. Slipp andre folk til.

Jeg heier på Erika og håper hu vinner hele greia og blir sendt til Eurovision.

Får Aqua Lene og Barbie wibes fra låten My AI, og det mener jeg som et stort kompliment :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (12 timer siden):

Erika Norwich er rå.

Håper hun vinner i år, det såpass crazy at det kan gå.

Sender vi Keiino videre, blir det bare reprise som da Rybak deltok for andre gang. Europa kommer kun til å sammenligne den nye sangen med Spirits in the Sky, og når det ikke når opp så vil det floppe. Håper inderlig ikke Keiino vinner kun fordi det er Keiino. Slipp andre folk til.

Jeg heier på Erika og håper hu vinner hele greia og blir sendt til Eurovision.

Får Aqua Lene og Barbie wibes fra låten My AI, og det mener jeg som et stort kompliment :) 

Tror hun kan få en del publikum stemmer. Er veldig spent på hvordan denne blir live. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/16/2024 at 12:46 AM, iBygda said:

Rekke­følgen i andre delfinale er kunngjort.

Delfinale 2 (2024-01-20)
1.    Farida    «Heartache»
2.    Mileo    «You're Mine»
3.    Eli Kristin    «Touch of Venus»
4.    Super Rob og Erika Norwich    «My AI»
5.    Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo    «Judge Tenderly of Me»
6.    Gåte    «Ulveham»

Jeg tror at Super Rob går videre. Og enten Gåte eller Farida. Det er 2 eller 3 som går videre ? 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (34 minutter siden):

Rob-låten ligger dårlig ann med 1 i terningkast her. Men jeg tror at den faktisk går videre. 

Klarer ikke å ta Nettavisen seriøst.  Robot låten er ikke min favoritt men tror den kan fenge Europa. De gir Touch of Venus en 5 😲. Den ligger nesten nederst på alle listene jeg har sett rundt omkring på Facebook, Twitter, YouTube, Reddit. Den vil mest sannsynlig ikke kvalifiserer seg til finalen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 hours ago, Valyria83 said:

Klarer ikke å ta Nettavisen seriøst.  Robot låten er ikke min favoritt men tror den kan fenge Europa. De gir Touch of Venus en 5 😲. Den ligger nesten nederst på alle listene jeg har sett rundt omkring på Facebook, Twitter, YouTube, Reddit. Den vil mest sannsynlig ikke kvalifiserer seg til finalen. 

Det blir spennende å se i kveld. I kveld er det delfinale 2? . Jeg har stor tro på den låta. Men vi får se  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Eloise12345 said:

Det blir spennende å se i kveld. I kveld er det delfinale 2? . Jeg har stor tro på den låta. Men vi får se  :)

12 hours ago, Eloise12345 said:

Jeg tror at Super Rob går videre. Og enten Gåte eller Farida. Det er 2 eller 3 som går videre ? 

Joda, i kveld er det delfinale 2. Det er 3 som går videre fra hver delfinale. Hygger meg 🤗

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettavisens anmeldere er ikke seriøse, veldig tydelig at de foretrekker en bestemt sjanger av sanger og misliker andre. Nettavisens valg av anmeldere er like upassende som å la en metalhead sammenligne hardrockmusikk og danseband i samme artikkel.

Finnes det ikke bedre anmeldere som noen kan lenke her i tråden?

Endret av iBygda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, iBygda said:

Joda, i kveld er det delfinale 2. Det er 3 som går videre fra hver delfinale. Hygger meg 🤗

Jeg tipper : Farida, Superrob, og at Gåte (som jeg foreløbig ikke har sansen for) går videre. Mine favoritter i kveld er Superrob og Farida. Men jeg kan endre mening. Jeg husker at Farida var med et annet år og jeg ble ikke imponert over måten sangen lød på scenen. Men hun kan være langt bedre denne gangen :)

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...