Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Forrige helg syntes jeg at de tre som gikk videre til finalen var de tre minst dårlige bidragene den kvelden. I dag klarer jeg ikke å finne de tre minst dårlige, av den enkle grunn at alt var like kjedelig og intetsigende etter min mening. Jeg skjønner ærlig talt ikke hypen med Gåte, og klarer ikke å se hvordan folkrock - attpåtil på norsk - skal gjøre det bra i ESC. Nå står tredje og siste delfinale for tur, og jeg har ikke den helt store troen på at vi kommer til å sende et knakende bra bidrag til ESC i år.

:veslejenta:

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Valyria83 skrev (33 minutter siden):

Folk tar helt av over alle sosiale medier. Sier at de får gåsehud av denne. 👏😊

Trollmagisk 🙌

Ja, sosiale media kan ofte gi en pekepinn. Gåte er på TikTok og ser ut til å allerede gjøre en god jobb der med å promotere seg selv før semifinalen i dag. De hadde blant annet en liten snutt med en av de som danset hallingdans i bar overkropp til Ulvehavn  😃 Alexandra var vel den deltageren i fjorårets Eurovision deltagere som gjorde det best på TikTok og hun ble jo godt likt av publikum.

Gåte har stort potensiale til å score bra hos juryen i år også, og jeg er sikker på at vi vil kunne få 12ere fra Finland, Danmark, Sverige, Island, Tyskland for å nevne noen land som vil like folkerocken. Og sikkert flere 10ere.

Og sceneshowet er allerede meget bra og kan bli bedre. De bildene de viste av naturen, det kommer til å gjøre det bra med storskjerm bak. Så håper de at de kommer til å spille mer på de små detaljene, han med fela må få mer fokus under opptreden synest jeg.

Før jeg hørte sangene i år og bare hørte hva slags artister som skulle være med, så var jeg overbevist om at det måtte bli Keiino. Jeg ønsket meg så inderlig at de skulle få det comebacket de fortjente med rettferdige jurystemmer, og Sverige virket som den perfekte arenaen for å slå tilbake. Men etter å ha hørt og sett sceneshowet til Gåte er det ikke noe tvil om at de blåser Keiino sin låt av banen. Faktisk synest jeg Keiino sin låt er litt skuffende med tanke på hva annet de har prestert, den er fengende men mangler det lille ekstra. Er fortsatt veldig trist at vi sendte Tix i stedet for Monument, for Monument hadde vinnerpotensiale. Men ikke den låten de har med nå.

Forøvrig likte jeg veldig godt denne Keiino-låten når den kom ut i fjor, og hadde håpet at de skulle ha noe tilsvarende, det var litt mer folkesang-preg over den, tror det kunne ha slått an:

I stedet så velger de å delta med en Eurotrash låt, som jeg tror blir litt for generisk.

Endret av missmcbeal
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at Gåte vinner finalen i Trondheim. Men jeg håper på at enten Keiino, Miia eller Robotlåten vinner  :). Gåte sin låt får meg i virkelig trist dyster stemning. Den får meg til å tenke på noe trist. Desverre. Jeg forstår ikke folks interesse for Gåte. Men smaken er ulik da. Og slik er det bare :). Jeg ser bare på folkets mening her inne. Mange elsker låten til Gåte. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjespet meg igjennom alle sangene. Det var ingen av de som sang eksepsjonelt bra, og synes til tider det var kjedelig. Jeg tror ikke Norge vinner i år. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte robot-låten, morsom. Men Erika sang ikke veldig bra, nerver kanskje?

Stemte på country/pop-duoen. Veldig fin! 🙂 

Gåte er ikke helt min smak, men tipper den vinner i den norske finalen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåte var fantastisk, tror de kan gjøre det bra i esc! De er litt som ukrainske goA og håper virkelig vi kan få et bidrag på norsk i år! 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Cookie123 said:

Likte robot-låten, morsom. Men Erika sang ikke veldig bra, nerver kanskje?

Stemte på country/pop-duoen. Veldig fin! 🙂 

Gåte er ikke helt min smak, men tipper den vinner i den norske finalen.

Gåte er ikke min smak heller, men den virker veldig populær her på kvinneguiden. ;). Jeg kommer ikke til å stemme på Gåte i finalen. 

Jeg tror Gåte vinner norske finalen. Men jeg tror ikke at den vinner eurovision. Jeg tror Keiino kan gjøre det bedre i eurovision. Men jeg tror ikke Keiino kommer seg videre til Eurovision.  

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandel92 skrev (2 minutter siden):

Gåte var fantastisk, tror de kan gjøre det bra i esc! De er litt som ukrainske goA og håper virkelig vi kan få et bidrag på norsk i år! 

Jeg har fått stor tro på dem nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min neste favoritt er Miia med green lights! Får så frysninger av hennes stemme ❤️ Heia Miia!

Endret av Tre kopper te
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tre kopper te said:

Min neste favoritt er Miia med green lights! Får så frysninger av hennes stemme ❤️ Heia Miia!

Jeg er veldig spent på Miia 🥰. Jeg håper at hun eller Keiino gjør det så bra at de klarer å få mer poeng i finalen enn hva Gåte gjør. Nå antar jeg at Miia og Keiino kommer videre til finalen 😆. Hvis barna stemmer i finalen så blir det muligheter for en annen vinner enn Gåte 😊

Endret av Eloise12345
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er heller ikke fan av Gåte. Synes det blir så mørkt, på en måte. Og hater å ikke kunne synge med. Elsker Dynasty av Miia, så blir spennende å høre henne neste gang ❤️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Cookiesandcream said:

Er heller ikke fan av Gåte. Synes det blir så mørkt, på en måte. Og hater å ikke kunne synge med. Elsker Dynasty av Miia, så blir spennende å høre henne neste gang ❤️

Enig. Låten til Gåte blir veldig mørk. Liker en lettere type stil. 

Miia sin er nydelig, og er en av mine topp-favoritter foreløbig. Det er godt mulig at det er den jeg vil stemme i finalen om den kommer dit ❤️

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt i sjokk over at Mileo ikke gikk videre, vet ikke om det er relatert til kritikken de siste dagene - men han hadde gode prognoser til å gå videre. Var skrå sikker på at Gåte, Mileo og Super Rob var de tre som gikk videre, så ble overrasket når Dag Erik og Anne tok siste finaleplassen.

Har ingen favoritter i neste delfinale, men gleder meg til å se Gåte og Gothminister live i Trondheim Spektrum om to uker 😃

Endret av RedLights
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså, er det kun meg som hører Gaute i Super Rob, når han synger? 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nastine skrev (1 time siden):

Men altså, er det kun meg som hører Gaute i Super Rob, når han synger? 🤔

🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (7 timer siden):

🤣

Nei hører det jeg å😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Gåte vinner finalen.  Føler meg ganske sikker på det. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...