Gå til innhold

Dørsalg. Nå må jeg gi mnd og ikke bare 1 gang.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når det kommer noen på døren og vil ha penger til veldedige formål. Helt i orden det. 

Men jeg får ikke gi penger 1 gang til de som står i døren. Jeg må tegne avtalegiro og gi mnd.

Da takker jeg nei for det ønsker jeg ikke. Men de går glipp av de pengene jeg ville gi i døren?!

Anonymkode: 977ca...02e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre vært borti litt for mange innpåslitne, frekke og/eller manipulerende dør- og gateselgere og sier nei uansett. Er det fra veldedige organisasjoner hender det jeg finner dem eller en annen organisasjon på nett og gir en sum etter å ha hatt noen på døra. I det siste har de heldigvis vært hyggelige, og når jeg avbryter dem (så de skal slippe å kaste bort tida) og forteller dem nettopp dette får jeg «ha en fin kveld videre»med et smil i retur.  Jeg tror det har vært noen runder rundt  hvordan de skal oppføre seg. 

Anonymkode: 3d4ee...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster mer å administrere engangsummen enn den gir. Derfor har de ikke anledning til å ta i mot engangsdonasjoner. 

Anonymkode: 9ae1a...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den organisasjonen jeg jobber for gir muligheten til å gi et valgfritt beløp i døren, uten å forplikte seg til noe mer. Skjønner ikke tankegangen til de som ikke gir den muligheten. Det er definitivt bedre med 100kr en gang enn ingenting.

Anonymkode: 561a0...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han i døren viste ipaden sin med summen 300,-. Da sa jeg at kan gi kr 300,- (litt mye egentlig) her og nå. Engangssum. Men han kunne ikke gjøre noe. Jeg måtte forplikte meg til avtalegiro. Ts

Går jo glipp av kr. 300,- . 

Anonymkode: 977ca...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen på døra her, jeg sa ja jeg kan gå inn å se om jeg har noen vekslepenger liggende, innsamleren var rask med å si at de tok vips, men jeg fant fram 25 kr. Han takka men så at han egentlig ikke var så fornøyd 😄

Det kommer noen fra Lions i blandt og selger tulipaner, en sånn kvast som ser ut som den er fra bensinstasjon, betaler heller for det 😄 Selv om kvasten ikke er verdt så mye som 200 kr. Kanskje sånn 70 kr.

Anonymkode: 55243...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...