Gå til innhold

Lønner seg vel mest økonomisk om jeg dør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg litt langt nede, men tror det kjennes bedre om jeg bare får «sagt» det

jeg er en økonomisk byrde, en 2 barnsmor uten jobb, en mann som betaler alt, det lønner seg vel mest at jeg bare dør så de får min livsforsikring😞

Anonymkode: 2a0d5...f88

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner meg litt langt nede, men tror det kjennes bedre om jeg bare får «sagt» det

jeg er en økonomisk byrde, en 2 barnsmor uten jobb, en mann som betaler alt, det lønner seg vel mest at jeg bare dør så de får min livsforsikring😞

Anonymkode: 2a0d5...f88

Det høres ut som du trenger åprate med noen, det finnes hjelpetelefon, f eks mental helse og kirkens SOS,  og du burde kanskje oppsøke fastlegen din på mandag 

Familien din er selvsagt glad i deg og trenger deg 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tull! Barna trenger sin mor, mer enn noe annet, ALLTID! Søk hjelp, nå ❤️

Anonymkode: 74d71...79e

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (6 minutter siden):

Det høres ut som du trenger åprate med noen, det finnes hjelpetelefon, f eks mental helse og kirkens SOS,  og du burde kanskje oppsøke fastlegen din på mandag 

Familien din er selvsagt glad i deg og trenger deg 

Tror heller millioner er bedre

Anonymkode: 2a0d5...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det du gjør kan ikke måle seg i penger. Familien velger deg hver gang framfor penger. Og ikke at det har noe betydning. Men de for ikke penger hvis du tar livet ditt. Bare les forsikringen. Det står der svart på hvitt. 

Anonymkode: 76027...bc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg kjenner meg litt langt nede, men tror det kjennes bedre om jeg bare får «sagt» det

jeg er en økonomisk byrde, en 2 barnsmor uten jobb, en mann som betaler alt, det lønner seg vel mest at jeg bare dør så de får min livsforsikring😞

Anonymkode: 2a0d5...f88

Jeg er i samme situasjon men ser ikke på det sånn. Det lønner seg ikke mest, kjære deg. Barna trenger mor, du kan hjelpe litt ekstra hjemme og kan søke jobb. Der ordner seg

Anonymkode: afd95...b27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdien av en mor og ektefelle kan ikke måles i penger. ❤️ 

Anonymkode: 92d25...f3c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan erstatte deg som mamma. Du vil ikke gjøre barna dine noe godt om du ikke er her mer, heller det motsatte, de vil alltid undre seg over hvorfor du "forsvant". Prat med noen om disse tankene som du har, om ikke for din egen skyld så for barna dine

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg aller, aller mest at barna dine har en mamma som er glad i dem ❤️

Søk hjelp, ts, ring mental helse eller kirkens sos, og - viktigst av alt - bestill en time hos fastlegen så du kan få den hjelpen du trenger. 

Husk at du er verdifull og den viktigste personen i dine barns liv. 

:klem:

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (2 timer siden):

Det lønner seg aller, aller mest at barna dine har en mamma som er glad i dem ❤️

Søk hjelp, ts, ring mental helse eller kirkens sos, og - viktigst av alt - bestill en time hos fastlegen så du kan få den hjelpen du trenger. 

Husk at du er verdifull og den viktigste personen i dine barns liv. 

:klem:

 

Søker man hjelp for mental helse kommer bare barnevernet, det vil og være en belastning for mann og barn

Anonymkode: 2a0d5...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke sånn at barnevernet bare kommer. Så lenge mannen din er oppegående og ungene som helhet blir tatt vare på. Tr du livet ditt vil de kanskje trenge hjelp av ulike instanser, for da vil de få det tøffere enn de noen gang har hatt.

Jeg har opplevd selvmord rundt meg, og det var ingen som fikk et lettere eller bedre liv da denne personen valgte å forlate oss. 

Tvertimot. Men jeg forstår at du ikke kanskje ser hele bildet nå. Da må du stole på at det er noen som kan hjelpe deg, men du må være ærlig. Er det ingen du kan snakke med om dette, mannen din, en venninne, legen? Eller vise innlegget ditt, hvis det er vanskelig å snakke?

Ikke gå med dette alene. Stor klem.

 

Anonymkode: 46765...63d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror heller millioner er bedre

Anonymkode: 2a0d5...f88

Nei, det er det ikke. DU er det de trenger mest i denne verden❤️ Aldri, ALDRI tvil på det!
 

Du må fortelle om disse tankene til voksne rundt deg, og til legen din. Evt ringe legevakt, så kan de hjelpe deg derfra. 
 

Anonymkode: f7bb5...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen barn som har mistet en forelder til selvmord tenker: Livsforsikring er bedre enn at deres forelder var i live. Jeg er lei meg for at du har det så vondt TS, men det du kan gjøre for familien din akkurat nå, er å be om hjelp ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

Mental Helse: 116 123 

Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)

Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, adm

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...