Gå til innhold

Hvorfor blir mønsteret mitt så hullete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Driver og prøver å hekle ammeinnlegg av restegarn for å spare litt penger, men er helt nybegynner på hekling. Bildene på linken under viser tette og fine ammeinnlegg uten hull, mens mitt blir som på bildet. Er det fordi jeg bruker for tynt garn? Er litt usikker på hvilken type jeg bruker siden det bare er en rest. Heklenåla er i hvert fall 5 mm. Tror jeg hekler riktig ellers 😅

Lurer også på hvor det er best å sette maskemarkøren? Øker jo ganske mange masker per runde og synes det er litt forvirrende, så føler jeg aldri har helt kontroll på hvor start og slutt er fordi jeg ikke helt vet hvor den skal stå. Skal jeg flytte den utover etterhvert som jeg øker?

https://minlillehobby.no/ammeinnlegg-hekleoppskrift/

IMG_5782.thumb.jpeg.4870028ed9ca445e40ebd02715ee4ce9.jpeg

Anonymkode: 6e694...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig du ikke bruker en heklenål som står i stil med pinnestørrelsen anbefalt til garnet? 

Anonymkode: 8598e...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det skal gå litt kjapt, så jeg får heller se etter tykkere garn tenker jeg 😊

Anonymkode: 6e694...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vil det skal gå litt kjapt, så jeg får heller se etter tykkere garn tenker jeg 😊

Anonymkode: 6e694...71a

Du kan legge garnet dobbelt😊

Anonymkode: 1876d...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan legge garnet dobbelt😊

Anonymkode: 1876d...a6c

Sant! 😊

Anonymkode: 6e694...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må investere i mye (mye!) tynnere tråd og en heklenål i 1,5-3 som absolutt maks. Om man tenker at det man hekler eller strikker skal ha bruksverdi heller enn verdi for å «sysselsette hendene» så er ned i trådtykkelse og pinnetykkeslsr eneste vei. Ting laget i mer enn 3 mm ser ut som noe et barn har gjort på skolen som læreobjekt. Hvorfor har voksne denne besettelsen av å lage dårlige ting? Skal du lage noe - ha et mål om å gjøre det såpass godt at du kan vise noen det.


Tenker du «jeg trenger dette raskt»? Da finnes det på butikken i mye bedre utførelse enn du klarer lage «raskt».

 

Anonymkode: ae6fb...adf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Du kan alltids prøve tekniken med å ta yarn under i steden for over som brukes for amigurumi. Det gir et litt annet og oftest tettere resultat.

Anonymkode: 18d1b...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...