Gå til innhold

hva tenker du om folk som pynter treet inne før midten av nov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker også at de som pynter juletreet så tidlig kanskje mister litt av den magiske stemningen i julen, når treet har stått i stua i nesten 2 måneder allerede når julaften kommer. 
Det er noe helt spesielt med den høytidsstemningen som kommer når juletreet er pyntet og julen er her. For meg hadde det vært helt feil å ha juletre i stua i november. Da hadde ikke julestemningen blitt den samme i julen. 
Det er sunt å vente var det en som skrev, samtidig som hun skrev at de pyntet juletreet 1. november. Det henger ikke på greip i mitt hode. 
Men som sagt, vi er ulike og gjør ting på ulike måter. Og det er helt greit. 

Anonymkode: e4fc7...792

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamajune11 skrev (2 timer siden):

Og det syns jeg et kjempe trist

Trist at man pynter treet til jul? 

Anonymkode: d6509...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 november her he he...nå sitter jeg på barna og baker pepperkaker og hører på julemusikk. Vi teller ned til 1 desember.. så til 24 :) vi stor koser oss og dette jeg kjempe glad .. og barna elsker at mamma gjør dette:) 

IMG_20231117_140813.jpg

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi kan slutte å mene så mye om hvordan andre gjør ting i julen. Og det er særlig julepuristene som ikke vil ha et fnugg av jul før lille julaften som klager mest. Vent veldig gjerne med julepynt, julegodt, julefilmer og alt annet julete til 23. desember, men gjør det uten å snakke om at alle andre gjør feil, mangler selvkontroll, vanner ut høytiden eller hva det nå måtte være dere tenker om folk som gud forby skulle finne på å pynte sitt eget juletre i sitt eget hjem til et tidspunkt de selv ønsker. Det må være mulig å leve med at dere ikke har fasiten på julefeiring og at det finnes mennesker i verden som velger annerledes enn dere. 

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det må bli veldig støvete julepynt, eller tørker de støv av juletreet? 🤣

Jeg hadde ikke orket møkkete julepynt i høytiden, men dem om det. 

Anonymkode: 83695...abd

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kjempeteit, men jeg vet jo stort sett ikke hva folk driver med hjemme så påvirker meg ikke. Butikkene og julegater og drit derimot irriterer meg ENORMT. Jeg elsker jula, men den blir mindre spesiell når den varer 3 måneder 🙄😢

Anonymkode: 3c8c3...349

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker jeg vil ha julestemning lengst mulig :) Her er det ingen barn som venter, og dessuten blir det vel ikke kortere å vente om man tar opp juletreet 23. desember? Julen kommer en gang i året uansett. 

Anonymkode: 209a9...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Litt harry

Anonymkode: fd6f8...5b4

Jeg synes det er harry at noen synes det er harry å pynte før det er "lov". Jeg synes i det hele tatt det er harry å mene at man sitter på fasiten på hva som er feil og riktig når det gjelder uvesentligheter som ikke plager andre i det hele tatt. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke sånn kjempemye. Men akkurat nå når jeg sitter her og skriver, tenker jeg at de godt kan ha sine gode grunner. For egen del har kalenderen fylt seg opp hver eneste helg før jul. I tillegg kommer gjestene onsdag før julehelga, og da ønsker jeg at ting skal være på plass. Orker ikke å stresse med det når det er julebesøk. Da sitter jeg egentlig igjen med at det er denne helga her jeg kan pynte, siden jeg ofte er for sliten om ettermiddagene til å sette i gang. 

Nå kommer jeg ikke til å pynte denne helga. Jeg elsker julepynt, men selv for meg blir dette for tidlig. Men jeg må innrømme at jeg lurer veldig på hvordan jeg skal komme i mål med alt i år.

Anonymkode: af4e1...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg når jeg leser denne tråden er at mange av dere som vil pynte i november går veldig i forsvarsposisjon når noen skriver at de syns det er for tidlig. Hvorfor det egentlig? 
De som syns det er for tidlig må da ha lov til å mene det, akkurat som dere har lov til å sette opp juletreet i oktober om det så er. 
Som noen skriver, det finnes ingen fasit nei. Det må være lov å mene både det ene og det andre. Kos deg med juletreet ditt i november hvis du vil det, men respekter at noen vil vente til lillejulaften med å sette opp sitt tre. 

Anonymkode: e4fc7...792

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

selvfølgelig må folk gjør hva man vil...tråden handler ikke om det. Jeg syns ventetiden for barna blir veldig lang, og syns det er rart at folk ikke klarer å vente

Anonymkode: c66c5...60f

jeg tenker at de er litt enkle.

Anonymkode: 699f5...735

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er like glad i julen som min mann og vår datter, og at det som er viktig for andre, og gir dem glede, har jeg absolutt ingen rett til å kvele gleden ved. 

Lev og la leve, tenker jeg. Jeg har andre ting jeg gleder meg over som folk sikkert synes er rart. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jeg tenker at de er litt enkle.

Anonymkode: 699f5...735

Jeg er en av de som har juletre oppe.. hvorfor er jeg enkel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det som slår meg når jeg leser denne tråden er at mange av dere som vil pynte i november går veldig i forsvarsposisjon når noen skriver at de syns det er for tidlig. Hvorfor det egentlig? 
De som syns det er for tidlig må da ha lov til å mene det, akkurat som dere har lov til å sette opp juletreet i oktober om det så er. 
Som noen skriver, det finnes ingen fasit nei. Det må være lov å mene både det ene og det andre. Kos deg med juletreet ditt i november hvis du vil det, men respekter at noen vil vente til lillejulaften med å sette opp sitt tre. 

Anonymkode: e4fc7...792

eh, det gjør jo egentlig det.

Det er ikke jul i november. Ferdig snakka.

Anonymkode: 699f5...735

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de gjør det fordi det gir dem glede, og hva pokker er egentlig problemet? Med at de pynter INNI SINE EGNE HUS?? Hvem er det det plager, liksom? 

Her skal vi reise vekk i julen, og vi pynter da treet tidligere enn hva mange sikkert tenker er sosialt akseptabelt. Det er rett og slett fordi vi har lyst på julestemning her hjemme også, og det må vi ha FØR jul siden julen feires annet steds. 

Anonymkode: b3b9e...f9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så jeg ødelegger for deg? At denne tiden er flott for meg? Så jeg skal ikke tenke på meg..men på deg?

Jeg sliter med angst og depresjon og det har vært mange tøffe år..og dette er tiden som gjør meg glad...dette er min tid...og synes synd på deg som føler at andre som pynter nå..gjør deg sur og elendige...

Heldigvis er vi som pynter nå .vi bryr oss ikke om slike grinebitere...for det må være kjedelige og gå rundt med slike tanker og følser du har..håper du får bedre følelse..når du begynner å pynte ..

Jeg å barna har nå bakt 4 brett med pepperkaker og hat en flott planleggingsdag...

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (1 time siden):

Jeg synes vi kan slutte å mene så mye om hvordan andre gjør ting i julen.

t er særlig julepuristene som ikke vil ha et fnugg av jul før lille julaften som klager mest. Vent veldig gjerne med julepynt, julegodt, julefilmer og alt annet julete til 23. desember, men gjør det uten å snakke om at alle andre gjør feil, mangler selvkontroll, vanner ut høytiden eller hva det nå måtte være dere tenker om folk som gud forby skulle finne på å pynte sitt eget juletre i sitt eget hjem til et tidspunkt de selv ønsker. Det må være mulig å leve med at dere ikke har fasiten på julefeiring og at det finnes mennesker i verden som velger annerledes enn dere. 

Klart vi må ha denne diskusjonen hvert år før jul, akkurat som vi må ha diskusjonen om når man fjerner jula litt senere. Helt uskyldige ting som vekker mye følelser og veldig godt å slippe heavy diskusjoner om krig og fa..skap. 

Anonymkode: d6509...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det som slår meg når jeg leser denne tråden er at mange av dere som vil pynte i november går veldig i forsvarsposisjon når noen skriver at de syns det er for tidlig. Hvorfor det egentlig? 
De som syns det er for tidlig må da ha lov til å mene det, akkurat som dere har lov til å sette opp juletreet i oktober om det så er. 
Som noen skriver, det finnes ingen fasit nei. Det må være lov å mene både det ene og det andre. Kos deg med juletreet ditt i november hvis du vil det, men respekter at noen vil vente til lillejulaften med å sette opp sitt tre. 

Anonymkode: e4fc7...792

Det er forskjell på å mene noe i sitt stille sinn og på å uttrykke det til andre. De som pynter tidlig sier ingenting om de som venter med pynt til 23. desember, de bare pynter for seg selv og koser seg med det, mens mange av de som venter tydeligvis ikke klarer å gjøre det uten å samtidig slenge ut negative, og til tider helt hårreisende, karakteristikker om de som pynter tidlig. Det er virkelig helt unødvendig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker absolutt ingenting. Fint å lyse opp i mørket. Her er det ingen fast tid juletre kommer inn. I fjor hadde vi ekte juletre så det ble en ukes tid før jul. Treet rydde helt fra dag 1 så her kommer det ikke inn noe ekte tre igjen, slitsomt å bli kvitt det i etterkant også. Av og til pynter vi i slutten av november eller rundt første advent. Det synes jeg er best. Godt med alt som er unnagjort. Husker fra min egen oppvekst at mamma var hysterisk med julen og helt på tuppa. Skulle bake alle kakesorter, selv om alle likte kun den ene. Skulle lage alt hjemmelaget, skure tak, vegger og alle hyller. Og ja julepynten skulle opp dagen før jul , det var sånn 1000 nisser og stæsj , jeg ble tvunget å pynte juletre hvert år. Kan ikke si det ga meg mye julestemning. Så jeg har en mye mer laidback forhold til jul. Pynter med måtehold , er tidlig ute og lager ikke unødvendig styr.

Anonymkode: 618d7...358

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...