Gå til innhold

hva tenker du om folk som pynter treet inne før midten av nov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mye lettere å takle mørket i januar, for da er vi på vei mot våren. November er en vanskelig måned, nettopp fordi vi har den lange føckings kalde vinteren foran oss.

 

Anonymkode: 942fc...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mye lettere å takle mørket i januar, for da er vi på vei mot våren. November er en vanskelig måned, nettopp fordi vi har den lange føckings kalde vinteren foran oss.

 

Anonymkode: 942fc...35f

Man trenger da ikke ta full julepynt Inge i november for at det skal bli lysere. Dårlig unnskyldning! Lyslenker, lykter og levende lys er nok. Nisser lyser ikke så veldig. 

Anonymkode: d6509...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mye lettere å takle mørket i januar, for da er vi på vei mot våren. November er en vanskelig måned, nettopp fordi vi har den lange føckings kalde vinteren foran oss.

 

Anonymkode: 942fc...35f

men det er ikke et argument for juletre. Det er et argument for lys. Kos. Det er jo en jobb som tradisjonell adventspynt gjør akkurat like godt som julepynten.

Anonymkode: 699f5...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mye lettere å takle mørket i januar, for da er vi på vei mot våren. November er en vanskelig måned, nettopp fordi vi har den lange føckings kalde vinteren foran oss.

 

Anonymkode: 942fc...35f

Det er et arrangement for å pynte i november, men ikke et arrangement for å ta ned lysene og julepynten i desember. 

Anonymkode: 9cc65...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på sånne folk som litt enkle, at de ikke klarer å vente. Er ikke noe for utvanning av jula og dens tradisjoner, men folk får gjøre som de vil hjemme i egen stue… Enda tristere er det med dem som kaster jula ut i romjula, når det faktisk ER jul, eller 1. januar. Jula varer, fra gammelt av, til 13. januar 🎄

Anonymkode: 570b5...101

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 7.53):

selvfølgelig må folk gjør hva man vil...tråden handler ikke om det. Jeg syns ventetiden for barna blir veldig lang, og syns det er rart at folk ikke klarer å vente

Anonymkode: c66c5...60f

Da tenker jeg at det er sikkert en eller annen tulling som henger seg opp i når andre pynter til jul også, Noen har får lite å tenke på, så de er mest opptatt av andre.

Anonymkode: 0724f...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tror det er en motesak, og om å gjøre å vise fram det fineste, best danderte plastikktreet først av alle. Kanskje et snev av «jeg gjør som jeg vil», og om 6-7 år har det snudd. Da står Emmeline (22) frem fordi hun venter med å pynte til lille julaften. Sånn lever vi da, i en evig runddans etter å være først med det siste. 

Anonymkode: db06f...eaa

Vi hadde treeet oppe for 2 uker siden..et 5 år gammel jultree fult av ting barna har laget og masse minner... ikke noe motesak her ..og ja...jeg er voksen og gjør som jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er et arrangement for å pynte i november, men ikke et arrangement for å ta ned lysene og julepynten i desember. 

Anonymkode: 9cc65...4db

*argument,  ikke arrangement 

Anonymkode: 9cc65...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt ærlig at det er litt harry. 

 Jeg liker å følge tradisjoner og føler mye av det spesielle ved jula forsvinner litt når man har to måneder med jul. 

Smågodt er også best på lørdag om man ikke spiser det hver dag hele året. 

Men vi er jo forskjellige. Noen vil ha godteri og jul hver dag. 

Anonymkode: f901d...6f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har hektiske liv og gjør det som passer dem og deres tidsskjema, tenker jeg. Hadde jeg hatt plasttre hadde jeg pynta det i dag, for jeg pynter huset i dag. Julegavene er ferdiginnkjøpt og halvparten er pakket inn, så i Desember skal jeg nyte og slappe av og kjenne på julefølelsen.

Skal sies at de tre siste julene har vært kaotiske, tunge og ekstremt travle, også toppet det seg julen i fjor som ble sorgfull med dødsfall i nær familie og begravelse lille julaften... Romjulen ble brukt til flytting. Året før var det covid og min mor ble smittet, hun er kronisk syk og ble ekstremt dårlig og jula ble avlyst. Så det er min grunn til at jeg har bestemt meg for å være ekstra tidlig ute i år, jeg synes jeg har fortjent en lang, god og fredfull jul i år. Kanskje har flere vært gjennom tunge tider de siste julene og trenger en fin en nå, så da starter de litt tidligere. 

Om folk blir irritert av at jeg starter tidlig så får de bare være irritert, da. Slitsomt for dem, men 😅

Anonymkode: 2f287...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk må få gjøre som de vil i eget hjem, og så gjør jeg som jeg vil i mitt hjem.

Jeg har nok ting jeg faktisk er nødt til å bry meg om i hverdagen min, til å gidde å bry meg om hva andre mennesker gjør med interiøret i boligen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...