Gå til innhold

hva tenker du om folk som pynter treet inne før midten av nov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

selvfølgelig må folk gjør hva man vil...tråden handler ikke om det. Jeg syns ventetiden for barna blir veldig lang, og syns det er rart at folk ikke klarer å vente

Anonymkode: c66c5...60f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så mye. Folk har travle liv. Noen skal for eks på ferie første uka i desember og pynter tidlig. Andre har kanskje mindre travle tider i november og gjør det derfor da fordi de vet desember er hektisk.

Når det er mørkt ute så er det jo uansett koselig med mer lys inne og ute.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de gjør det fordi det gjør dem glade og at det er veldig fint. Jeg har sett julepyntede tre gjennom vinduer både i november og langt ut i februar og for å være ærlig så smiler jeg jo av det for juletre er ren kos. At jeg ikke har juletre framme så tidlig/sent selv er uvesentlig, alle skaper sin egen jul og sin egen glede. :) 

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så voldsomt mye. Mitt skal opp i starten av desember. Skal jobbe alle juledagene, så greit å ha litt julefølelse før jeg skal ut i jobb igjen. :) 

Anonymkode: f5b39...28e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vel ikke noe spesielt om de som gjør det. Men håper ikke det blir en trend slik at vi som venter, blir sett rart på. 

Anonymkode: 713c6...6e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger ikke en tanke på det. Syns selv det er koselig. Men venter til 1 . Des. 

Anonymkode: b260a...df0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke så mye på det, annet enn om jeg ser det. Da tenker jeg "ååååå så koselig". Også gleder jeg meg til jeg skal sette opp mitt om to uker. Jippi!!!

Anonymkode: 81b60...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt trist, men betyr egentlig ikke noe for meg. Så lenge jeg ikke eksponeres for det så kan folk pynte til jul i april for min del.

Selv pynter jeg ikke juletreet før lillejulaften.

Anonymkode: 90b72...431

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

selvfølgelig må folk gjør hva man vil...tråden handler ikke om det. Jeg syns ventetiden for barna blir veldig lang, og syns det er rart at folk ikke klarer å vente

Anonymkode: c66c5...60f

Tenker absolutt ingenting.

Anonymkode: 8ebe7...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene over oss pyntet juletre og hadde opp annet julepynt i oktober, og jeg tenker "hva faen?"

Anonymkode: 3aee7...65e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at desember er stappfull av julebord, avslutninger, kulturelle innslag som teater og ballett, eksamener osv. Derfor pyntes treet nå, slik at jeg slipper å stresse med det. 

Anonymkode: e2626...5f4

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg tenker at det er litt rart, og lurer på om de ikke blir lei av jula når de starter den så tidlig? Også syns jeg det er litt trist at jula «vannes ut» så veldig  og at de gamle tradisjonene med advent og ventetid forsvinner. 
Men jeg har forståelse for at andre tenker på andre måter, og som ts skriver, folk må få gjøre som de vil. 

Anonymkode: e4fc7...792

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

selvfølgelig må folk gjør hva man vil...tråden handler ikke om det. Jeg syns ventetiden for barna blir veldig lang, og syns det er rart at folk ikke klarer å vente

Anonymkode: c66c5...60f

Vi setter opp treet og pynter 1nov. Vi legger gavene under treet etterhver som de er ferdig eller vi mottar dem også. Det er helt lov å holde dem, og se på dem også.  Sunt å vente. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er litt trist, men betyr egentlig ikke noe for meg. Så lenge jeg ikke eksponeres for det så kan folk pynte til jul i april for min del.

Selv pynter jeg ikke juletreet før lillejulaften.

Anonymkode: 90b72...431

Og det syns jeg et kjempe trist

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ingenting, det påvirker ikke meg på noen måte når andre pynter til jul. 

Anonymkode: 763e1...5ec

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker veldig lite. De har sikkert sine grunner. Noen skal på ferie og kommer tilbake rett før jul, noen har kanskje en travel desember, noen synes sikkert det er kos med litt lys i mørket. Felles for alle disse punktene er at det ikke angår meg :) Jeg kan sette opp mitt når jeg har lyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke så mye, folk får gjør som de vil. Selv hadde jeg blitt dritt lei jul, lenge før jul. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass sær at det faktisk irriterer meg. Jeg synes det vanner ut hele jula når den skal smøres ut over så lang tid. Jeg ELSKER jula og den høytideligheten ved å holde på gamle tradisjoner.

Jeg synes rett og slett at det forsimpler hele høytiden når man starter allerede i november. 

Anonymkode: 82027...e09

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så tenker jeg at de ikke eier selvkontroll, ikke evner å vente på noe eller utsette glede og ikke klarer å forholde seg til årsrytme og tradisjoner.

Litt som når barna var små og sto opp klokken 5 første desember og åpnet alle lukene i kalenderen fordi de var så spente. 

Men så lenge jeg får bestemme selv at vi venter til 23. med juletre hos oss, så betyr det jo ingen verdens ting hva andre folk gjør hjemme hos seg. 

Jeg vil ha juleferie, julepysj, knask på bordet, peiskos og julepynt, og det ville tatt all gleden ut av det hele om jeg skulle løpt rundt og hatt alminnelig hverdag oppi all pynten. 

Endret av Elle Melle
  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...