Gå til innhold

Hva er det beste du vet ved å være kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 hours ago, blåbærpai said:

Orgasmen. 

Ja og det. Eller de. For jeg mener alle de man får på rad! 

Anonymkode: f322b...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig ingenting er bra med å være kvinne? Hatet å være gravid, å amme, å være redd for overfall på kvelden, å bli tafset på både på byen og av kompiser, å ikke bli snakket til i møter, at det er bare utseendet som teller og ikke utdanning og kunnskap, å måtte stille opp for barna mine selv om jeg også har lyst til å stikke av som pappaen innimellom, å alltid måtte holde følelser i sjakk ellers er jeg "hysterisk", osv.

Anonymkode: 0f94a...4c7

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ganske så forklarende at ingen har kommet inn på privilegier de har som kvinner slik som total makt på sjekke og sex markedet, eller en haug med særfordeler i utdanning, arbeidslivet, og det offentlige.

Disse privilegiene er åpenbart de aller fleste kvinner helt uvitende om at de har, eller de tenker over hode ikke over det.

Anonymkode: cdc85...ac4

Jada jada, vi kan få så mye sex vi vil. Men vi vil ikke ha det, vi vil ha stabile forhold med gode menn. Derfor ser vi heller ikke på det som et privilegium. 

Anonymkode: 0f94a...4c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.11.2023 den 22.20):

At jeg kan vise «svake» følelser, jeg kan gråte, bli rørt, vise hengivenhet osv :) 

Anonymkode: 0f3e0...9a0

Gla for at du gjør det! Unner alle (både kvinner og menn) å leve i et miljø hvor det å fritt vise følelser og hengivenhet er både normalt og sunt

Anonymkode: e05db...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være gravid, og amme. Helt fantastisk. Savner det enda, flere år etterpå. Syntes det var magisk at mine små pupper klarte å bli den melkemaskinen. 
Ellers kan jeg ikke komme på noen ting. Dessverre. Har ingen kurver som pupper, rumpe og hofter  å «skryte av» så jeg gav vel opp på et tidlig tidspunkt å være feminin. 🤷‍♀️😂 Hva er vitsen, liksom…

Anonymkode: b58a0...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selfølgelig forskjel på hvordan man opplever ting for både kvinner og menn.  Men jeg tror samfunnet møtter meg som kvinner med mer forståelse for mine følelser en det gjør mot mange menn. Mange kvinner har jo også bedre (mer solide) sosiale nettverk en men også, så jeg tror det er lettere for meg som kvinne å knyte sterke relasjo er en for mange men.

 

Ellers ikke så mye positivt! Mye fysiske smerter og plager samt usinerhet som jeg gjerne skule være uten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ganske så forklarende at ingen har kommet inn på privilegier de har som kvinner slik som total makt på sjekke og sex markedet, eller en haug med særfordeler i utdanning, arbeidslivet, og det offentlige.

Disse privilegiene er åpenbart de aller fleste kvinner helt uvitende om at de har, eller de tenker over hode ikke over det.

Anonymkode: cdc85...ac4

Nå har det jo blitt påpekt hvor negativt det kan oppleves med uønsket sexuel oppmerksomhet. Så noe på listen din er jo nevnt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kunne sminke meg, ha masse kule klær, kjoler, smykker og sko. Syns herremote er lite interessant 

Å føle meg feminin og vakker

Gå gravid og kjenne det nye livet inne i magen min. Det er slitsomt men også utrolig fint

Å være kvinne med en tung realfagsutdanning og utfordre menn på deres intellekt. Ved første øyekast tror de jeg er en «dum blondine» men det er gøy å motbevise 🤭

Anonymkode: a8f5f...385

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 21.55):

At jeg har høy sosial intelligens og kan ha mange svært dype relasjoner til andre kvinner uten at det er et romantisk forhold i bunn. Jeg kjenner ikke en eneste mann som har så dype forhold med andre menn som jeg har med mine søstre og venninner. Og ikke minst intuisjon! Menn mangler jo dette totalt. 

Anonymkode: bc931...904

Selvfølgelig har menn intuisjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 1.11):

Ganske så forklarende at ingen har kommet inn på privilegier de har som kvinner slik som total makt på sjekke og sex markedet, eller en haug med særfordeler i utdanning, arbeidslivet, og det offentlige.

Disse privilegiene er åpenbart de aller fleste kvinner helt uvitende om at de har, eller de tenker over hode ikke over det.

Anonymkode: cdc85...ac4

Jeg er stygg kvinne, så har ikke noe makt på "sjekke og sex markedet". Menn griner på nesa av meg.

Kvinne er ikke ensbetydende med deilig skjønnhet.

Ang tråden, vet ikke om det er noe jeg føler jeg elsker med å være kvinne. Kanskje det at andre kvinner ikke er redde for meg eller mistenker ugler i mosen når jeg er snill og omtenksom. De trenger ikke være redd for skjulte motiv/overgrep osv. 

Og det noen nevnte, med å tåle mye og stå i mye. 

Anonymkode: a94a2...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over TRE sider, er det tre som nevner bra sex, resten ubetydelige ting. Mange ser ikke noe, mange fokuserer på direkte grusomme ulemper, som å fø barn.

Jeg har alltid hatt fantasien om verdien av å være en pen jente; jeg ble plutselig veldig happy med å være mann…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker det feminine. At jeg er hjertegod og omsorgsfull og jeg koser meg med å stelle for og dulle for folk i familien. Jeg koser meg med å lage god mat fra bunnen av og har lagt bort ambisjoner.

 Det går sn å leve i hverdagen også. 

Anonymkode: f5443...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 1.11):

Ganske så forklarende at ingen har kommet inn på privilegier de har som kvinner slik som total makt på sjekke og sex markedet, eller en haug med særfordeler i utdanning, arbeidslivet, og det offentlige.

Disse privilegiene er åpenbart de aller fleste kvinner helt uvitende om at de har, eller de tenker over hode ikke over det.

Anonymkode: cdc85...ac4

Har aldri opplevd dette som privilegium. Det er baksider ved dette menn helt åpenbart ikke evner å skjønne. 

AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 21.55):

At jeg har høy sosial intelligens og kan ha mange svært dype relasjoner til andre kvinner uten at det er et romantisk forhold i bunn. Jeg kjenner ikke en eneste mann som har så dype forhold med andre menn som jeg har med mine søstre og venninner. Og ikke minst intuisjon! Menn mangler jo dette totalt. 

Anonymkode: bc931...904

Dette, minus intuisjon. Intuisjon føler jeg er en krevende ting å forholde seg til som man slipper ved å forholde seg rasjonelt til ting. Dessverre ingen av- knapp på slikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det at jeg kan si hei til vilt fremmede barn uten at det er creepy. At jeg ikke blir sett på som en trussel når jeg går ute sent på natten og treffer andre. 

Jeg syntes også det var helt magisk å kjenne babyen sparke inni magen. Den tilknytningen jeg hadde til barna mine når de var små. 

Anonymkode: b0ce0...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...