Gå til innhold

Hva skjedde med den superpopulære treningsformen Zumba?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis det er en time der de har samme koreografi på hver time, så går ikke instruktøren gjennom trinnene, da er det bare learning by doing :) Men hvis det er en litt nyere koreografi så tar de ofte en gjennomgang. Spesielt urban kizomba syns jeg kan være litt vanskelig. En del legges ut på youtube også, så da kan man øve hjemme. Det tar tid, men er veldig gøy når man lærer seg en koreografi! Jeg ser ofte at folk bare går fra zumbatimen jeg pleier dra på, fordi det er faktisk ganske vanskelig om man er ny. Men man lærer seg etter hvert.

Ja jeg er en skikkelig nerd og icvrig på denne dansinga, men det er så gøy! Kjenner det i lår og rumpe for det er såpass hardt. Men skjønner veldig godt det ikke passer for alle ❤️ 

Anonymkode: 92a6f...b60

Tusen takk for svar 💚 Jeg skjønner godt at folk går fordi det blir for vanskelig, og tror deg på at en godt laget Zumbatime så kjenner en det i kroppen etterpå. Godt når en finner noe som passer for en, det er tross alt det viktigste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.11.2023 den 16.40):

Det arrangeres fortsatt én ukentlig zumba-time på mitt senter, men ærlig talt, det er jo ikke trening 😂

Anonymkode: 18472...f60

Det er trening ja. Jo større du gjør det, mer effekt. Også tar den for seg alt fra nakke til hel.

Med mine helseproblemer, kan jeg fint justere etter dagens tåle grenser. Og fokusere bare på bevegelse,  eller å bli svett.

Anonymkode: 46c5d...69b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2023 den 14.59):

Gay? Men det var nesten bare kvinner der.. de syntes da ikke noe er gay.

Rar tanke. 

Anonymkode: 68baa...5ab

Når jeg gikk på zumba så var det med en mann på 74år. Og han blomstret.  Det er absolutt ikke noe gay trening.  Mange mennsom er stive i kroppen, hadde hatt godt av den treningen, da den løsner godt på stive muskler og ledd

Anonymkode: 46c5d...69b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså: er det om å gjøre å riste mest mulig på rompa? Der jeg trener zumba nå er det en som alltid stiller seg nesten foran med veldig fargesterke tights, og uansett hvilke bevegelser vi skal gjøre, så rister hun noe voldsomt på rompa. Jeg er en stiv pinne i forhold! 

Anonymkode: ef17d...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningssenteret mitt har vel i alle fall to timer zumba i uka! Jeg elsker zumba og annen dansetrening, skikkelig digg å danse og riste løs! 💃

Anonymkode: 535f9...f9f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba er for folk som har Livets Harde Skole som utdanning og skryter av det på Facebook.  

Anonymkode: 0cbe9...620

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Zumba er for folk som har Livets Harde Skole som utdanning og skryter av det på Facebook.  

Anonymkode: 0cbe9...620

Her lar vi fordommene få fritt spillerom ser jeg 👯‍♀️

Anonymkode: ef17d...f32

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2023 den 20.53):

Zumba er for folk som har Livets Harde Skole som utdanning og skryter av det på Facebook.  

Anonymkode: 0cbe9...620

Hva med oss som har bachelor? Er ikke det bra nok? Er du jealous fordi du ikke får til footwork på bachataen kanskje ;) 

Anonymkode: 92a6f...b60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 13.59):

Det var jo bare fjas og kunne knapt kalles "trening". Var på én zumba-time, totalt bortkastet tid.

Anonymkode: 07ca2...3b7

Man bør være med på 4-5 timer med samme koreografi før man virkelig får utbytte. Da gjør man bevegelsene mer «hele». 
Dette bør egentlig instruktører fortelle nye folk som kommer på timene deres. 

Anonymkode: aaa0b...653

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...