Gå til innhold

MA, når rydder kroppen opp.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når rydder kroppen opp etter en MA? Jeg er i uke 9 nå å oppdaget MA, utviklingen stoppet opp i uke 5/6. gynpol hadde ikke tid til å ta meg inn til abort før i neste uke å jeg vil bare ha dette overstått. 

Anonymkode: 49a75...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Når rydder kroppen opp etter en MA? Jeg er i uke 9 nå å oppdaget MA, utviklingen stoppet opp i uke 5/6. gynpol hadde ikke tid til å ta meg inn til abort før i neste uke å jeg vil bare ha dette overstått. 

Huff så trist! Og ikke noe kjekt å måtte gå og vente. 💔 

Hvis kroppen iløpet av den neste uken oppdager at utviklingen er stoppet så vil nok kroppen ordne opp selv, men umulig å vite om kroppen oppdager det før du får time 💕 kroppen har jo nå hatt noen uker på seg uten å merke det allerede, så vanskelig å si. Noen kan gå ganske lenge før kroppen merker det 💔 

Forstår godt at du bare vil ha det overstått.. Lest fra andre også at de må vente i en uke, opp til 2 uker før de får time 🙈 Syns det er forferdelig at de lar folk vente på den måten, men forstår jo også at det må bli sånn pga kapasitet av og til 🌹 

Sender store klemmer 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde MA som ble oppdaget i uke 12, men fosteret stoppet opp i uke 7-8. Så kan ta litt tid altså. Men min ble oppdaget fordi jeg begynte å blø, så når kroppen først skjønte det så ordnet den opp helt selv, trengte ingen hjelp. Håper kroppen din skjønner det snart. ❤️

Anonymkode: 6e7e0...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (6 minutter siden):

Huff så trist! Og ikke noe kjekt å måtte gå og vente. 💔 

Hvis kroppen iløpet av den neste uken oppdager at utviklingen er stoppet så vil nok kroppen ordne opp selv, men umulig å vite om kroppen oppdager det før du får time 💕 kroppen har jo nå hatt noen uker på seg uten å merke det allerede, så vanskelig å si. Noen kan gå ganske lenge før kroppen merker det 💔 

Forstår godt at du bare vil ha det overstått.. Lest fra andre også at de må vente i en uke, opp til 2 uker før de får time 🙈 Syns det er forferdelig at de lar folk vente på den måten, men forstår jo også at det må bli sånn pga kapasitet av og til 🌹 

Sender store klemmer 🌹

Kjipt å måtte vente, de kunne jo bare skrevet ut tablettene til meg slik at jeg hadde fått begynt, men de vil ta ultralyd å slikt først, de vil sjekke selv å ikke gå ut i fra privat ul. Merker jeg er svært utålmodig å veldig sint å sårbar. Ts 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde MA som ble oppdaget i uke 12, men fosteret stoppet opp i uke 7-8. Så kan ta litt tid altså. Men min ble oppdaget fordi jeg begynte å blø, så når kroppen først skjønte det så ordnet den opp helt selv, trengte ingen hjelp. Håper kroppen din skjønner det snart. ❤️

Ja håper på det, men livmoren min har vokst som om jeg er gravid i uke 9/10 sa gyn å ingen tegn til at kroppen kom til å gjøre noe selv enda. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja håper på det, men livmoren min har vokst som om jeg er gravid i uke 9/10 sa gyn å ingen tegn til at kroppen kom til å gjøre noe selv enda. Ts

Nei kroppen min var også overbevist helt til uke 12, da gikk vannet og jeg begynte å blø. 
Håper du har støtte rundt deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei kroppen min var også overbevist helt til uke 12, da gikk vannet og jeg begynte å blø. 
Håper du har støtte rundt deg. 

Okei , da er det et håp på at dette kan skje til meg og da. 
Sa gyn noe til deg hvorfor dette skjedde? Hos meg så alt kjempebra ut, kjempe fin plommesekk, lukket å fin livmor men ingen utvikling siden uke 5/6 .Dette er min andre MA på rad, jeg er desperat etter svar kjenner jeg. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Okei , da er det et håp på at dette kan skje til meg og da. 
Sa gyn noe til deg hvorfor dette skjedde? Hos meg så alt kjempebra ut, kjempe fin plommesekk, lukket å fin livmor men ingen utvikling siden uke 5/6 .Dette er min andre MA på rad, jeg er desperat etter svar kjenner jeg. Ts

Nei, vi vet ikke. Alt så fint ut, vi så hjerteslag i uke 7. Det var andre abort for meg og, men i en IVF prosess. Så ved neste forsøk hadde jeg da mer støttemedisiner og det funket (men er jo noe helt annet). Men de antok at det var noe galt med fosteret da, at det var derfor naturen selv stoppet utviklingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, vi vet ikke. Alt så fint ut, vi så hjerteslag i uke 7. Det var andre abort for meg og, men i en IVF prosess. Så ved neste forsøk hadde jeg da mer støttemedisiner og det funket (men er jo noe helt annet). Men de antok at det var noe galt med fosteret da, at det var derfor naturen selv stoppet utviklingen. 

Hvilke medisiner fikk du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjipt å måtte vente, de kunne jo bare skrevet ut tablettene til meg slik at jeg hadde fått begynt, men de vil ta ultralyd å slikt først, de vil sjekke selv å ikke gå ut i fra privat ul. Merker jeg er svært utålmodig å veldig sint å sårbar. Ts 

Nei de kan dessverre ikke skrive dem ut 💔  Den første tabletten må jo tas med legetilsyn etter all informasjon er gitt og de har konstantert en gang til at det ikke er liv (iallefall har jeg måttet ha en ekstra UL før pillen) , de kan ikke ta en sjangse på at det er feil.. Selv min siste MA som ble oppdaget på sykehuset, gjorde samme lege en ny UL dagen jeg fikk første pillen. Personlig syns jeg det var helt unødvendig, men protokoll er protokoll og det er jo bra de har kontroll sånn sett. 💔 

Men det er jo ikke veldig tidkrevende, så de burde jo klart å fått flere inn tidligere ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (3 minutter siden):

Nei de kan dessverre ikke skrive dem ut 💔  Den første tabletten må jo tas med legetilsyn etter all informasjon er gitt og de har konstantert en gang til at det ikke er liv (iallefall har jeg måttet ha en ekstra UL før pillen) , de kan ikke ta en sjangse på at det er feil.. Selv min siste MA som ble oppdaget på sykehuset, gjorde samme lege en ny UL dagen jeg fikk første pillen. Personlig syns jeg det var helt unødvendig, men protokoll er protokoll og det er jo bra de har kontroll sånn sett. 💔 

Men det er jo ikke veldig tidkrevende, så de burde jo klart å fått flere inn tidligere ❤️

Full forståelse for at de vil forsikre seg, men vondt å gå slikt. Håper de er raske så jeg slipper å vente to uker, jeg må være sykemeldt fram til aborten er gjennomført, er yrkessjåfør å vil ikke risikere at det skjer noe når jeg er på veien med andre med trafikanter. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ble det oppdaget i uke 10 at det ikke var utviklet noe embryo, utdrivningstablettene funket ikke, og svangerskapet fortsatte til jeg spontanaborterte av meg selv i uke 14. 

Anonymkode: 1c815...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta noen uker.

Hos meg ble det engang på ultralyd I uke 10, oppdaget en MA i uke 8. Det kom ikke ut før uke 12. 

Derimot vet jeg dessverre også om de som har gått til ultralyd I uke 18, og først har fått vite om MA da, og da har det vært dødt fra uke 7-9..

Så om ikke aborten starter innen noen uker så ville jeg krevd å få hjelp til å starte abort prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså.... MA betyr jo Missed Abortion, altså at kroppen ikke har fått med seg at embryoet er dødt. Må innrømme at jeg trodde at da måtte man få hjelp til å få det ut medisinsk eller via utskrapning 😕 Men klart, etter uker eller måneder vil jo kroppen få det med seg på en eller annen måte... Håper du får hjelp mye raskere enn du tror, samfunnsøkonomisk så er det jo rimelig katastrofe at du må være 100 % sykemeldt i hjemmet helt til dette er overstått 😳 Høres rart ut spør du meg, jeg skjønner ikke forskjellen mellom å sitte i bilen, på kafé eller i sofaen hjemme mtp (den minimale) blødningsfaren. 

Anonymkode: 82d51...da0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Full forståelse for at de vil forsikre seg, men vondt å gå slikt. Håper de er raske så jeg slipper å vente to uker, jeg må være sykemeldt fram til aborten er gjennomført, er yrkessjåfør å vil ikke risikere at det skjer noe når jeg er på veien med andre med trafikanter. Ts

Ja det er jeg enig i 🌹  Håper du slipper vente lengre enn neste uke. 

Forstår godt at du vil være hjemme. Jeg fikk i en av mine graviditeter som gikk galt en kjempe blødning inne på en Power butikk.. Det var en ganske stor blødning så låg blod igjen etter meg og spor der i fra og helt til nærmeste toalett 💔🙈 Selv om sannsynligheten for at det skjer er liten 🤞 

Lytt til din kropp og gjør det som kjennes rett for din del 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her kan du lese en erfaring med MA som jeg gjorde meg:
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1236605-mine-små-nurk-og-svangerskapet/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilke medisiner fikk du? 

Fikk da albyl-e fra innsett av embryo, og klexane sprøyter fra innsett. Begge er blodfortynnende, men fungerer på veldig ulike måter og funksjoner. Albyl-e hele svangerskapet og klexane til uke 12. Hadde også cyclogest stikkpiller til uke 12 (progesteron støtte). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...