Gå til innhold

Hva regner dere som en (veldig) god lønn i 2023/2024?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 590k i lønn i UH-sektoren og synes det er elendig.

Vet ikke hva alle dere driver med når dere har lønn over 800k og mener det er kun ok. 

Greit å huske at trinnskatt på 13,6% slår inn ved 670 001 - 937 900, hvor det utgjør en ganske stor forskjell for den på lavere skalaen enn den som tjener over 900k.

 

 

Anonymkode: a48d6...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Over gjennomsnittet vil jeg si. 4-5 mill i året.

Anonymkode: 02ae3...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er bosatt i Oslo er 1.5 mill en god lønn, over 2 mill veldig god lønn.

Tjener selv 1.2 mill, og sliter med å finne en ok treroms i et anstendig område med budsjett på 8 mill. 

Anonymkode: 64299...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, imagineme said:

Den gjennomsnittlige årslønnen i Norge er 668 700 kr.
SSB skriver at bonuser, uregelmessige tillegg og etterbetalinger fra lønnsoppgjør/lønnsopprykk er inkludert i denne summen, sammen med den vanlige lønnen. Overtidsbetaling, naturalytelser, feriepengetillegg og sluttvederlag er derimot ikke inkludert.

God lønn 900k, veldig god lønn 1,3m. Alt over vel stort sett urealistisk for de aller fleste her til lands 🙂

Kilde: https://fiken.no/forklarer/gjennomsnittslonn-norge

Hvis gjennomsnittslønnen er i underkant av 700 000 kr, vil jeg si 1 million er god lønn. 1,5 er veldig god lønn.  

Anonymkode: 22019...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 og jeg ville følt meg rik. 

Anonymkode: bb528...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittslønnen er 500.000.

VELDIG mange tjener under dette.

Så sitter folk her og hoverer over at 800.000 er helt grei lønn liksom.

 

Hva pokker er det dere og partnere deres jobber med som tjener over en million? 

Anonymkode: 4485a...413

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Gjennomsnittslønnen er 500.000.

VELDIG mange tjener under dette.

Så sitter folk her og hoverer over at 800.000 er helt grei lønn liksom.

 

Hva pokker er det dere og partnere deres jobber med som tjener over en million? 

Anonymkode: 4485a...413

Gjennomsnittslønn i Norge er rundt 670k, og median er rett over 600k. 
Mange tjener mindre ja, men ikke så mye mindre i full stilling. Og mange tjener mer. Det er det som er så fiffig med snitt og median. Det er sånn ca på midte 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når man er bosatt i Oslo er 1.5 mill en god lønn, over 2 mill veldig god lønn.

Tjener selv 1.2 mill, og sliter med å finne en ok treroms i et anstendig område med budsjett på 8 mill. 

Anonymkode: 64299...5c4

Du har åpenbart en veldig spesiell oppfatning av hva som anses som anstendig. Men ok, om det kun er Frogner/Majorstuen som gjelder så forstår jeg at du sliter. 

Anonymkode: cc459...ede

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god lønn er over en mill i mine øyne

god lønn er 800 000

vanlig lønn er 550-800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80.000 + i året. 

Anonymkode: 9b088...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 12.42):

60.000 + utbetalt i måneden. Ikke rik,men da har du god økomini.

Anonymkode: 0b935...7ce

Spørs hvem du spør ; jeg hadde vært rik med 60000 utbetalt i mnd. Nå har jeg ikke 20 000 engang men greier meg helt fint. 

Anonymkode: ddfa9...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2023 den 17.33):

God lønn: 1,2 millioner

Veldig god lønn: 2 millioner

Ligger på rundt 800 000 selv. Mannen har litt over 2 millioner. 

Anonymkode: 9f3ec...687

Enig i denne.

Kjenner mange som ligger på 1 mill +, det har blitt en vanlig lønn om man har høyere utdannelse. Over 2mill er mer sjeldent, det er gjerne lederstillinger, leger som går mye vakans, etc. 

Anonymkode: 1bf6c...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/14/2023 at 3:49 PM, AnonymBruker said:

Tja, vet ikke om det nødvendigvis er kvinnehat å uttrykke en mening om at kvinner og menn er opptatt av forskjellige ting, prioriterer forskjellig, og stiller forskjellige "krav" til en partner. Det er fremdeles mest vanlig at mannen tjener best, uansett hvor likestilte vi er/skal være.

Jeg står fast ved hypotesen om at kvinner på makronivå er tilhengere av likelønn, men på mikronivå har mange kvinner egne preferanser i retning av en mann som tjener (mye) mer enn dem selv. 

Så jeg holder fast på argumentet om at "god nok" lønn for en mann ikke er det samme som "god nok" lønn for en kvinne sett i forhold til de to kjønnenes forventninger til hverandre.

Og så kan man gjerne beskylde menn for å være for opptatt av utseende og ungdommelighet osv. Kan godt være at det noe den veien også.

Anonymkode: 30907...6a6

Dette er ingenting annet en kvinnehat uansett hva du pakker det inn som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (18 timer siden):

Den gjennomsnittlige årslønnen i Norge er 668 700 kr.
SSB skriver at bonuser, uregelmessige tillegg og etterbetalinger fra lønnsoppgjør/lønnsopprykk er inkludert i denne summen, sammen med den vanlige lønnen. Overtidsbetaling, naturalytelser, feriepengetillegg og sluttvederlag er derimot ikke inkludert.

God lønn 900k, veldig god lønn 1,3m. Alt over vel stort sett urealistisk for de aller fleste her til lands 🙂

Kilde: https://fiken.no/forklarer/gjennomsnittslonn-norge

Det er ikke urealistisk. Jeg med et svennebrev og et mesterbrev har med beskjeden innsats 1,7 i lønn ca hvert år de siste 4-5 år. 

Anonymkode: b6608...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis man sitter på rumpa på fleksibelt hjemmekontor og holder på med kjøp og salg av diverse produkter og tjenester som folk strengt talt ikke trenger, så syns jeg man har en latterlig god lønn hvis man tjener mer enn 600 000.

Mens en lege som sliter seg ut med turnusjobbing, masse stress og enormt med ansvar for folks liv og helse tjener latterlig dårlig hvis de ligger under 1 mill. 

Anonymkode: 1ce1f...25b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke urealistisk. Jeg med et svennebrev og et mesterbrev har med beskjeden innsats 1,7 i lønn ca hvert år de siste 4-5 år. 

Anonymkode: b6608...427

Men da har du åpenbart hatt enormt med flaks og vært på rett sted til rett tid. Ikke engang avdelingsoverleger tjener så fett, og de har både drifts- og personalansvar i tillegg til at de jobber turnus.

Anonymkode: 1ce1f...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lønn: 600 000,-  ->

Veldig god lønn: 800 000,-  ->

Min lønn: 350 000,-

 

Anonymkode: af3a8...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker at hvis man sitter på rumpa på fleksibelt hjemmekontor og holder på med kjøp og salg av diverse produkter og tjenester som folk strengt talt ikke trenger, så syns jeg man har en latterlig god lønn hvis man tjener mer enn 600 000.

Mens en lege som sliter seg ut med turnusjobbing, masse stress og enormt med ansvar for folks liv og helse tjener latterlig dårlig hvis de ligger under 1 mill. 

Anonymkode: 1ce1f...25b

og jeg syns alle er verdt samme lønna, alle gjør en innsats og betyr noe. 

Anonymkode: ddfa9...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva gjør slike rikinger på KG? 🙄

Anonymkode: a48d6...747

Jeg undrer meg hver gang slike svar dukker opp. Hvorfor skulle ikke folk med høy inntekt være på KG? 

Jeg anser 2 mill + som veldig bra lønn. 

Anonymkode: 69f0d...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...