AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #21 Skrevet 12. november 2023 Jeg gir meg her... Kan forklare meg grønn på hvorfor jeg har visse forventinger til ting. Ting som har skjedd har vært nylig, og ikke vært sånn før. Uansett, gidder ikke krangle mer med folk som ikke ser ut til å ha et snev av sans om hva som er normal høflighet og respekt, og har en refleksjonsevne på nivå med flaggstanga til naboen... Anonymkode: 44e35...80a 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #22 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gir meg her... Kan forklare meg grønn på hvorfor jeg har visse forventinger til ting. Ting som har skjedd har vært nylig, og ikke vært sånn før. Uansett, gidder ikke krangle mer med folk som ikke ser ut til å ha et snev av sans om hva som er normal høflighet og respekt, og har en refleksjonsevne på nivå med flaggstanga til naboen... Anonymkode: 44e35...80a Å jøss, hvis det er slik du er rundt til eks også, så forstår jeg godt at hun holder avstand. For en måte å svare andre mennesker på..! Anonymkode: 03239...7e9 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #23 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gir meg her... Kan forklare meg grønn på hvorfor jeg har visse forventinger til ting. Ting som har skjedd har vært nylig, og ikke vært sånn før. Uansett, gidder ikke krangle mer med folk som ikke ser ut til å ha et snev av sans om hva som er normal høflighet og respekt, og har en refleksjonsevne på nivå med flaggstanga til naboen... Anonymkode: 44e35...80a Du tåler ikke at andre har andre meninger og er uenig? Er det noe du ikke klarer å kommunisere her siden personangrep er løsningen din for å få oss til å forstå dine synspunkt? Hva om mor faktisk bad barnet si hade, og barnet ikke fant deg? Eller bar et ikke gadd? Vet du med sikkerhet at mor ikke gjorde dette feks? Anonymkode: 8dc21...0e1 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #24 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tåler ikke at andre har andre meninger og er uenig? Er det noe du ikke klarer å kommunisere her siden personangrep er løsningen din for å få oss til å forstå dine synspunkt? Hva om mor faktisk bad barnet si hade, og barnet ikke fant deg? Eller bar et ikke gadd? Vet du med sikkerhet at mor ikke gjorde dette feks? Anonymkode: 8dc21...0e1 Han var så voldsom til å fortelle her hvor viktig det er for ham å vise andre respekt…. Anonymkode: 03239...7e9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #25 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Bare synd det til syvende og sist vil kunne gå utover barnet... Anonymkode: 44e35...80a Kansje far skal mingle med barnet i stedet for å snakke med alle andre da? Det er ikke mor som skal organisere at far snakker med barnet sitt på farsdagen? Anonymkode: 5f69f...bd7
lillevill Skrevet 12. november 2023 #26 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du forventer at eksen din skal passe på at barnet ditt gratulerer deg med noe så banalt som farsdagen? Hvorfor?? Anonymkode: 03239...7e9 Ja far var opptatt med å snakke med andre voksne. Gjennom hele det sosiale som var i dag, slik at barnet ikke en gang kunne gratulere med farsdagen. Jeg forstår på en måte at mor sammen med barnet ikke gidder å stå å vente på at far skal bli ferdig med sin sosiale omgang. Første pri burde være barnet. Første tingen, snakke med barnet. Og gi barnet mulighet til å gi en gratulasjon om barnet ville det. Far kan også RINGE barnet. Det er ikke mor og barnet sin feil, her er det far som sosa vekk tid på å snakke med voksne. Far skulle gått rett til barnet med det samme.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #27 Skrevet 12. november 2023 lillevill skrev (3 minutter siden): Ja far var opptatt med å snakke med andre voksne. Gjennom hele det sosiale som var i dag, slik at barnet ikke en gang kunne gratulere med farsdagen. Jeg forstår på en måte at mor sammen med barnet ikke gidder å stå å vente på at far skal bli ferdig med sin sosiale omgang. Første pri burde være barnet. Første tingen, snakke med barnet. Og gi barnet mulighet til å gi en gratulasjon om barnet ville det. Far kan også RINGE barnet. Det er ikke mor og barnet sin feil, her er det far som sosa vekk tid på å snakke med voksne. Far skulle gått rett til barnet med det samme. Jeg tolker det slik at far har snakket med barnet i løpet av sammenkomsten, men at de reiste uten å si ha det til far. Uten at han vet hva som er grunnen, så legger han det frem til at dette er mor sin skyld uansett, hadde han vært voksen så burde han ringt barnet/ mor og takket for kvelden hvis det er så viktig for ham Anonymkode: 03239...7e9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #28 Skrevet 12. november 2023 Neste gang barnet er hos deg så sier du « vi fikk ikke vært samme på farsdag, jeg har kjøpt inn en kake så vi kan feire det i dag». utenom det tror jeg du kun kan forvente at dere i formerer hverandre om barnet og ikke så mye mer Anonymkode: fd5f0...381 1 1
MariaIsabel Skrevet 12. november 2023 #29 Skrevet 12. november 2023 Ser mange her synes mors oppførsel er helt innafor og at far er urimelig, men jeg synes heller det høres ut som mor glemmer barnets behov for sin pappa pga ny samboer. Ganske vanlig fenomen dessverre ... Samarbeidet fungerer strålende frem til ny partner kommer inn i bildet, og da blir fokuset så mye på den nye, at man ikke klarer å se at den nye partneren, ikke er barnets nye pappa. Det er ikke for mye å forvente et godt samarbeid, høflig kommunikasjon, at mor minner barnet om farsdag, at man får beskjeder om barnet osv, og det er definitivt ikke noe rart med at far er med på en tilsetning på skolen selv om det ikke er hans uke (som noen mente). Hva i alle verden feiler det folk? 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #30 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er absolutt ingen grunn til at du skal introduseres for mor nye kjæreste. Nå du trenger deg på for å gjøre det skjønner jeg faktisk at mor rygger unna. Barnet kunne sagt hadet før de gikk, men jeg skjønner heller ikke hvorfor du stiller på en sammenkomst for barnet når det ikke er din uke. Du virker litt påtrengende slik du skriver her. barnet velger så klart selv om det ønsker å si gratulerer med fardagen, det er overhodet ikke mors ansvar. Anonymkode: 761d2...119 Eh det er helt normalt å stille pp det Anonymkode: ca829...f30 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #31 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du forventer at eksen din skal passe på at barnet ditt gratulerer deg med noe så banalt som farsdagen? Hvorfor?? Anonymkode: 03239...7e9 Fordi det Er normalt Anonymkode: ca829...f30 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #32 Skrevet 12. november 2023 Akkurat dette med farsdag hadde jeg ikke hengt meg opp i. Jeg blir ikke akkurat fornærmet når hverken ungene eller eksmann husker morsdag, min eldste er 8. Men man bør kunne forvente at man fortsatt får formidlet beskjeder som omhandler barnet, dersom det bare er mor som har fått disse beskjedene. Og ellers et greit samarbeid. At forholdet mellom deg og mor kanskje blir litt annerledes nå som hun har ny partner er nok heller ikke så uvanlig. Hun kommer nok til å fokusere mer på seg og sitt høres det ut som. Kanskje bør du også gjøre det. Men dette med beskjeder ville jeg tatt opp, for det er viktig. Anonymkode: 50a02...23e 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #33 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er vel en fordel at begge foreldre har det godt med seg selv også..? Er mulig jeg har vokst opp med andre verdier. Jeg er lært opp til at man viser respekt og tar hensyn til hverandre. Jeg prøver å være en real fyr og vise respekt på bakgrunn av at vi har brakt et liv til verden sammen, og tror sterkt på at et barn med foreldre som samarbeider godt får det bedre. Så derfor prøver jeg å være uselvisk. Ikke fordi jeg absolutt er så glad i dama lenger. Men, er det en ting jeg har lært her i livet, er at man ikke kan forvente at andre tenker likt som en selv. Anonymkode: 44e35...80a Det er ikke eksen sitt ansvar at du har det bra med deg selv. Og det er ikke å vise respekt og ta hensyn når du tvinger deg til å hilse på mors nye kjæreste. Anonymkode: 761d2...119 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #34 Skrevet 12. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er absolutt ingen grunn til at du skal introduseres for mor nye kjæreste. Nå du trenger deg på for å gjøre det skjønner jeg faktisk at mor rygger unna. Barnet kunne sagt hadet før de gikk, men jeg skjønner heller ikke hvorfor du stiller på en sammenkomst for barnet når det ikke er din uke. Du virker litt påtrengende slik du skriver her. barnet velger så klart selv om det ønsker å si gratulerer med fardagen, det er overhodet ikke mors ansvar. Anonymkode: 761d2...119 Barnet er ikke en ting som man eier annenhver uke. Man er 100% forelder hele tiden selv om barnet bor 50% hos hver av foreldrene. Tror du må velge dine kamper her TS. Du må tåle at eksen ikke vil ha like mye vennskaplig kommunikasjon, og du bør svelge dette med skuffelse over gratulering av farsdagen. Men du skal kunne forvente beskjeder og normal kommunikasjon om praktisk rundt barnet selv om mor har ny partner. Om de faktisk dro uten å forsøke å si hadet til deg er også ugreit men her ville jeg nok spurt om det var en misforståelse. Og sagt at det var barnet du forventet at fikk si hade, ikke at hun gjorde det. Anonymkode: 1e986...78c 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #35 Skrevet 12. november 2023 Når det er gratulasjon på farsdagen noe av det som dras frem her som vesentlig informasjon, så lurer jeg på hvilken annen «viktig» informasjon mor har holdt igjen…? Virker som far ønsker et vennskap med mor ja, og leke lykkelig familie.. Sikkert blitt litt ensom med årene Anonymkode: 03239...7e9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #36 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er absolutt ingen grunn til at du skal introduseres for mor nye kjæreste. Nå du trenger deg på for å gjøre det skjønner jeg faktisk at mor rygger unna. Barnet kunne sagt hadet før de gikk, men jeg skjønner heller ikke hvorfor du stiller på en sammenkomst for barnet når det ikke er din uke. Du virker litt påtrengende slik du skriver her. barnet velger så klart selv om det ønsker å si gratulerer med fardagen, det er overhodet ikke mors ansvar. Anonymkode: 761d2...119 Det er da helt normalt at begge stiller opp på feks tilstelninger, selv om man er skilt? Selv om man har gått videre i livet, så trenger man ikke å plutselig behandle, i dette tilfellet eksen, som luft? Anonymkode: 863ec...74e 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #37 Skrevet 12. november 2023 MariaIsabel skrev (1 time siden): Ser mange her synes mors oppførsel er helt innafor og at far er urimelig, men jeg synes heller det høres ut som mor glemmer barnets behov for sin pappa pga ny samboer. Ganske vanlig fenomen dessverre ... Samarbeidet fungerer strålende frem til ny partner kommer inn i bildet, og da blir fokuset så mye på den nye, at man ikke klarer å se at den nye partneren, ikke er barnets nye pappa. Det er ikke for mye å forvente et godt samarbeid, høflig kommunikasjon, at mor minner barnet om farsdag, at man får beskjeder om barnet osv, og det er definitivt ikke noe rart med at far er med på en tilsetning på skolen selv om det ikke er hans uke (som noen mente). Hva i alle verden feiler det folk? Dette. Tenker folk at barnet som sikkert har feirer en annen manns farsdag ikke tenker på sin egen far? Barn kan være stille fordi de er lei seg, og sørger i stillhet. Synes mødre kan vise litt mer godvilje til å faktisk sette barn foran seg selv i blant også, på samme måte som fedre. Barnet har tross alt en mor og en far som faktisk er interessert i å ta del i livet til barnet sitt, så skal foreldre være så forbanna egoistiske? En liten telefonsamtale eller hilsen kunne jo mor tross alt unt barnet sitt. Anonymkode: eae1a...d02 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #38 Skrevet 12. november 2023 Om farsdag er så innmari viktig for deg, hvorfor tok du ikke iniativ til å få barnet ditt til å skaffe deg en gave da? Du kunne fint ha gjort dette når han var hos deg sist! Du kunne ha spurt om han kunne lage noe fint til deg, som en tegning eller et kort, siden farsdagen nærmet seg, du kunne ha tatt han med til butikken og gitt han en hundrelapp f.eks og sagt at han kunne få gå alene i butikken for å finne noe til deg, eventuelt kunne du ha blitt med og lovet på tro og ære at du kom til å glemme hva han kjøpte og bli veeeeeeldig overrasket når du åpnet gaven! Eventuelt kunne du ha fått et av familiemedlemmene dine til å hjelpe gutten din med dette. Du må rett og slett ta ansvar for denne dagen selv når du ikke lengre er sammen med barnets mor! Anonymkode: afe41...b2f
NiceOrNothing Skrevet 12. november 2023 #39 Skrevet 12. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da helt normalt at begge stiller opp på feks tilstelninger, selv om man er skilt? Selv om man har gått videre i livet, så trenger man ikke å plutselig behandle, i dette tilfellet eksen, som luft? Anonymkode: 863ec...74e Vi vet jo absolutt INGENTING om hvorfor hun behandler han som luft . Hvis han allerede har vært påtrengende / invaderende mtp ny partner KAN hun jo ha sine grunner . En sak har alltid to sider .
Anonym90059005 Skrevet 12. november 2023 #40 Skrevet 12. november 2023 Sjokkert over mange av svarene i tråden her og hvor mye pes ts får. Det som påpekes av ts handler jo om ren høflighet, folkeskikk og samarbeid, for barnets beste. Selv om man har gjort det slutt skal da ikke normal folkeskikk opphøre, er virkelig folk så sure og bitre her inne? Jeg er selv skilt fra barnemor, men anser det da som en selvfølge at barnet gratulerer med morsdag, og bistår i så fall med at det gjøres. Og ja, er man på en tilstelning sammen sier man selvfølgelig hadet til hverandre og ikke bare drar. Sjokkerende hvor smålig mange klarer å være etter brudd. Og får du en ny partner inn i livet er det likevel din fordømte plikt å prøve og ha et allright samarbeid med exen, til beste for deres felles barn!!! 1 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå