Gå til innhold

Nesten alle har meldt avbud på utrikningslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

søster skal gifte seg om en måned, og er utdrikningslag i morgen. Hun har nok gledet seg ( vet om det) til festligheten, og være sammen med venner å feire med hurramegrundt. hun er ikke av typen som samler alle til vanlig, så dette var nok ekstra stas og spesielt for henne. 
Dessverre har det nå kommet 8 avlysninger, av 12 inviterte :( enten sykdom, syke barn, eller folk som er reist bort.
jeg får litt vondt av at det bare kommer 4 stykker. Det er veldig kort varsel på å sette opp en ny dato, men jeg selv er villig til å avslyse en burdsag eller annen fest for å kunne være med å gjøre dagen hennes minneverdig. Forlover har ikke meldt noe om endringer, eller sagt noe ytterligere.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, om det er noe jeg kan gjøre ? vil ikke overkjøre forlover heller, har aldri møtt henne faktisk. men det frister å gripe inn på en eller annen måte. 4 av 12 er jo usedvanlig dårlig oppmøte..

Anonymkode: 9378b...03b

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, det er ikke lagt opp til at det skal koste mye penger? Dyre aktiviteter, spa-hotell og slikt? Folk har dårligere råd nå, men det sitter nok langt inne å oppgi det som avlysningsgrunn. Mulig at noen derfor prøver seg med vikarierende grunner i så fall.

Anonymkode: 2733b...766

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at folk er syke, er dessverre ikke noe å gjøre med.. Sykebarn, der tenker jeg at det ofte er en annen forelder eller lignende som kan stille opp, med mindre det er døden dør da.

men utrolige dårlige venninner da, som melder avbud så kort tid til. 

 

Enten må man haste innkalle noen andre, eller gjøre hele utdrikningslaget mer luksus tenker jeg. Altså noe må jo skje når det er så få folk som dukker opp... Da kunne man jo reist på luksusspa og virkelig fyllekule. 

Anonymkode: 5ba62...4a4

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare kjørt på. Dere kan jo få det ekstra gøy og koselig når dere er såpass få.

Anonymkode: 61d62...56a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde bare kjørt på. Dere kan jo få det ekstra gøy og koselig når dere er såpass få.

Anonymkode: 61d62...56a

tja, hun har jo gitt forlover en liste med hvem hun ville ha med. vi skal bare ut på pub, spise, synge karaoke, og på klubb til slutt å danse. Så om hun ser for seg hele gjengen, og det sitter 4 stykker rundt et bord i morgen, blir hun nok skuffet. 
Hadde jeg vært forlover hadde jeg sendt en heads up om at det er mye sykdom og avbud ihvertfall, så hun er forberdet.  Kan jo kontakte forlover og lufte det..
 

Anonymkode: 9378b...03b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at alle har så syke barn at de er behov for at mor må være hjemme de timene🙄 Her hadde jeg glatt dratt på utdrikningslag og latt mannen være hjemme med barna. Jeg tenker jo at de i utgangspunktet måtte hatt barnevakt likevel?🙄 Virker som prioriteringene er litt feil. Hadde vært noe annerledes om det var en vanlig fest eller bursdag, men dette er noe man (forhåpentligvis) bare skal gjøre en gang i livet. 
 

Ta det opp med forlover å spør? 

Anonymkode: a404a...054

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en periode hvor mange er syke, halve jobben min inkludert meg selv ligger hjemme og er tette i pappen og snufser nå. Og er det noe man har lært etter korona så er det at det ikke er noe poeng i å være en helt heller - da kommer du bare og smitter alle andre på laget. Så det er jo en legitim grunn og det hadde nesten vært et mirakel om alle var friske. 

Frafallet er stort, men det er jo ikke nødvendigvis antall det kommer an på. Kan man invitere inn noen flere? Jeg fikk litt siste liten invitasjon til et utdrikingslag av ei som jeg ikke hadde vært med på mange år, men det var veldig gledelig gjensyn for begge og ble bra utdrikningslag!

Det er jo ikke kvantitet det går på, men kvalitet. Gjør det beste ut av dagen :)

Kanskje litt kort varsel, men en fin ting kunne vært å sette sammen en film med morsomme og hjertefølte hilsener fra nær og fjern, inkludert alle de som ikke kan komme?

 

Anonymkode: f43e4...b53

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall hjemme hos oss, traff forkjølelsesessong senere enn planlagt i år. Jeg har nettopp blitt frisk æ, barna skranter. Kan det være noe som går? 

Hvor mye koster hele greie? Jeg har endret en del av høstplannene mine da penger har fått vinger i det siste.... alt er dyrere

Anonymkode: 4a67c...883

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hmm, det er ikke lagt opp til at det skal koste mye penger? Dyre aktiviteter, spa-hotell og slikt? Folk har dårligere råd nå, men det sitter nok langt inne å oppgi det som avlysningsgrunn. Mulig at noen derfor prøver seg med vikarierende grunner i så fall.

Anonymkode: 2733b...766

Nei, ikke lagt opp til noe store greier, men går nok ihvertfall en tusenlapp + for drikke og mat hele dagen.

TS

Anonymkode: 9378b...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tviler på at alle har så syke barn at de er behov for at mor må være hjemme de timene🙄 Her hadde jeg glatt dratt på utdrikningslag og latt mannen være hjemme med barna. Jeg tenker jo at de i utgangspunktet måtte hatt barnevakt likevel?🙄 Virker som prioriteringene er litt feil. Hadde vært noe annerledes om det var en vanlig fest eller bursdag, men dette er noe man (forhåpentligvis) bare skal gjøre en gang i livet. 
 

Ta det opp med forlover å spør? 

Anonymkode: a404a...054

Hadde ikke forlatt et sykt lite barn med barnevakt nei 😱 Og hva vet du om hvor syke de er? Er mange som er syke for tiden. I klassen til ungen min var nesten halvparten hjemme syke i går.

 

Anonymkode: bcc08...a68

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke forlatt et sykt lite barn med barnevakt nei 😱 Og hva vet du om hvor syke de er? Er mange som er syke for tiden. I klassen til ungen min var nesten halvparten hjemme syke i går.

 

Anonymkode: bcc08...a68

Barnet har en far. Og sikkert også besteforeldre. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, ikke lagt opp til noe store greier, men går nok ihvertfall en tusenlapp + for drikke og mat hele dagen.

TS

Anonymkode: 9378b...03b

Det er en del. Dette kan være julegaver for egne barn for veldig mange...

Anonymkode: 4a67c...883

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke forlatt et sykt lite barn med barnevakt nei 😱 Og hva vet du om hvor syke de er? Er mange som er syke for tiden. I klassen til ungen min var nesten halvparten hjemme syke i går.

 

Anonymkode: bcc08...a68

De aller fleste barn har en far… Det var poenget mitt. Hvis jeg drar ut på fest så lar jeg ikke barna være alene hjemme uansett om de er frisk😅 Noen har også besteforeldre som gjerne stiller opp og som barna mer enn gjerne vil henge med. Er det små barn så legger de seg jo gjerne i «rett tid» på kvelden.. 

Anonymkode: a404a...054

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endring blir bare tull når det er kort tid igjen til bryllupet. En gjeng med damer som melder avbud på grunn av syke barn evner ikke å finne ny dato. 

Endret av Brunello
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det når man er sist ute med å gifte seg og få barn. Da venninnene mine fikk barn stilte jeg opp og passet barn og hjalp til med feiringer og alt mulig. Men fordi familielivet tok dem er de ikke der for meg nå som jeg har små barn fordi de er for opptatt med sitt eget. Man blir nedprioritert og det er kjipt, men det er bare sånn. Du vinner ikke noe på å utsette, kos dere selv om dere er få.

Anonymkode: 65257...eeb

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjør på med 4! Kan bli like gøy det. Informer de 4 som kommer, at det er stort frafall og at du setter ekstra pris på at de kommer, samt oppfordre til å gi litt ekstra for stemningen for din søsters skyld. Ta masse bilder og slå dere løs. Bruden vil helt sikkert ha noe fint å se tilbake på 

Anonymkode: f0a7a...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det ekstremt mye sykdom for tiden. 

I kommunen er det mange barnehager som har måttet holde helt eller delvis stengt pga voldsomt sykefravær blant ansatte og vikarer.

Mine unger er begge hjemme i dag pga barnehage som er stengt pga for høyt sykefravær til at de kan holde åpent. 

Det er ekstremt med sykdom hos ungene også. Ene ungen min har vært hjemme fra tirsdag, og det var visstnok 80% fravær blant ungene.... 

Det er ikke "dårlig gjort" å si ifra på kort varsel om sykdom og syke unger - de kan jo ikke akkurat planlegge når de skal være syke, og det er ikke "bare" å dra fra syke unger, spesielt ikke om faren til ungene OGSÅ er syk... 

Anonymkode: c81ee...8a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at det går mye sykdom for tiden, en annen ting er at mange faktisk har veldig dårlig råd. Vi måtte avlyse julebordet med jobb fordi folk syns det ble for dyrt og ikke kunne prioritere det slik ting er. 1000 kr for en pubtur er veldig mye penger, å være gjest i bryllup er i seg selv en dyr affære, så jeg kan forstå at folk ikke prioriterer utdrikningslag en måned før jul når man skal i brylllup (dyrt med klær, gave, transport og evt overnatting) og allerede teller på kronene. Jeg var invitert i utdrikningslag for noen år siden der forlover slet med å få folk til å delta, rett og slett fordi opplegget var alt for dyrt. Når ambisjonene ble senket og kostnaden likeså ble folk med. Og det endre opp med å være langt rimeligere enn 1000 kr. Sikkert lurt å få forlover til å gi en heads opp på frafall, men ellers får dere jo bare stille dere som kan og gjøre det beste ut av det.  

Anonymkode: 36010...a45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

søster skal gifte seg om en måned, og er utdrikningslag i morgen. Hun har nok gledet seg ( vet om det) til festligheten, og være sammen med venner å feire med hurramegrundt. hun er ikke av typen som samler alle til vanlig, så dette var nok ekstra stas og spesielt for henne. 
Dessverre har det nå kommet 8 avlysninger, av 12 inviterte :( enten sykdom, syke barn, eller folk som er reist bort.
jeg får litt vondt av at det bare kommer 4 stykker. Det er veldig kort varsel på å sette opp en ny dato, men jeg selv er villig til å avslyse en burdsag eller annen fest for å kunne være med å gjøre dagen hennes minneverdig. Forlover har ikke meldt noe om endringer, eller sagt noe ytterligere.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, om det er noe jeg kan gjøre ? vil ikke overkjøre forlover heller, har aldri møtt henne faktisk. men det frister å gripe inn på en eller annen måte. 4 av 12 er jo usedvanlig dårlig oppmøte..

Anonymkode: 9378b...03b

Blir det dyrt? Isåfall snart jul, så da vil det bli noen avlysninger  ja. Også er det vel et skred med julbord fremover på seg selv og mannen. Litt lite gjennomtenkt å ikke tatt det gor minst 2-3 mnd siden 

Anonymkode: 22193...80f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...