Gå til innhold

Ny symaskin, hvilken bør jeg kjøpe?

tånegla

Anbefalte innlegg

Jeg går meg vill i symaskinjungelen.........

Jeg trenger en ny maskin, men gidder ikke legge masse penger i den, det skal likevel ikke være den billigste på markedet. Den skal brukes til å reparere litt tøy, legge opp og sy inn. 

Hva anbefaler dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der ville jeg hørt med forhandler i nærheten av der du bor. 

Mange forhandlere nekter å ta inn maskiner på service om du ikke har kjøpt den hos dem. KJøper du en på Obs, sliter du om (når) noe går galt med maskinen. 

Så jeg ville sett hva nærmeste forhandler kan tilby og anbefale. Da kan du gjerne få prøve maskinen også. 

Ha klart for deg hva du ønsker å sy i, som i stretch-stoffer, tykke stoffer, o.l. 

Jeg har en av de billigste Brother-maskinene, CS10S, og er faktisk veldig fornøyd med den 😛 Og jeg kjøpte den på Obs 😛 Men jeg har vært heldig, og ingenting har gått galt (så langt). Min funker helt supert til å sy ikke-tykke lag. Jeg syr klær i jersey, french terry, isoli, fikser ting o.l. Den er ikke så god på tykke lag - den slet litt med grillvotter bestående av to lag thermolam + to lag bomull. Den sliter også med å sy over flere lag stoff i f.eks ribbkanter. 

Anonymkode: 0f0aa...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Der ville jeg hørt med forhandler i nærheten av der du bor. 

Mange forhandlere nekter å ta inn maskiner på service om du ikke har kjøpt den hos dem. KJøper du en på Obs, sliter du om (når) noe går galt med maskinen. 

Så jeg ville sett hva nærmeste forhandler kan tilby og anbefale. Da kan du gjerne få prøve maskinen også. 

Ha klart for deg hva du ønsker å sy i, som i stretch-stoffer, tykke stoffer, o.l. 

Jeg har en av de billigste Brother-maskinene, CS10S, og er faktisk veldig fornøyd med den 😛 Og jeg kjøpte den på Obs 😛 Men jeg har vært heldig, og ingenting har gått galt (så langt). Min funker helt supert til å sy ikke-tykke lag. Jeg syr klær i jersey, french terry, isoli, fikser ting o.l. Den er ikke så god på tykke lag - den slet litt med grillvotter bestående av to lag thermolam + to lag bomull. Den sliter også med å sy over flere lag stoff i f.eks ribbkanter. 

Anonymkode: 0f0aa...680

Tusen takk skal sjekke ut den.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva er budsjettet ditt?

Anonymkode: 237e0...bdf

Jeg tror jeg kan bruke opptil 4000,- Det er ikke en maskin jeg kommer til å bruke så fryktelig mye, har ikke tålmodighet til å sy klær.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker janome, de er relativt rimelige og robuste. Har du sjekket Finn? Det trenger kanskje ikke være en ny maskin, så lenge den ikke er brukt på skole😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

se her, her fra symaskiner.no - https://www.symaskiner.no/symaskiner?Filter=PriceIncVAT¤1:PriceIncVAT¤1_2500 

jeg filtrerte symaskiner i prisklasse 2,5-5 tusen. Og disse tre er akkurat på budsjettet ditt og er alle fine maskiner - 

• Elna 450 eXperience symaskin (elektronisk)

• Janome Driva (elektronisk)

• Husqvarna Emerald 116 (mekanisk)

• Janome 1522 (mekanisk)

selfmade har Symaskin BERNETTE (mekanisk) 33 til 4 tusen, https://www.selfmade.com/nb-no/p/symaskin-bernette-33-70755/46251 

Se hva du trenger og hvor mye du gidder å bruke, jeg ville kanskje gått for elektronisk, men det er opptil deg. 

Anonymkode: 7bcd5...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...