AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #361 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som kvinne er jeg ikke helt imot dette, men det må være betingelser. Betingelser Du kan ikke velge juridisk abort hvis graviditeten var planlagt Du har et begrenset vindu der du kan gjennomføre dette Ingen angrerett! Anonymkode: b5b1a...85f Hvordan dokumentere at det var planlagt? IVF o.l. er selvsagt det, men ellers blir det ord mot ord. Anonymkode: 7e758...540 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 8. november 2023 Forfatter #362 Del Skrevet 8. november 2023 Fru Solsikke skrev (35 minutter siden): Det er her logikken revner for slike som dere. Du skriver som om dette gjelder 2 personer. Kvinnen og mannen, altså mor og far. Barnet er den mest relevante delen av diskusjonen her. Barn har rett på sine foreldre. Det er vesentlig mer traumatisk for barn å bli avvist av far enn å bli ufrivillig far som voksen fordi en var sløv eller uheldig med prevensjon. Hadde juridisk abort vært en realitet hadde vesentlig flere fedre ikke vært involvert med barna sine. Og om fedrene skulle angre i senere tid, har de 0 rettigheter om mor skulle mene annerledes. Ja, det er kjipt for de mennene det gjelder. Men man gjør bare vondt mot flere barn når man gir disse mennene en snarvei til å stikke av, uten tid til å ombestemme seg på veien. Nå, hvis dette i det hele tatt hadde et fnugg av omtanke for "barnets beste", hadde det neppe vært lov å ta livet av det framtidige barnet heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #363 Del Skrevet 8. november 2023 5 minutter siden, Maleficenta said: men om faren juridisk aborterer og moren ikke aborterer så blir jo barnet født og vil vokse opp og lure på hvor faren er Ja, og det var moren som valgte at det skulle bli sånn. Faren har ingen bestemmelsesrett i om fosteret skal bli et barn eller ikke. Den som har de største valgmulighetene har også det største ansvaret. Anonymkode: 89824...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #364 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det må gjentas til det kjedsommelige: juridisk abort er ikke å frasi seg ansvaret for et barn som allerede er født. Det er for øvrig en rettighet som eksisterer allerede og da kalles det adopsjon. Anonymkode: 89824...e5a Du skjønner at det vil bli til et barn hvis moren velger å beholde? Og ikke noe barn om hun velger abort? Eller trenger vi starte med barneskolepensum? Anonymkode: 69cd9...f7d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. november 2023 #365 Del Skrevet 8. november 2023 AdonisFFM skrev (Akkurat nå): Nå, hvis dette i det hele tatt hadde et fnugg av omtanke for "barnets beste", hadde det neppe vært lov å ta livet av det framtidige barnet heller. nå er det ulike meninger om et foster før uke 12 er kategorisert som et barn da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #366 Del Skrevet 8. november 2023 Hva koster det staten hvis staten må dekke barnebidraget til alle fedre som ikke vil betale? Anonymkode: b5b1a...85f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. november 2023 #367 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, og det var moren som valgte at det skulle bli sånn. Faren har ingen bestemmelsesrett i om fosteret skal bli et barn eller ikke. Den som har de største valgmulighetene har også det største ansvaret. Anonymkode: 89824...e5a ja og så? abort handler om retten til å bestemme over egen kropp. Juridisk abort handler om noe annet 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #368 Del Skrevet 8. november 2023 On 11/5/2023 at 8:57 PM, AnonymBruker said: Har man sex så må man også ta følger som kan komme. Anonymkode: fa123...c33 On 11/5/2023 at 10:14 PM, AnonymBruker said: Kommer aldri til å skje. Barnets rettigheter kommer først. Vil du ikke bli far, ikke pul. Ikke pul kvinner du ikke vil ha barn med. Så enkelt. Anonymkode: b2391...468 Hvorfor gjelder dette bare mannen? Hvorfor kommer ikke barnets rettigheter først når det gjelder kvinnen? Hvorfor sier man ikke bare "har du sex så må du ta følgende" til kvinner? (Jeg er kvinne selv hvis det skulle ha noe å si). Anonymkode: db143...c38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. november 2023 #369 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor gjelder dette bare mannen? Hvorfor kommer ikke barnets rettigheter først når det gjelder kvinnen? Hvorfor sier man ikke bare "har du sex så må du ta følgende" til kvinner? (Jeg er kvinne selv hvis det skulle ha noe å si). Anonymkode: db143...c38 abort er også en følge. Så snart barnet er født blir det noe annet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #370 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan dokumentere at det var planlagt? IVF o.l. er selvsagt det, men ellers blir det ord mot ord. Anonymkode: 7e758...540 Jeg tenker at hvis man er gift så er juridisk abort et NEI. Dessuten er mange som er samboere så godt som gift. Hvis de har barn fra før er det rart om han plutselig stiller seg på bakbena. Anonymkode: b5b1a...85f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #371 Del Skrevet 8. november 2023 Just now, Maleficenta said: abort er også en følge. Så snart barnet er født blir det noe annet Jeg tror ikke du forsto poenget. Anonymkode: db143...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 8. november 2023 Forfatter #372 Del Skrevet 8. november 2023 Maleficenta skrev (7 minutter siden): men om faren juridisk aborterer og moren ikke aborterer så blir jo barnet født og vil vokse opp og lure på hvor faren er Mens hvis moren "biologisk" aborterer og faren ikke aborterer så blir jo barnet avlivet. Jeg tror barnet hadde foretrukket å kunne være i live og vokse opp, SELV om det ikke hadde visst hvem faren var. Det handler jo om "barnets beste", ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #373 Del Skrevet 8. november 2023 Hva hvis: Man kan bare få juridisk abort hvis man kan bevise at mor og far ikke har vært sammen i lang tid. De må være ugift, ikke samboere, de kan ikke ha barn sammen fra før. Tidsbegrensning NULL kontakt med mor og barn i ettertid. Ingen angrerett. Anonymkode: b5b1a...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #374 Del Skrevet 8. november 2023 5 minutter siden, Fru Solsikke said: Men gravid ble hun bare sånn magisk på egenhånd? Som jeg sier i den første linjen du siterer: Det er begges feil å ha ubeskyttet sex. Jeg tror ikke jeg kan formulere det tydeligere enn det Quote Menn har et ansvar selv for å ikke gjøre kvinner gravide når det er noe de selv ikke ønsker. Jepp, på samme måte har kvinnen et ansvar for å ikke bli gravid når det er noe de selv ikke ønsker. Quote Å gå ut fra at ethvert hull du putter snoppen i er oppegående nok til å bruke prevensjon eller å oppdra et barn er direkte dumskap. Helt enig. Og vice versa for kvinner: å anta at enhver kuk er oppegående nok til å bruke prevensjon eller å oppdra et barn er direkte dumskap. Her er vi altså helt enige tror jeg. Quote Du har ansvar for din egen seksualitet. Så ikke sprut sæden inn på andres eiendom om du virkelig er redd for at de skal ta den i bruk. Igjen, helt enig. Og vi er sikkert enige i at det å bli gravid har større konsekvenser for moren enn for faren. Derfor er jeg som sagt forbauset over at så mange kvinner velger å ta sjansen. Anonymkode: 89824...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #375 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Et foster. Anonymkode: 89824...e5a Som blir til et levende barn. Anonymkode: 6b08a...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #376 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva hvis: Man kan bare få juridisk abort hvis man kan bevise at mor og far ikke har vært sammen i lang tid. De må være ugift, ikke samboere, de kan ikke ha barn sammen fra før. Tidsbegrensning NULL kontakt med mor og barn i ettertid. Ingen angrerett. Anonymkode: b5b1a...85f Barnet har rett på å vite hvem far er. Og hvor det kommer fra. Barn har også rettigheter. Anonymkode: 6b08a...b23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #377 Del Skrevet 8. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor gjelder dette bare mannen? Hvorfor kommer ikke barnets rettigheter først når det gjelder kvinnen? Hvorfor sier man ikke bare "har du sex så må du ta følgende" til kvinner? (Jeg er kvinne selv hvis det skulle ha noe å si). Anonymkode: db143...c38 Men gjør ikke kvinnen det da? Enten tar hun abort eller så velger hun å beholde. Da har hun tatt ansvar. Eller? Anonymkode: 6b08a...b23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. november 2023 #378 Del Skrevet 8. november 2023 (endret) AdonisFFM skrev (6 minutter siden): Mens hvis moren "biologisk" aborterer og faren ikke aborterer så blir jo barnet avlivet. Jeg tror barnet hadde foretrukket å kunne være i live og vokse opp, SELV om det ikke hadde visst hvem faren var. Det handler jo om "barnets beste", ikke sant? det blir avlivet før det i det hele tatt vet at det eksisterer. Det har ingen ønsker og vil heller ikke angre på noe Endret 8. november 2023 av Maleficenta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #379 Del Skrevet 8. november 2023 AdonisFFM skrev (5 minutter siden): Mens hvis moren "biologisk" aborterer og faren ikke aborterer så blir jo barnet avlivet. Jeg tror barnet hadde foretrukket å kunne være i live og vokse opp, SELV om det ikke hadde visst hvem faren var. Det handler jo om "barnets beste", ikke sant? Det er ikke et barn med følelser og tanker, men et foster før uke 12. Anonymkode: 6b08a...b23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #380 Del Skrevet 8. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men gjør ikke kvinnen det da? Enten tar hun abort eller så velger hun å beholde. Da har hun tatt ansvar. Eller? Anonymkode: 6b08a...b23 Men hun kan ikke tvinge sitt valg og ansvar over på mannen. Anonymkode: db143...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå