Gå til innhold

Ja til juridisk abort.


AdonisFFM

Anbefalte innlegg

AdonisFFM skrev (1 time siden):

        Juridisk abort handler om rettferd, likestilling og parets ønsker.

   Vi har jo egentlig 4 muligheter ved graviditet:

     *Begge vil ha det.

    -> barnet blir født.

     *Hverken mann eller kvinne vil ha

    -> Abort

      *Hun vil ikke ha, men han vil ha

     -> Abort

      OG, til slutt:

       *Kvinne vil ha, men mannen ikke

       -> Barnet blir født.

  Så ALLE 4 "valgmulighetene" er det ene og alene kvinnen som tar og mannens mening betyr ingenting.

 

   Vi snakker her altså om å gi mannen en stemme i 1- EN av de 4 valgene. 

    All retorikk om "kondombruk", "kastrering", "sterilisering" eller "sexkontrakter" er i bunn og grunn digresjoner som ikke bidrar til å adressere dette på en seriøs måte.

 

   Med "full likestilling" som tese bør vel dette være mulig å imøtegå?

Nei full likestilling er ikke mulig når biologien er slik den er. Det vil alltid være kvinnens kropp som må ta følgene ved graviditet og der med må det også være kvinnens valg å gjennomføre eller ikke.
Menns valgmulighet slutter ved gjennomføring av samleie og prevensjon. Deal with it. 

Anonymkode: 69cd9...f7d

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AdonisFFM skrev (1 time siden):

         Så hva er det? Er det farlig med svangerskap eller abort? Det er klart du kan "gi ifra deg" mensplager (hormonmedisin) eller svangerskap (sterilisering/avholdenget) på samme måte som en mann kan sterilisere seg/være avholden. 

       

Gratulerer. Du klarte det mest kunnskapsløse innlegget i tråden 🏆

Anonymkode: 69cd9...f7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2023 den 17.57):

Men du kan kanskje forklare hvordan det er mulig å få bidrag som er høyere enn det et barn faktisk koster?

Anonymkode: 92f84...cd5

Kom med ett eksempel på ett bidrag som er høyere enn hva det koster å ha ett barn.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei full likestilling er ikke mulig når biologien er slik den er.

   Vent litt!!

Er det ikke dere kvinner som forlanger FULL likestilling? Dere har jo tilogmed plassert jentungene på samme rom som gutta i milutæret 😂😂😂

  Om kvinner er vurdert som like egnede til å la seg slå ihjel for politikere,da må dere jo kunne håndtere noe som også har skjedd siden tidens morgen.

  Nok et eksempel på at likestilling, det er noe som bare gjelder når det handler om goder. 

   

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Anonymkode: 69cd9...f7d

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Gratulerer. Du klarte det mest kunnskapsløse innlegget i tråden 🏆

Anonymkode: 69cd9...f7d

   Ja, det er klart at å forvente en større grad av like rettigheter er "kunnskapsløst" 🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (22 minutter siden):

Kom med ett eksempel på ett bidrag som er høyere enn hva det koster å ha ett barn.

      Det skjer jo hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (25 minutter siden):

Kom med ett eksempel på ett bidrag som er høyere enn hva det koster å ha ett barn.

Vet ikke hvorfor du siterer meg her. Jeg er jo enig med deg.

Anonymkode: 92f84...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (5 minutter siden):

   Vent litt!!

Er det ikke dere kvinner som forlanger FULL likestilling? Dere har jo tilogmed plassert jentungene på samme rom som gutta i milutæret 😂😂😂

  Om kvinner er vurdert som like egnede til å la seg slå ihjel for politikere,da må dere jo kunne håndtere noe som også har skjedd siden tidens morgen.

  Nok et eksempel på at likestilling, det er noe som bare gjelder når det handler om goder. 

   

 

Usikker på om det er et gode å dele rom med en gjeng 19 år gamle gutter, gitt.

Anonymkode: 92f84...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som er tenkt med barnet jeg! Skal det ha rett på å vite hvem far er? Kan far ta kontakt senere når han har vokst opp og funnet ut av at han vil være far likevel? Eller? 

Anonymkode: 6b08a...b23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (På 5.11.2023 den 14.30):

Når en kvinne har FULL RETT til å bestemme om foster skal leve eller ikke bør i anstendighetens navn mannen kunne velge å være far også. 

 

Alt annet høres veldig hyklerisk ut.

 

   Hvis en gravid kvinne velger å ha barnet, MEN mannen ikke ønsker det, bør han kunne løses fra alt framtidig ansvar.

blir ikke det samme. En juridisk abort går ut over et levende menneske med tanker og følelser som vil lure på hvorfor far ikke vil ha meg. Et foster under 12 uker vet ikke om sin egen eksistens

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 21.59):

Med mindre man er kvinne, da kan man ta abort.

Anonymkode: 98f96...bbd

abort er også en følge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 22.04):

Rimelig spesielt at du ikke tror det finnes et eneste mannfolk som tar ansvar, eller bruker prevensjon for å unngå kjønnssykdommer. Sier vel sitt om hvilke holdninger som ligger til grunn det ...

Anonymkode: 46c88...c4e

de typ menn som ønsker juridisk abort er garantert en av disse mennene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 22.41):

Menn må betale barnebidrag, det er ikke frivillig.  Nekter han å teste seg blir gjøres det med tvang. 

Anonymkode: 817a6...a29

menn kan betale seg ut av foreldreskap da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AdonisFFM skrev (38 minutter siden):

   Vent litt!!

Er det ikke dere kvinner som forlanger FULL likestilling? Dere har jo tilogmed plassert jentungene på samme rom som gutta i milutæret 😂😂😂

  Om kvinner er vurdert som like egnede til å la seg slå ihjel for politikere,da må dere jo kunne håndtere noe som også har skjedd siden tidens morgen.

  Nok et eksempel på at likestilling, det er noe som bare gjelder når det handler om goder. 

   

 

Billig stråmannsargumentasjon. Jeg forlanger ikke at kvinner og menn skal dele rom i militæret. Prøv igjen med noe som er relevant for emnet. 

Anonymkode: 69cd9...f7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei full likestilling er ikke mulig når biologien er slik den er. Det vil alltid være kvinnens kropp som må ta følgene ved graviditet og der med må det også være kvinnens valg å gjennomføre eller ikke.
Menns valgmulighet slutter ved gjennomføring av samleie og prevensjon. Deal with it. 

Anonymkode: 69cd9...f7d

Det er det dummeste jeg har lest. Et farskap vil koste minst 1 million kroner frem til barnet er 18 år, for ikke å snakke om at man da ofte føler seg tvunget til å prøve å ha et forhold med moren. Det er svært gjennomgripende for livsløpet å bli far, mens et svangerskap faktisk ikke varer lenger enn 9 mnd.

Jeg forstår at abort kan fremstå som krise og utenkelig for kvinner, men for å bruke samme argumentasjon som man bruker mot menn - det kunne de jo ha tenkt på før de hadde sex uten prevensjon og ble gravid!!

Hilsen trebarnsmamma

Anonymkode: f8a0c...540

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, AnonymBruker said:

Nei menn og kvinners situasjon kan ikke sammenlignes 100%. Biologien sørger for å gjøre det ulikt. Kvinner kan risikere liv og helse.  Jeg hadde mer enn gjerne gitt fra meg mensplager, graviditetsplager og fødselsskader. Spesielt de kroniske følgene. Men det kan jeg altså ikke.  

Anonymkode: 69cd9...f7d

Kvinner risikerer liv og helse. Derfor har de 100% fritt valg både om de skal ha ubeskyttet sex, og om de vil at sexen skal føre til et barn. Da velger de ikke bare på vegne av seg selv, men også en annen, og det er selvsagt dypt urettferdig. Når man har innført rett til abort for kvinner, bør selvsagt menn også ha en mest mulig tilsvarende rett. Altså å frasi seg et potensielt farskap på samme måte som kvinner kan frasi seg et potensielt morskap - altså innen rimelig tid etter at hun er blitt gravid. Tvilstilfeller og sen juridisk abort bør opp for en nemnd.

Anonymkode: 89824...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Rosalilje84 said:

Og far kan velge å være en del av barnets liv senere. Mange ombestemmer seg. 

Selvfølgelig kan han ikke velge det. Folk som har adopert bort barna sine kan heller ikke velge å være en del av livet deres senere. Men barnet har selvsagt rett til å oppsøke sine biologiske foreldre om de skulle ønske.

Anonymkode: 89824...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (1 time siden):

      Det skjer jo hele tida.

Mao det er kun i tankene dine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hvorfor du siterer meg her. Jeg er jo enig med deg.

Anonymkode: 92f84...cd5

Siterte kun en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...