AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #21 Skrevet 5. november 2023 Nei.. men det er nok veldig vanlig at foreldre føler det slik… Anonymkode: bb9bc...3b3 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #22 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Veldig vanlig å bli meldt til bv om du har barn med ekstra behov. Anonymkode: 3c056...a15 Ja, merket det. Jeg ble vel meldt 5 ganger og måtte også stille hos politiet i en periode på 5 hektiske år. I tillegg til dette forsterket faktisk personell i skole/ barnehage utagerende adferd hos barnet. ( Nei, jeg skylder ikke på alt og alle ) men når de ikke forstår a- typiske trekk og sanseforstyrrelser så er det foreldrene som får skylden. Jeg opplevde ren trakkassering og forfølgelse. I stedet kunne de forebygget og vi kunne blitt møtt med empati og respekt. Lang historie kort, alt henlagt og han er voksen og klarer seg veldig fint i dag, stolt mamma♥️ Mer kompetanse om a- typiske trekk, hvordan de lærer og hvordan vi kan hjelpe dem er ønsket. Anonymkode: 68d81...75f 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #23 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, merket det. Jeg ble vel meldt 5 ganger og måtte også stille hos politiet i en periode på 5 hektiske år. I tillegg til dette forsterket faktisk personell i skole/ barnehage utagerende adferd hos barnet. ( Nei, jeg skylder ikke på alt og alle ) men når de ikke forstår a- typiske trekk og sanseforstyrrelser så er det foreldrene som får skylden. Jeg opplevde ren trakkassering og forfølgelse. I stedet kunne de forebygget og vi kunne blitt møtt med empati og respekt. Lang historie kort, alt henlagt og han er voksen og klarer seg veldig fint i dag, stolt mamma♥️ Mer kompetanse om a- typiske trekk, hvordan de lærer og hvordan vi kan hjelpe dem er ønsket. Anonymkode: 68d81...75f Kompetansen er betraktelig hevet de siste årene, så det blir feil å sammenligne barneverntjenesten fra 10-15 år tilbake med nå. Men så er det sosialarbeidere som jobber i bvtj (med bachelor/master) og kunnskap om diagnoser er ikke deres bord. (Selv om de fleste kjenner til og har vært borti ulike diagnoser). Mistenker man slikt må andre instanser inn. Anonymkode: 88284...185 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #24 Skrevet 5. november 2023 Ja noen er sånn. Man må huske på at de som jobberder er som folk flest. Noe er gode i jobven sin, andre ikke. Og ikke altid sysyemet har de verktøy som trengs. Jeg ble svært traumatisert av bv. Da jeg fikk en gal dame, som skulle ha det til at pappa bedrev incest. Noe han ikke gjorde. Han drakk og bråkte. Men ingen incest eller vold var tilfelle. Som 12 åring opplevde jeg det svært vanskelig at hun jeg snakket med kun ville snakke om sex. Uansett hva jeg sa. Alkohol problemet hans og snakke rundt det , ble aldri gjort, og var ikke hennes fokus. Det medførte at jeg fikk et stort sammen brudd. Og skrek om henne og til henne i skranken på bv. Da jeg fikk vite om hva hun hadde skrevet. Så jeg skrek bla at hun var en udugelig løgner. Damen fikk sparken etterpå faktisk. Og bra var det, tenker jeg den dag i dag. Saken min ble avsluttet etterpå, og fikk da en ny som skulle lukke saken. Jeg tenker jo at i utgangspunktet, var det helt riktig at bv ble blandet inn. Men innblandingen ble helt feil, så min situasjon gikk fra vondt til værre. På en annen side, ga utbruddet mitt meg en annen type selvtilitt, selvfølse, og ble mer klar over ting rundt meg. Så jeg ble sterkere i vanskelige situasjoner. Dog alt for mange vanskelige situasjoner for noen på 12 år, og som sto på terskelen til å bli hormonell tenåring. Men mitt nye klarsyn, holdt meg nok akkurat unna å bli avhengig av bla rus. Men sexuallivet mitt fikk en traumatisk knekk. Som henger med som voksen. Og jeg kjenner fortsatt litt skrekk og gru,når jeg tenker på de mnd jeg var i bv. Og for meg ble det jo ikke da noe alternativ å søke hjelp på ny. Det var lettere å håndtere det som var vanskelig selv. Jeg vet at ikke alle som jobber i bv , er som denne damen. Men de finnes, desverre. Jeg var faktisk stor nok til å forstå at de spurte. Det som ble feil, ble denne følsen av å bli forsøkt hjernevasket til å tro at icest var tilfelle. Jo eldre jeg blir, jo mer ille syntes jeg det er at en voksen kan oppføre seg mot et barn, som de i utgangspunktet skulle gi hjelp. For sånn skal ikke barn bli behandlet og iallefall ikke på bv Anonymkode: a57c7...f11 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #25 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er jo dine egne antakelser. For jeg regner ikke med du fikk innsyn i papirene? Det finnes et lovverk man må følge ved omsorgsovertakelser. Jeg har svært vanskelig for å tro på historien din. Anonymkode: 88284...185 Selvfølgelig har jeg sett all dokumentasjon. Og såklart finnes det lovverk, det er jo grunnen at moren fikk barnet sitt tilbake til sluttt. Problemet er at ting tar tid. Og å ha rett og få sin rett er slett ikke det samme. Har man god råd kan man skaffe seg en dyktig og engasjert advokat, gjerne spesialist i sitt felt. Har man, som i denne unge morens tilfelle, ikke råd og er avhengig av fri rettshjelp, ser det helt annerledes ut. Hun fikk barnet sitt tilbake, barnevernet hadde i grunn ingen sak, men tiden fikk moren ikke tilbake. Du er passe naiv og godtroende. Anonymkode: 49582...a41 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #26 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kompetansen er betraktelig hevet de siste årene, så det blir feil å sammenligne barneverntjenesten fra 10-15 år tilbake med nå. Men så er det sosialarbeidere som jobber i bvtj (med bachelor/master) og kunnskap om diagnoser er ikke deres bord. (Selv om de fleste kjenner til og har vært borti ulike diagnoser). Mistenker man slikt må andre instanser inn. Anonymkode: 88284...185 Jeg opplevde dette på kropp og sjel, ble økonomisk skadelidende og yrkesveien min også, har "tapt" noen år for å si det slik, det er ikke rettferdig. Jeg er sosionom selv, og jo kunnskap om ulike diagnoser er noe vi jobber med daglig, ta f,eks som miljøterapeuter, så de burde visst bedre. Anonymkode: 68d81...75f 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #27 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg jobber hos advokat og det er skremmende hvor uproff barnevernet kan være. Jeg har sett hårreisende tilfeller. Verste var da en ung dame som hadde flyttet til kjæresten, fikk et barn, samlivsbrudd, hun sto uten eget nettverk. Hun kontaktet barnevernet og fikk avlastning, men ila kort tid overtok de omsorg helt. Barnefarens søster var bestevenninne med kommunens leder i barnevernet. Moren vant knusende seier i tingretten, men kommunen trenerte saken til neste instans og det tok nesten 2 år før hun fikk barnet sitt tilbake. Barnevernet har mye makt, i mange tilfeller for mye. Og feil i saksbehandlingen blir ikke straffet på noe vis. Anonymkode: 49582...a41 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Selvfølgelig har jeg sett all dokumentasjon. Og såklart finnes det lovverk, det er jo grunnen at moren fikk barnet sitt tilbake til sluttt. Problemet er at ting tar tid. Og å ha rett og få sin rett er slett ikke det samme. Har man god råd kan man skaffe seg en dyktig og engasjert advokat, gjerne spesialist i sitt felt. Har man, som i denne unge morens tilfelle, ikke råd og er avhengig av fri rettshjelp, ser det helt annerledes ut. Hun fikk barnet sitt tilbake, barnevernet hadde i grunn ingen sak, men tiden fikk moren ikke tilbake. Du er passe naiv og godtroende. Anonymkode: 49582...a41 Hvis du jobber på adv.kontor, er du i så fall ekstremt uprofesjonell som deler opplysninger om en klient dere har hatt. Anonymkode: d1098...c82 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #28 Skrevet 5. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du jobber på adv.kontor, er du i så fall ekstremt uprofesjonell som deler opplysninger om en klient dere har hatt. Anonymkode: d1098...c82 Det er helt anonymt, så vedkommende gjør ikke noe feil. Anonymkode: 51135...2cb 9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #29 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt anonymt, så vedkommende gjør ikke noe feil. Anonymkode: 51135...2cb Utrolig uprofesjonelt, jo. Utleverer familiebånd til leder og forhold om saken. Spiller ingen rolle om navn er anonymisert, profesjonelle vet bedre. Anonymkode: d1098...c82 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #30 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Andre som har opplevd at de trekker konklusjoner basert på ting folk ikke har sagt og undersøker hypoteser de selv har funnet på? Anonymkode: 51135...2cb Jeg opplever at folk som er uenige med barnevernet ofte er ressurssvake mennesker totalt uten selvinnsikt som er negative til alt av myndigheter, det være seg barnevernet, politiet eller Nav hvor det er helt åpenbart for de fleste andre at de ikke er egnede omsorgspersoner for barn. Anonymkode: b1300...5cd 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #31 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Utrolig uprofesjonelt, jo. Utleverer familiebånd til leder og forhold om saken. Spiller ingen rolle om navn er anonymisert, profesjonelle vet bedre. Anonymkode: d1098...c82 Dette gjelder nok langt fra kun en sak. Kjenner til mye grums selv i barneverntjenesten. Det er ikke uprofesjonelt å komme med eksempler uten detaljer. Det personen beskriver har jeg hørt om mange ganger i mange kommuner så det er langt fra nytt og langt fra unikt. Anonymkode: caf6b...969 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #32 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette gjelder nok langt fra kun en sak. Kjenner til mye grums selv i barneverntjenesten. Det er ikke uprofesjonelt å komme med eksempler uten detaljer. Det personen beskriver har jeg hørt om mange ganger i mange kommuner så det er langt fra nytt og langt fra unikt. Anonymkode: caf6b...969 Det er detaljer. Vi er ikke enige, det er ikke noe å diskutere videre. Anonymkode: d1098...c82
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #33 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg opplever at folk som er uenige med barnevernet ofte er ressurssvake mennesker totalt uten selvinnsikt som er negative til alt av myndigheter, det være seg barnevernet, politiet eller Nav hvor det er helt åpenbart for de fleste andre at de ikke er egnede omsorgspersoner for barn. Anonymkode: b1300...5cd Dette er feil, ressurssvake mennesker kan også jobbe i bv, politiet eller NAV og kan trekke feile slutninger, bare mennesker de og. Anonymkode: 68d81...75f 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #34 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er detaljer. Vi er ikke enige, det er ikke noe å diskutere videre. Anonymkode: d1098...c82 Bv har vært under lupen i mange kommuner og domstoler, dømt er de også. Anonymkode: 68d81...75f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #35 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er feil, ressurssvake mennesker kan også jobbe i bv, politiet eller NAV og kan trekke feile slutninger, bare mennesker de og. Anonymkode: 68d81...75f I laaaangt færre tilfeller. Anonymkode: b1300...5cd 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #36 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I laaaangt færre tilfeller. Anonymkode: b1300...5cd Hva mener du med det egentlig? Selvfølgelig jobber det alle slags folk i bv og politi som i staten og i skoler feks. Akkurat som at helsevesenet har masse uprofesjonelle pleiere og leger har bv ansatte som ikke bør jobbe der. Anonymkode: caf6b...969 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #37 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Andre som har opplevd at de trekker konklusjoner basert på ting folk ikke har sagt og undersøker hypoteser de selv har funnet på? Anonymkode: 51135...2cb Nei Anonymkode: fcde1...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #38 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Dette er feil, ressurssvake mennesker kan også jobbe i bv, politiet eller NAV og kan trekke feile slutninger, bare mennesker de og. Anonymkode: 68d81...75f Det vedkommende skrev er korrekt. Flertallet som kritiserer BV uten å kunne ordelegge seg på en forståelig måte, er ressurssvake mennesker. Uten evne til å gi barn trygge rammer og gode oppvekstvilkår. Se bare på Facebook og gruppen om barnevernet. Ressurssvake mennesker som ikke er i arbeid. Anonymkode: fcde1...1ef 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #39 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det vedkommende skrev er korrekt. Flertallet som kritiserer BV uten å kunne ordelegge seg på en forståelig måte, er ressurssvake mennesker. Uten evne til å gi barn trygge rammer og gode oppvekstvilkår. Se bare på Facebook og gruppen om barnevernet. Ressurssvake mennesker som ikke er i arbeid. Anonymkode: fcde1...1ef Man er ikke ressurssvak fordi man ikke er i arbeid. Anonymkode: 68d81...75f 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #40 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man er ikke ressurssvak fordi man ikke er i arbeid. Anonymkode: 68d81...75f De er ikke i arbeid fordi de er ressurssvake. Litt spesielt å forsvare uegnede foreldre, sier en del altså. Anonymkode: fcde1...1ef 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå