Mari Y Skrevet 1. april #361 Del Skrevet 1. april velociraptor skrev (5 minutter siden): Da burde de vel heller be om morsmelkserstatning enn kjøtt, kylling, frukt og grønnsaker… ? Du fikk med deg at det er babyer vi snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #362 Del Skrevet 1. april Mari Y skrev (5 minutter siden): Helt feil er det nok ikke https://www.timesofisrael.com/pro-israel-watchdog-group-accuses-senior-un-official-of-trying-to-block-their-work/ De overvåker etter UNs egne reglement, så ta det med ro. At UN ofte er anti Israel gjør vel at UNwatch blir pro da. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 1. april #363 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (1 minutt siden): Ja, de smarte Hamasene koblet jo fra mange premature babyer bare for å ta bilde og vise hva den påståtte strømkutten fra Israel gjorde. Det var bare det at Hamas selv tok strømmen for å ha strøm i tunnelene sine. Babyene dødde. Gjette - leker er sikkert morsomt det. Spesielt naar man bare kan sitte paa nett og gjette seg frem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 1. april #364 Del Skrevet 1. april NatNat skrev (3 minutter siden): helt enig men hvorfor legger du skylda på Israel da ? De drepte til og med en stakkars sjåfør fra Egypt som kom med mat. Fordi at Israel er med - ansvarlig. Noe jeg ogsaa viste til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #365 Del Skrevet 1. april Mari Y skrev (1 minutt siden): Du fikk med deg at det er babyer vi snakker om? Propagandaen funker, det skal Hamas ha. Ingenting engasjerer og rører som sultende babyer. Det er helt grunnleggende. Problemet her er ikke først og fremst for lite aid fra Israel, men motviljen innad i Gaza mot å gi mat og nødvendigheter til kvinner og barn. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 1. april #366 Del Skrevet 1. april 1 minutt siden, Mari Y said: Gjette - leker er sikkert morsomt det. Spesielt naar man bare kan sitte paa nett og gjette seg frem.. Er du et unntak ? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #367 Del Skrevet 1. april Mari Y skrev (1 minutt siden): Gjette - leker er sikkert morsomt det. Spesielt naar man bare kan sitte paa nett og gjette seg frem.. Hva snakker du om? Har du fulgt med så ble dette avslørt for måneder siden. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 1. april #368 Del Skrevet 1. april 2 minutter siden, Mari Y said: Fordi at Israel er med - ansvarlig. Noe jeg ogsaa viste til Hvorfor angreper du stadig Israel og ikke Hamas da ?? eller de drittsekker som stjeler mat fra de gamle og svake ? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #369 Del Skrevet 1. april https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2024/02/02/gaza-newborn-risk-fact-check/72439967007/ Greit å ikke sluke Hamas-propaganda hver eneste gang. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #370 Del Skrevet 1. april https://amp.dw.com/en/fact-check-ai-generated-images-of-children-in-gaza/a-68146699 AI brukes også massivt. Selv nyhetsbyråer har gjengitt bildene. Men når det blir avslørt at det er AI hører man ingenting… 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 1. april #371 Del Skrevet 1. april (endret) 15 minutter siden, Mari Y said: Du fikk med deg at det er babyer vi snakker om? jeg tror at ja, det fikk han med seg, derfor skrev han at det hadde vært bedre med melkerstatning enn kylling.. Endret 1. april av NatNat 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #372 Del Skrevet 1. april Mari Y skrev (14 minutter siden): Les det Jeg la ut 'A prominent pro-Israel lobbying group at the United Nations on Friday accused a senior official at the UN Human Rights Council of systematically trying to block their work over a number of years. UN Watch filed a 30-page complaint to Secretary-General Antonio Guterres against Eric Tistounet, the chief of the Human Rights Council branch of the Office of the UN High Commissioner for Human Rights, accusing him of “systematic harassment, censorship and discrimination.” Om de naa ikke er det, saa omtales de i hvert fall slik Ja, de jobber etter UNs egne reglement, for å hindre at land blir diskriminert. Er ikke det bra? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1000x Skrevet 1. april #373 Del Skrevet 1. april Topsi skrev (På 30.11.2023 den 13.29): Hvorfor er det ikke mer opprør over at Hamas måfe å slåss på er terror? Nå, under våpenhvilen gjør de dette https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/APyvnA/foelg-utviklingen-live-angrepene-i-israel-og-gaza?pinnedEntry=37240 Det forundrer meg også, like mye som det forundrer meg hvorfor vi nordmenn alltid er blant de som er mest opptatte av alt som skjer i fjerne strøk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 1. april #374 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (2 timer siden): Nå får du gi deg, jeg har kommet med kilder i trådenE skrev jeg (flertall, ikke spesifikt denne) her inne om krigen. Jeg er usiker på hva du mener jeg skal gi meg med. Som jeg skrev ba jeg (en annen bruker, altså ikke deg) om dokumentasjon på en påstand han (og forsovet du også) har gjentatte flere ganger i tråden. Når jeg påpekte til han at jeg ikke greide og finne noen dokumentasjonen på dette i tråden (utover en artikel om at Israel motsa seg en rapport) svarte du meg. Altså jeg spurte konkret om dokumentasjon fra noen andre en partene i saken. Du skrev til meg, og svarte på et inleg hvor jeg ba om dokumentasjon fra noen ANDRE en Israel. På tros av dette har du ikke gitt meg noen dokumentasjon, uten om en link til en internet side Israel eier.... Det er helt greit at du har skrevet ting i andre tråder, men om du ikke ønsker å svare på det jeg spør etter forstår jeg ikke hvorfor du valgte å svare meg. Julebrunost skrev (2 timer siden): Du leser knapt innleggene mine, hva med kildene i flertall jeg kom med om at UNRWA gir nødhjelpen til Hamas? Nå er dette en tråd på 19 sider, jeg har ikke tid til og lese og svare nøye på absolutt alle inleg desvere. Er det noe du har svart til meg som du ikke føler du har fått svar på? Vær så snill å siter inleget på ny så skal jeg prøve og svare, for jeg prøver og svare på det som skrives til meg. Jeg kan ikke huske at du har skrevet noe om at nødhjelp gis til Hamas da, så om du har postet den linken til meg har jeg overset den. Om du siterer innleget i en ny pist skal jeg se på det. Julebrunost skrev (2 timer siden): Da ble det stille, gitt. Jeg synes det ble ganske stille når jeg ba om dokumentasjon jeg (dokumentasjon fra noen andre en partene som er anklaget for folkemord altså). Julebrunost skrev (2 timer siden): Jeg har sett meg lei på folk som hopper innom og skal ha kilder på ting som de ikke tror på uansett, det er bare retorikk. Så hvorfor skriver du her da? Om du ikke ønsker å dokumentere påstandene dine ovenfor folk som ikke automatisk tror deg? Jeg tenker det har liten værdi og bare skrive med folk som er helt enig, det intresange er jo og forstå hva og hvorfor andre menner som de gjør, og å få deres tanker om mine meninger. Om jeg ikke vill dokumentere hvor jeg får informasjonen min fra eller forklare hvorfor jeg tror på de kildene jeg tror på. Da blir jo alt meningsløst, hvilken verdi har anonyme menesker tanker om vi ikke vil dele hvor tankene kommer fra? Hva er gevinsten i å skrive til folk som bare svarer ja uten noen kritiske spørsmål eller ønske om å forstå? Jeg er veldig uenig i at det å etterspør kilder "bare er retorik", tvert om mener jeg det er slik vi får konsistens i dialogen. Julebrunost skrev (2 timer siden): Jeg har diskutert i de ulike trådene om krigen siden oktober, og lenket utallige kilder, så jeg kommer ikke med synsing. Men det er bare til å søke opp brukernavnet mitt og finne det jeg har postet. Så du har diskutert I flere tråder og gitt utallige kilder helt siden October! Så synes du jeg skal lette gjenom alt dette for å se om det finnes en bedre kilde en den du selv ga meg? Hvorfor ga du meg en kilde fra Israel (en part i saken) om du faktisk hade "utallige kilder" gode kilder om temaet? Nå har jeg faktisk sett på linkene på de første 15 sidene av denne tråden fordi en anen bruker sa det var godt dokumentert, men jeg fant ingen ting. Så nå vill du jeg skal lette tilbake til october? Har du selv uendelig med tid? Jeg har ikke tid til dette du foreslår, og selv om jeg hadde uendelig med tid tror jeg helt ærlig ikke du ville vist til Israels egen side om disse kildene virkelig fines. Du ber meg bruke all dene tiden på å lete gjenom alt du har skrevet og du hevder jeg ikke leser det du skriver. Men så håpper du glat over alle spørsmål jeg stiller deg... Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om? Pippi Lotta skrev (3 timer siden): Her kan vi lese at amerikanerne leger pres på israelerne for å slipe in mer nødhjelp, hvorfor skule amerikanerne gjøre dette? Om israelerne ikke gjør noe for å hindre mat, leger amerikanerne bare pres for å være sleme da? I den samme artikelen hevder FN også at det ikke kommer in nok nødhjel. Hvorfor skule FN lyge om dette? Om FN sin hjelpeorginasasiasjon, meneskeretdsdomstolen, USA og ja alle andre lyger.... Er det ikke da mulig og tenke at Israel også kan være litt uærlige her? Hvorfor er det mer trolig for deg at så å si alle internasjonale orginasasjoner lyger, en at et land i krig kan være uærlig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 1. april #375 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (2 timer siden): Unwatch. Regner med de fleste har hørt om dem. Du regner de som en upartisk part i konflikten? Fra Unwatch: From 1993 to 2000, United Nations Watch was affiliated with the World Jewish Congress, and then in 2001 with the American Jewish Committee. As of 2013, United Nations Watch was no longer affiliated with any organization, and is fully independent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #376 Del Skrevet 1. april Apis skrev (3 minutter siden): Du regner de som en upartisk part i konflikten? Fra Unwatch: From 1993 to 2000, United Nations Watch was affiliated with the World Jewish Congress, and then in 2001 with the American Jewish Committee. As of 2013, United Nations Watch was no longer affiliated with any organization, and is fully independent. Okei, og i UN sitter ingen land som er imot Israel..? UNwatch forholder seg til et sett regler, og har ingen sak om disse ikke følges. De har også verifisert ting som ikke var til Israels fordel. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 1. april #377 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (5 minutter siden): Okei, og i UN sitter ingen land som er imot Israel..? UNwatch forholder seg til et sett regler, og har ingen sak om disse ikke følges. De har også verifisert ting som ikke var til Israels fordel. Tviler ikke, poenget mitt er at også UNwatch kommer fra et sted, på samme måte som helsemyndighetene i Gaza . Så har en andre organisasjoner som UN, som kan si noe om troverdigheten til opplysningene fra UNwatch og helsemyndighetene i Gaza. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #378 Del Skrevet 1. april Pippi Lotta skrev (19 minutter siden): Jeg er usiker på hva du mener jeg skal gi meg med. Som jeg skrev ba jeg (en annen bruker, altså ikke deg) om dokumentasjon på en påstand han (og forsovet du også) har gjentatte flere ganger i tråden. Når jeg påpekte til han at jeg ikke greide og finne noen dokumentasjonen på dette i tråden (utover en artikel om at Israel motsa seg en rapport) svarte du meg. Altså jeg spurte konkret om dokumentasjon fra noen andre en partene i saken. Du skrev til meg, og svarte på et inleg hvor jeg ba om dokumentasjon fra noen ANDRE en Israel. På tros av dette har du ikke gitt meg noen dokumentasjon, uten om en link til en internet side Israel eier.... Det er helt greit at du har skrevet ting i andre tråder, men om du ikke ønsker å svare på det jeg spør etter forstår jeg ikke hvorfor du valgte å svare meg. Nå er dette en tråd på 19 sider, jeg har ikke tid til og lese og svare nøye på absolutt alle inleg desvere. Er det noe du har svart til meg som du ikke føler du har fått svar på? Vær så snill å siter inleget på ny så skal jeg prøve og svare, for jeg prøver og svare på det som skrives til meg. Jeg kan ikke huske at du har skrevet noe om at nødhjelp gis til Hamas da, så om du har postet den linken til meg har jeg overset den. Om du siterer innleget i en ny pist skal jeg se på det. Jeg synes det ble ganske stille når jeg ba om dokumentasjon jeg (dokumentasjon fra noen andre en partene som er anklaget for folkemord altså). Så hvorfor skriver du her da? Om du ikke ønsker å dokumentere påstandene dine ovenfor folk som ikke automatisk tror deg? Jeg tenker det har liten værdi og bare skrive med folk som er helt enig, det intresange er jo og forstå hva og hvorfor andre menner som de gjør, og å få deres tanker om mine meninger. Om jeg ikke vill dokumentere hvor jeg får informasjonen min fra eller forklare hvorfor jeg tror på de kildene jeg tror på. Da blir jo alt meningsløst, hvilken verdi har anonyme menesker tanker om vi ikke vil dele hvor tankene kommer fra? Hva er gevinsten i å skrive til folk som bare svarer ja uten noen kritiske spørsmål eller ønske om å forstå? Jeg er veldig uenig i at det å etterspør kilder "bare er retorik", tvert om mener jeg det er slik vi får konsistens i dialogen. Så du har diskutert I flere tråder og gitt utallige kilder helt siden October! Så synes du jeg skal lette gjenom alt dette for å se om det finnes en bedre kilde en den du selv ga meg? Hvorfor ga du meg en kilde fra Israel (en part i saken) om du faktisk hade "utallige kilder" gode kilder om temaet? Nå har jeg faktisk sett på linkene på de første 15 sidene av denne tråden fordi en anen bruker sa det var godt dokumentert, men jeg fant ingen ting. Så nå vill du jeg skal lette tilbake til october? Har du selv uendelig med tid? Jeg har ikke tid til dette du foreslår, og selv om jeg hadde uendelig med tid tror jeg helt ærlig ikke du ville vist til Israels egen side om disse kildene virkelig fines. Du ber meg bruke all dene tiden på å lete gjenom alt du har skrevet og du hevder jeg ikke leser det du skriver. Men så håpper du glat over alle spørsmål jeg stiller deg... Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om? https://unwatch.org/evidence-of-unrwa-aid-to-hamas-on-and-after-october-7th/ 1. Du kom med påstand om folkemord. Jeg viste til fødselstallene som er høyere enn antall påståtte drepte sivile. Så sier du videre at folkemord kan være fordrivelse av et folk. Dette fant jeg litt merkelig all den tid Gaza hevdes å være et fengsel, og mest av alt fordi grunnen til å be folk komme seg unna var å berge livet i kamper med Hamas. 2. https://unwatch.org/evidence-of-unrwa-aid-to-hamas-on-and-after-october-7th/ Kilde x mange på at nødhjelp fra Israel stjeles og hindres i å nå de trengende. Dette er ikke en israelsk nettside. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulovlig verdi Skrevet 1. april #379 Del Skrevet 1. april Julebrunost skrev (1 time siden): Based in Geneva, Switzerland for more than three decades, United Nations Watch was established in 1993 by legendary civil rights activist Morris B. Abram, the former U.S. Permanent Representative to the United Nations in Geneva. Det er en pro-Israelsk lobby-gruppe som også jobber for menneskerettigheter i enkelte land: UN Watch is frequently critical of what it views as anti-Israel and antisemitic sentiment at the UN and UN-sponsored events.[6][7] Agence France-Presse has described UN Watch both as "a lobby group with strong ties to Israel"[8] and as a group which "champion[s] human rights worldwide". The Jewish Telegraphic Agency has described U.N. Watch as a pro-Israel organization.[55] https://en.wikipedia.org/wiki/UN_Watch 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 1. april #380 Del Skrevet 1. april Apis skrev (Akkurat nå): Tviler ikke, poenget mitt er at også UNwatch kommer fra et sted, på samme måte som helsemyndighetene i Gaza . Så har en andre organisasjoner som UN, som kan si noe om troverdigheten til opplysningene fra UNwatch og helsemyndighetene i Gaza. UN er de som blir gått etter i sømmene av UNWatch, fordi UN består av mange som vil ha Israel bort. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå