Gå til innhold

Hvorfor er det ikke mer opprør i verden over det som skjer i Gaza?


tutu11

Anbefalte innlegg

Flere tusen barn er døde, sivile blir bedt om å flykte, men så bombes flyktningleiren. De har ingen utvei!

Er det liksom akseptert å drepe flere 100 silvile fordi 1 fiende befinner seg i samme bygg?

Er ikke dette folkemord? 

Er det noe jeg som enkeltperson kan gjøre?

  • Liker 10
  • Hjerte 10
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror d kanskje blir litt for mye altså, å skulle ta alle kriger på sin samvittighet hele tiden. Vi hjelper alt og alle vi kan!

Det har vært krig i Midtøsten siden lenge før min tid ( jeg er i 40 årene) og det samme med Afrika! ( men det er visst ikke viktig det) Tror det er 1948 de startet? 

Så var det Ukraina, alle sendte penger og alt dit, nå har man sluttet å høre om dette i media. Nå er det Midtøsten. Som altså har vært ille fryktelig mange år. Som det meste annet er nok dette vesten sin greie også, med Israel som sitt "Ukraina". 

Alt kommer an på hva mediene fokuserer på. Som gjerne er en slags "illusjon" for å få oss til å ha fokus et sted mens det som er viktig skjer andre steder vi ikke får med oss.. Ikke at dette ikke teller, all død og krig er unødvendig og grusomt. 🙄

 

Endret av Perfume
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange føler at de må ta stilling til en av sidene.  Dvs. enten til Israel eller til Hamas. Det foregår store demonstrasjoner i alle verdens byer.  Når demonstranter ber Israel besinne seg og ber om våpenhvile, beskylder israelerne dem for å gå Hamas ærende.  Altså å støtte terrorister.  

Men Hamas er ikke valgte representanter for palestinerne.  Hamas angrep lørdag den 7.oktober var en terrorhandling.  Mange uskyldige ble drept.  Når det er sagt, synes jeg Israels motaksjon er bestialsk.  Uskyldige mennesker angripes mens de sitter fanget i Gaza.  De har ingen steder å rømme.  Ikke mat, vann, medisin og ly.  Det er ikke bare hjerteskjærende, men strider mot all rettferdighet. 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å overvurdere egen mulighet til å gjøre noe? Vi nordmenn vil gjerne ut å redde verden, men vi er stort sett ganske ubetydelige. Det er noe med å akseptere det.

  • Liker 23
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Example skrev (23 minutter siden):

Det er lett å overvurdere egen mulighet til å gjøre noe? Vi nordmenn vil gjerne ut å redde verden, men vi er stort sett ganske ubetydelige. Det er noe med å akseptere det.

Jeg tror det har betydning når Norge ved regjeringen og/eller utenriksministeren uttaler seg.  Norge var ett av 120 land som nylig skrev under på et krav om våpenhvile/våpenpause i Israel.  Klart det er av betydning.   
 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (20 minutter siden):

Jeg tror det har betydning når Norge ved regjeringen og/eller utenriksministeren uttaler seg.  Norge var ett av 120 land som nylig skrev under på et krav om våpenhvile/våpenpause i Israel.  Klart det er av betydning.   
 

Den resolusjon har ingen praktisk betydning overhodet. Vi er altså ett av 120 land som skriver under på et dokument ingen av de stridende partene bryr seg vesentlig om.

  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (24 minutter siden):

Den resolusjon har ingen praktisk betydning overhodet. Vi er altså ett av 120 land som skriver under på et dokument ingen av de stridende partene bryr seg vesentlig om.

Det er regler i krig.  Israels krigføring mot Hamas er brudd på humanitærretten, krigens folkerett.  Mener du at Norge ikke skulle si det?  Jeg synes Nato-landene er ufattelig passive.  Kun Støre og Tyrkias Erdogan er modige nok.  

Israel begår krigsforbrytelser.  Den internasjonale straffedomstolen (ICC) i Haag utstedte arrestordre på Russlands president Putin (krigen i Ukraina) for det samme.  Hvorfor utstedes det ikke arrestordre på statsminister Netanyahu?

  • Liker 11
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (3 minutter siden):

Det er regler i krig.  Israels krigføring mot Hamas er brudd på humanitærretten, krigens folkerett.  Mener du at Norge ikke skulle si det?  Jeg synes Nato-landene er ufattelig passive.  Kun Støre og Tyrkias Erdogan er modige nok.  

Israel begår krigsforbrytelser.  Den internasjonale straffedomstolen (ICC) i Haag utstedte arrestordre på Russlands president Putin (krigen i Ukraina) for det samme.  Hvorfor utstedes det ikke arrestordre på statsminister Netanyahu?

Han som driver å forer på toppledelsen i Hamas? Ja, modig han Erdogan.

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (Akkurat nå):

Hva mener du?  

Personen er antakelig en av disse "godhjertede" menneskene som mener at palestinske barn har seg selv å takke. Finnes dessverre noen av dem inne på forumet her.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hank Amarillo skrev (Akkurat nå):

Han som driver å forer på toppledelsen i Hamas? Ja, modig han Erdogan.

Også en måte å ordlegge seg på.  At du mener annet om Erdogan enn jeg, respekterer jeg.  Men det endrer ikke på situasjonen.  

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menelaos

De fleste mennesker som diskuterer dette, er ikke i stand til å ha mer enn 1 tanke i hodet på en gang.

Det virker i hvert fall ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (Akkurat nå):

Også en måte å ordlegge seg på.  At du mener annet om Erdogan enn jeg, respekterer jeg.  Men det endrer ikke på situasjonen.  

Hvilken situasjon? At Erdogan forer på toppledelsen i Hamas?

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hank Amarillo skrev (Akkurat nå):

Hvilken situasjon? At Erdogan forer på toppledelsen i Hamas?

Dette.

Erdogan er fullstendig rabiat på alle måter.

Han kaller Hamas en frigjøringshær, og som Hank Amarillo sier, får Hamas toppledelse bo fritt i Tyrkia. (Og Qatar) Selvsagt fordømmer han Israel på alle måter han kan!

Vi kan ikke slå oss på brystet med å være modige med Erdogan altså. Ærlig talt. 

  • Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Amossa said:

Jeg synes Nato-landene er ufattelig passive.

Hverken Israel eller Palestina er medlemmer av NATO.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, språkpurk said:

Hverken Israel eller Palestina er medlemmer av NATO.

Hadde vært mye bedte å ha Israel med, enn Tyrkia 🤔

  • Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som foregår mor uskyldige barn på Gaza er så innihelvetes jævelig. Hjertet mitt skriker!

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor mennesker fortsatt opptrer som huleboere i 2023! 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...