AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #21 Del Skrevet 1. november 2023 Burde skjønt at dere vrir dere unna, patetisk, men, hva mer kan en forvente, nytt eksmepel da: Gameshow. 1 million å vinne for deg, og 1 million for den du velger. 2 tilfedlig valgte personer. Dør 1 asiatisk person. dør 2 "europeeisk" opphav person. Hvem velger du , til benkpress 100 kg 1 rep? De angivelige Antirasistene vil trolig velge den hvite personen og dermed være rasistisk mot den asiatiske, fordi asiatere i snitt benkpresser mindre vekt enn folk med europeisk opphav. Men, asiatern kan definitivt være den sterkeste, kanskje personen trente i 10 år med håp om en gang få bli med på gameshowet, men så blir den ikke valgt pga antirasistene forhåndsdømmer personen pga dens rase. Tanker? Eller mer vrig og vrenge selv ? Anonymkode: b7065...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 1. november 2023 #22 Del Skrevet 1. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Burde skjønt at dere vrir dere unna, patetisk, men, hva mer kan en forvente, nytt eksmepel da: Gameshow. 1 million å vinne for deg, og 1 million for den du velger. 2 tilfedlig valgte personer. Dør 1 asiatisk person. dør 2 "europeeisk" opphav person. Hvem velger du , til benkpress 100 kg 1 rep? De angivelige Antirasistene vil trolig velge den hvite personen og dermed være rasistisk mot den asiatiske, fordi asiatere i snitt benkpresser mindre vekt enn folk med europeisk opphav. Men, asiatern kan definitivt være den sterkeste, kanskje personen trente i 10 år med håp om en gang få bli med på gameshowet, men så blir den ikke valgt pga antirasistene forhåndsdømmer personen pga dens rase. Tanker? Eller mer vrig og vrenge selv ? Anonymkode: b7065...ab6 Jeg tror ikke du helt forstår uttrykkene du bruker. Asiatiske mennesker er alle mennesker fra Asia som kontinent. Ordet Asia har sitt opphav fra gresk som ordet på landmassen på den andre siden av Bosporosstredet sett fra Hellas. Først og fremst altså dagens Tyrkia. Befolkningen i Tyrkia vil normalt betraktes som i all hovedsak hvite. Blant olympiske medaljevinnere i vektløfting finner man mange fra Asia. Endret 1. november 2023 av Klossmajor 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #23 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har stilt dette spørsmålet til noen anti-rasister, men får aldri noen brukbare svar. Så får prøve her siden den anti-rasistiske intellektuelle eliten angivelig henger her: Du (anti rasisten) er deltager i et gameshow: Og får denne situasjonen: Du kan vinne 1 million, og personen du velger 1 million. Du må velge 1 person (personen er 100% tilfeldig utvalgt, ikke noe lureri bak den delen) til å benkpresse 100 kg 1 gang, men du får ikke se dem eller vite mer enn noen få detaljer om dem. Person 1 er asiatisk jente, ukjent vekt. Person 2 er hvit mann på 130 kg. Velger du den asiatiske jenten, eller den hvite mannen i gameshowet? OG dersom du velger den hvite mannen, er ikke det rasistisk ovenfor den asiatiske jenten?, som mister muligheten til å vinne 1 million, pga hennes rase/kjønn og din forhåndsdømming av henne. Det finnes (noen få) asiatiske jenter som kan benkpresse 100 kg, kanskje er dette en av de få, men du valgte den bort pga deres rase og kjønn. Er ikke dette definisjonen på det du hevder du er imot, og går ned på kne på fotballbanen med hånda i været og "nei til rasisme" til, "virtue signaler" om på twitter, etc etc. OG dersom du både velger den hvite mannen, og er enig i at det er rasistisk av deg, hvordan kan du kalle deg selv anti-rasist da ???? Er det kun "virtue signaling" du driver på med. fordi du vet det lønner seg å late som en er anti-rasist, altså du bruker sårbare folk og later som du bryr deg om dem, mens du egentlig bruker dem som verktøy for å berike deg selv og øke egen status ? Gleder meg til å lese svar Anonymkode: b7065...ab6 Jeg ville valgt mannen. Hvis valget var "asiatisk mann på 130 kg" vs "hvit jente ukjent vekt", ville jeg også valgt mannen. Anonymkode: 1ea20...fd0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #24 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): "jeg kastet jobbsøknaden i søpla, pga navnet til søkeren, statistikken indikerer at "sånne folk" er dårligere i jobben, i snitt" Det har da ingenting med rasisme å gjøre !!! Virker ikke som at poenget kommer frem, men, sånn er det, ikke lett å være anti-rasist Anonymkode: b7065...ab6 Essensen i mye anti-rasisme er vel at slik sastistikk ikke finnes, og at hvis den finnes så skyldes den kulturelle forhold (blitt sånn) heller enn etniske forhold (født sånn). Det skiller seg fra kjønnskrigen ved at alle utenom de mest rabiate feminister anerkjenner at menn i snitt løfter mer i benkpress enn jenter. Anonymkode: 9cea4...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #25 Del Skrevet 1. november 2023 Klossmajor skrev (24 minutter siden): Jeg tror ikke du helt forstår uttrykkene du bruker. Asiatiske mennesker er alle mennesker fra Asia som kontinent. Ordet Asia har sitt opphav fra gresk som ordet på landmassen på den andre siden av Bosporosstredet sett fra Hellas. Først og fremst altså dagens Tyrkia. Befolkningen i Tyrkia vil normalt betraktes som i all hovedsak hvite. Blant olympiske medaljevinnere i vektløfting finner man mange fra Asia. Ja i samme vektklasse, er asiatere omtrent like sterke som europeere f.eks, og en kan sjekke resutater fra asiamesterkap vs europemesterskap f.eks å se det. Problemet er, hvor mye du kan løfte avhenger ofte av din vekt. Asiatere veier i snitt, veldig lite, og en 60kg asiater, vil ikke løfte like mye som en 80kg europeer, i snitt, selv om en 80kg asiater i snitt løfter like mye som en 80kg europeer. https://en.wikipedia.org/wiki/Human_body_weight Average adult human weight varies by continent, from about 60 kg (130 lb) in Asia and Africa to about 80 kg (180 lb) in North America, with men on average weighing more than women. Anonymkode: b7065...ab6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #26 Del Skrevet 1. november 2023 70.8 kg (156.1 lb) europe* ^ Anonymkode: b7065...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #27 Del Skrevet 1. november 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ja i samme vektklasse, er asiatere omtrent like sterke som europeere f.eks, og en kan sjekke resutater fra asiamesterkap vs europemesterskap f.eks å se det. Problemet er, hvor mye du kan løfte avhenger ofte av din vekt. Asiatere veier i snitt, veldig lite, og en 60kg asiater, vil ikke løfte like mye som en 80kg europeer, i snitt, selv om en 80kg asiater i snitt løfter like mye som en 80kg europeer. https://en.wikipedia.org/wiki/Human_body_weight Average adult human weight varies by continent, from about 60 kg (130 lb) in Asia and Africa to about 80 kg (180 lb) in North America, with men on average weighing more than women. Anonymkode: b7065...ab6 Men da er det jo ikke rasistisk å velge en europeer. Rasisme, utfra den definisjonen du la ut, handlet om usaklig diskriminering. Dette er en avgjørelse basert på saklighet, dvs statistikk og målbare tall. Anonymkode: 35edd...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #28 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men da er det jo ikke rasistisk å velge en europeer. Rasisme, utfra den definisjonen du la ut, handlet om usaklig diskriminering. Dette er en avgjørelse basert på saklighet, dvs statistikk og målbare tall. Anonymkode: 35edd...60f Ahh , så om jeg kaster jobbsøknaden fra en somalier i søpla, fordi statistisk sett er de dårligere arbeidere, selv om dette spesifikke individet muligens er en veldig god arbeider, så mener du, som anti-rasist, at det er greit? Og somaliern har ingen grunn til å være sur ? Antirasister som er for å kaste jobbsøknader fra minoriteter i søpla pga deres rase (????????) Antirasister er kun imot om du kaster jobbsøknaden i søpla, uten at du gjør en statistisk analyse først men går etter magefølelsen, er det sånn å forstå ? Da har jeg lært noe nytt, glad jeg ikke er minoritet, for at anti-rasister er så rasistiske, da tør jeg ikke tenke på hvor rasistiske folk som ikke er anti-rasister er. Skremmende rett og slett. Anonymkode: b7065...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 1. november 2023 #29 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): OG dersom du velger den hvite mannen, er ikke det rasistisk ovenfor den asiatiske jenten?, som mister muligheten til å vinne 1 million, pga hennes rase/kjønn og din forhåndsdømming av henne. Nei, for det er en kalkulert risiko basert på at jeg vet mere om den hvite fyren. Dette handler litt om hvilken type gameshow, så i mange tilfeller ville jeg valgt den asiatiske jenten, ganske enkelt fordi jeg ville forvente å bli lurt. Men i ditt scenario er vekten på fyren viktig argument. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er ikke dette definisjonen på det du hevder du er imot, og går ned på kne på fotballbanen med hånda i været og "nei til rasisme" til, "virtue signaler" om på twitter, etc etc. Faktisk ikke. Dette handler aldri om handling, men å fortelle at man skjønner at vi som verden har et problem. Det er tusen mil fra å faktisk gjøre noe med problemet, men er viktig fordi vi aldri får gjort noe med problemet, hvis vi ikke først blir enig om at det er et problem. De fleste som signaliserer, kan ikke gjøre noe, eller uansett lite. Men det de gjør med å signalisere er uansett tusen ganger bedre enn ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #30 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): statistisk sett er de dårligere arbeidere, Anonymkode: b7065...ab6 Kilde? Anonymkode: 1ea20...fd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 1. november 2023 #31 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ahh , så om jeg kaster jobbsøknaden fra en somalier i søpla, fordi statistisk sett er de dårligere arbeidere Statistisk sett er vel somaliere ansett til å være dyktige arbeidere. Det er vel først og fremst i Norge vi sliter med dem, fordi norsk samfunn krasjer for hardt med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #32 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kilde? Anonymkode: 1ea20...fd0 Det var et hypotetisk eksempel, jeg sier ikke at det er tilfellet, kan bruke hva som helst nasjonalitet, var poenget, om det er statistisk hold er det greit jeg stusset over. Personlig synes jeg det er rasistisk, uansett om du har statistisk hold for det, eller ikke. Men tydeligvis jeg som er mer anti-rasist enn ekte anti-rasister, og det var en sjokkerende utvikling jeg ikke så for meg 🤣 Anonymkode: b7065...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #33 Del Skrevet 1. november 2023 Det her er noe av det dummeste jeg har lest siden 2003. Anonymkode: c9f7e...aa2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #34 Del Skrevet 1. november 2023 Druid skrev (6 minutter siden): De fleste som signaliserer, kan ikke gjøre noe, eller uansett lite. Men det de gjør med å signalisere er uansett tusen ganger bedre enn ingenting. Helt uenig, antirasisme handler om å gi folk en sjangse selv om de statistisk sett kan være "dårligere". F.eks leie ut boligen til flyktninger. Statistisk sett litt mindre profitabelt, men da gjør du en handling som utgjør en forskjell og som minoriteter vil sette pris på At antirasisme bare skal være å gjøre ingenting men å ha svart firkant på twitter eller noe, synes jeg rett og slett er patetisk. Alle kan og bør gjøre noe, om dere mener verden er urettferdig. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det her er noe av det dummeste jeg har lest siden 2003. Anonymkode: c9f7e...aa2 Enig ! Trodde jeg skulle høre fra anti-rasister, men dette er mer (forum egmont ikke vil assosieres med, sensurert) forum jo 😅 KG antirasist: Kast jobbsøknadene til minoriteter i søpla !! KG antirasist: Ikke lei ut til flyktninger, de er statistisks ett dårligere leieboere !!! herregud 😂 Anonymkode: b7065...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 1. november 2023 #35 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Helt uenig, antirasisme handler om å gi folk en sjangse selv om de statistisk sett kan være "dårligere". F.eks leie ut boligen til flyktninger. Statistisk sett litt mindre profitabelt, men da gjør du en handling som utgjør en forskjell og som minoriteter vil sette pris på At antirasisme bare skal være å gjøre ingenting men å ha svart firkant på twitter eller noe, synes jeg rett og slett er patetisk. Alle kan og bør gjøre noe, om dere mener verden er urettferdig. Tullete blanding av påstander. Man måler ikke individer på stereotyper uansett. Og Anti-rasisme og innvandring har like lite med hverandre som antirasisme som politisk bevegelse har med signalering å gjøre. Hva jeg som individ gjør, betyr lite: Anti-rasisme handler primært om hva vi som samfunn gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 1. november 2023 #36 Del Skrevet 1. november 2023 Skjønner virkelig ikke hva dere anti-anti-rasister drives av som sitter og klekker ut sånne problemstillinger som det her. Har det klikka for dere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #37 Del Skrevet 1. november 2023 Du hadde greid dette bedre om du forsto hva rasisme er. Kanskje lese en bok fremfor å scrolle på tictok, ts? Anonymkode: 9aa92...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 1. november 2023 #38 Del Skrevet 1. november 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Har stilt dette spørsmålet til noen anti-rasister, men får aldri noen brukbare svar. Så får prøve her siden den anti-rasistiske intellektuelle eliten angivelig henger her: Du (anti rasisten) er deltager i et gameshow: Og får denne situasjonen: Du kan vinne 1 million, og personen du velger 1 million. Du må velge 1 person (personen er 100% tilfeldig utvalgt, ikke noe lureri bak den delen) til å benkpresse 100 kg 1 gang, men du får ikke se dem eller vite mer enn noen få detaljer om dem. Person 1 er asiatisk jente, ukjent vekt. Person 2 er hvit mann på 130 kg. Velger du den asiatiske jenten, eller den hvite mannen i gameshowet? OG dersom du velger den hvite mannen, er ikke det rasistisk ovenfor den asiatiske jenten?, som mister muligheten til å vinne 1 million, pga hennes rase/kjønn og din forhåndsdømming av henne. Det finnes (noen få) asiatiske jenter som kan benkpresse 100 kg, kanskje er dette en av de få, men du valgte den bort pga deres rase og kjønn. Er ikke dette definisjonen på det du hevder du er imot, og går ned på kne på fotballbanen med hånda i været og "nei til rasisme" til, "virtue signaler" om på twitter, etc etc. OG dersom du både velger den hvite mannen, og er enig i at det er rasistisk av deg, hvordan kan du kalle deg selv anti-rasist da ???? Er det kun "virtue signaling" du driver på med. fordi du vet det lønner seg å late som en er anti-rasist, altså du bruker sårbare folk og later som du bryr deg om dem, mens du egentlig bruker dem som verktøy for å berike deg selv og øke egen status ? Gleder meg til å lese svar Anonymkode: b7065...ab6 Du kan spørre akkurat det samme med en hvit mann og en hvit dame. Og da forstår du veldig fort at det dreier seg absolutt ikke om rasisme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #39 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det her er noe av det dummeste jeg har lest siden 2003. Anonymkode: c9f7e...aa2 Enig. Kanskje den mest feilslåtte tråden jeg har sett her inne. Og det sier ikke lite. Anonymkode: 1c8c6...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #40 Del Skrevet 1. november 2023 Dett blir ren idioti. For en fantastisk latterlig tråd og og premiss. Du skal fly fra Gardermoen til London for å shoppe til jul. Du får valget mellom en etnisk norsk pilot, eller en sykepleier med pakistansk opphav om hvem som skal fly flyet? Velger du den etnisk norske piloten, så er du rasist og du diskriminerer i tillegg lavtlønte sykepleiere! For alt du vet, er sykepleieren verdens beste pilot! Anonymkode: 1c8c6...104 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå