Gå til innhold

Var jeg virkelig en "Karen"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det eneste jeg spør om i den situasjonen er; Er den bagen/sekken din? Ved ja, setter jeg den på vedkommendes  fang. Ved nei, da setter jeg den på gulvet før jeg setter meg. Ikke så populært, men det blir sitteplass av det. 

Endret av Delia Peabody
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er ikke en Karen. Det er ungdommen som overhodet ikke har lært seg folkeskikk. Ser dessverre samme type tendenser jevnt over. Har vel en sammenheng med at foreldre i større grad enn tidligere oppriktig tror at deres ungdommer aldri kan gjøre noe galt, og forsvarer dem med nebb og klør uavhengig hva ungdommen er beskyld for og hvor stor bevismengden er. Når dritt-oppførsel aldri får konsekvenser, blir ungdommen deretter også.

Anonymkode: fc49c...2de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du har ganske dårlig folkeskikk selv jeg..

En 16 åring kan unnskyldes, de er fortsatt i utvikling, når det kommer til det aller meste. En dame på 60, burde klare å spørre på en hyggeligere måte enn «flytter du sekken, så jeg kan sitte her». 

«hei, unnskyld, kan jeg sitte her» med et smil, hadde garantert endret hele situasjonen :) 

Anonymkode: d4884...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en karen en som er privilegert og tror at man er over andre (?). Vil jo si det er mer karen å ha veska si på setet å nekte noen å sitte der fremfor å spørre pent om å få lovt å sitte på setet. Jeg flytter automatisk sekken/veska om jeg ser det kommer noen på og det ikke er andre ledige plasser. Det er normalt høflighet. 

Anonymkode: 1368b...449

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2023 den 8.33):

Har aldri opplevd. Pleier å si med myndig stemme: Er det ledig her, mens jeg stirrer bagasjeeieren i øya, alle tar sekken til seg uten å mukke. 

Instinktivt vet ungdommene hvem de kan kødde med og ikke, men jo større gruppe, jo mer ufordragelig tør de å oppføre seg. 

Kommer nok en dag da jeg får samme svar som ts. Tida da ungdom reiser seg for folk som har behov for å sitte er over. Det er bare middelaldrende eller eldre med god helse som tilbyr sin plass til andre.

Anonymkode: 7463f...be9

Bullshit. Det er utlendinger/innvandrere som reiser seg for andre, ikke etnisk norske uansett alder. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillevill skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde sagt morra di er karen. Ikke jeg. 

😂🙈 

Anonymkode: fc49c...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2023 den 1.32):

Spørs hvordan du spurte eller om du i det hele tatt spurte? Men uansett..det er ikke noe å bry seg om. Det er ungdommer som skal tøffe seg....Blir nok folk av de også 

Anonymkode: 56523...af9

Ærlig talt. En ber noen om å flytte sekken så en kan få sitte og så er det din egen feil at vedkommende slenger ut en uhøflig kommentar? Om noen må bemerke at sekken er i veien så er det faktisk du som burde beklage for at du opptar et ekstra sete. Du kan fint ha sekken på fanget om du er redd den skal bli våt/møkkete. Setene er ikke beregnet på bagasje eller sko/bein så du skal slippe å ha noen ved siden av deg. Enten noen spør eller ber deg flytte sekken din så er det du som har en ugrei oppførsel ved å svare frekt tilbake. At en skal tøffe seg for venner er ingen unnskyldning. Hadde noen måtte påpeke at jeg må gi plass til andre så hadde jeg blitt flau over meg selv fordi jeg tok meg til rette og ikke tenkte på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En 16 åring kan unnskyldes, de er fortsatt i utvikling, når det kommer til det aller meste. En dame på 60, burde klare å spørre på en hyggeligere måte enn «flytter du sekken, så jeg kan sitte her». 

«hei, unnskyld, kan jeg sitte her» med et smil, hadde garantert endret hele situasjonen :) 

Nei en 16 åring kan ikke unnskyldes. De vet utmerket godt at det å ta seg til rette for å slippe å ha noen sittende ved siden av seg ikke er greit. Det er ikke den som spør eller ber en ungdom flytte sekken som er problemet. Skjønner godt en ikke føler for å smile når andre breier seg. Du som allerde sitter har et ansvar for å ikke oppta mer plass enn nødvendig slik at andre også kan få sitte. Andre skal ikke måtte spørre pent om de kan få lov til å sitte. En 16 åring vet bedre. De er ikke små barn som ikke vet bedre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desverre blitt sånn at absloutt alt man spør om blir regna som Karen nå, uansett om det faktisk er det eller ikke. Det kalles for rein høflighet å flytte sekker/bagger vekk ifra sete når det er noen som vil sitte.. Finnes desverre ikke noe høflighet lengre å alt er bare "meg, meg å atter meg"  😪
Så nei, TS er ikke Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du tuller nå, ikke sant? Når man er 16år så skal man foevente at dei faktisk kan oppføre seg som folk å ikke bortskjemte drittunger altså!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2023 den 1.32):

Spørs hvordan du spurte eller om du i det hele tatt spurte? Men uansett..det er ikke noe å bry seg om. Det er ungdommer som skal tøffe seg....Blir nok folk av de også 

Anonymkode: 56523...af9

En ting er å tøffe seg, men å være respektløs og frekk er ikke greit. Karen er skikkelig usmakelig å si. 
Jeg hadde enten gått og sagt ifra til buss sjåføren, eller bare satt sekken ned på gulvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 31.10.2023 den 23.10):

Og folk lurer på hvorfor jeg ikke liker barn.. Jeg hadde svart "Og moren din burde virkelig svelga når det gjelder deg, din ekle f'ttunge".

Barn ass, æsj! 

Anonymkode: 178c4...2ca

Basert på måten du uttrykker deg, så spørs det ikke om moren din burde gjort det samme gitt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...