Gå til innhold

Var jeg virkelig en "Karen"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en godt voksen kvinne (rundt 60). Ser visstnok litt yngre ut, men det er ikke poenget. 

På grunn av snøhelvete her på Østlandet i går, var det best å la bilen stå og ta bussen. 

Tabben var at jeg valgte å ta bussen akkurat i det ungdommene fra VGS var ferdig på skolen. De hadde rigga seg til. Alle seter var opptatt. 40% setene var opptatt av bager og vesker, altså det satt ingen der. 

Jeg ba en av dem om å flytte en bag fra setet, slik at jeg fikk sitte. Jeg er ufør, og har vanskelig for å stå lenge. 

Responsen jeg fikk? "Ikke faen, Karen". 

Karen?? Vet de unge ingenting om hva begrepet Karen står for? Eller må jeg som gammel dame lære dem å google?

 

Anonymkode: af910...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungdommer i den alderen skal tøffe seg for kameratene, sånn har det alltid vært, og sånn vil det nok alltid forbli dessverre. Håper du sa fra til sjåføren og fikk sitte. Det er mange godt voksne også som tror veska deres har eget sete. 

Anonymkode: 09247...e70

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke kommanderte ungdommen til å flytte sekken sin, så nei.

Men folk slenger "Karen" rundt seg om de merkeligste ting. Jeg fikk høre at jeg var en Karen da jeg en gang i en Facebookgruppe kommenterte noe sånnt som at vold i nære relasjoner ikke er noe å drive med vitsing om.

Ikke bry deg for hardt om den kommentaren.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk lurer på hvorfor jeg ikke liker barn.. Jeg hadde svart "Og moren din burde virkelig svelga når det gjelder deg, din ekle f'ttunge".

Barn ass, æsj! 

Anonymkode: 178c4...2ca

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang, bare sett deg, de flytter baggen hvis du bare gjør det. 

Anonymkode: c840d...79d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C8H10N4O2 skrev (3 timer siden):

Så lenge du ikke kommanderte ungdommen til å flytte sekken sin, så nei.

Men folk slenger "Karen" rundt seg om de merkeligste ting. Jeg fikk høre at jeg var en Karen da jeg en gang i en Facebookgruppe kommenterte noe sånnt som at vold i nære relasjoner ikke er noe å drive med vitsing om.

Ikke bry deg for hardt om den kommentaren.

Hva mener du? Om man bruker to seter - så får du betale for to seter også. Det er da mer eller mindre en selvfølge at man flytter en sekk ifra setet om noen trenger sitteplassen også ?

Det å bry seg om hva slags ord/utrykk fortisene bruker er ikke akkurat konstruktivt eller meningsfullt på noen som helst måte, men...  

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og folk lurer på hvorfor jeg ikke liker barn.. Jeg hadde svart "Og moren din burde virkelig svelga når det gjelder deg, din ekle f'ttunge".

Barn ass, æsj! 

Anonymkode: 178c4...2ca

Enig, tenker det er like greit at du ikke viderefører de genene dine🙏

Anonymkode: 87f59...9e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en godt voksen kvinne (rundt 60). Ser visstnok litt yngre ut, men det er ikke poenget. 

På grunn av snøhelvete her på Østlandet i går, var det best å la bilen stå og ta bussen. 

Tabben var at jeg valgte å ta bussen akkurat i det ungdommene fra VGS var ferdig på skolen. De hadde rigga seg til. Alle seter var opptatt. 40% setene var opptatt av bager og vesker, altså det satt ingen der. 

Jeg ba en av dem om å flytte en bag fra setet, slik at jeg fikk sitte. Jeg er ufør, og har vanskelig for å stå lenge. 

Responsen jeg fikk? "Ikke faen, Karen". 

Karen?? Vet de unge ingenting om hva begrepet Karen står for? Eller må jeg som gammel dame lære dem å google?

 

Anonymkode: af910...d0c

Spørs hvordan du spurte eller om du i det hele tatt spurte? Men uansett..det er ikke noe å bry seg om. Det er ungdommer som skal tøffe seg....Blir nok folk av de også 

Anonymkode: 56523...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig, tenker det er like greit at du ikke viderefører de genene dine🙏

Anonymkode: 87f59...9e1

Sjarmerende. Så hvis du hadde en datter som hadde oppført seg sånn, så hadde du syntes det var helt strålende? Sier litt om deg isåfall.. 

Anonymkode: 178c4...2ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klikket om det var min ungdom som hadde sagt det der! Du var IKKE en karen!!

Anonymkode: d7752...bc8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Karen» er som å si «Boomer» eller «kommunist». Hensikten er å ugyldiggjøre deg ut fra gruppetilhørighet/assosiasjon heller enn å måtte forholde seg til hva du skriver.

Anonymkode: b36a6...2df

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stygg u empatisk tenåring. Det er slike individer som mobber og trakaserer andre. Da er det bedre å være "karen" med folkeskikk og empati for andre.

Anonymkode: 1f158...889

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du traff på feil ungdom på feil dag. Hadde blitt helt sjokkert om jeg hadde fått et sånt svar fra et fremmed menneske uansett alder.

Synes overhodet ikke du høres ut som noen Karen. Ungdommen derimot høres temmelig udugelig ut…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri opplevd. Pleier å si med myndig stemme: Er det ledig her, mens jeg stirrer bagasjeeieren i øya, alle tar sekken til seg uten å mukke. 

Instinktivt vet ungdommene hvem de kan kødde med og ikke, men jo større gruppe, jo mer ufordragelig tør de å oppføre seg. 

Kommer nok en dag da jeg får samme svar som ts. Tida da ungdom reiser seg for folk som har behov for å sitte er over. Det er bare middelaldrende eller eldre med god helse som tilbyr sin plass til andre.

Anonymkode: 7463f...be9

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har aldri opplevd. Pleier å si med myndig stemme: Er det ledig her, mens jeg stirrer bagasjeeieren i øya, alle tar sekken til seg uten å mukke. 

Instinktivt vet ungdommene hvem de kan kødde med og ikke, men jo større gruppe, jo mer ufordragelig tør de å oppføre seg. 

Kommer nok en dag da jeg får samme svar som ts. Tida da ungdom reiser seg for folk som har behov for å sitte er over. Det er bare middelaldrende eller eldre med god helse som tilbyr sin plass til andre.

Anonymkode: 7463f...be9

Tilogmed som høygravid måtte jeg spørre pent, og selv da hendte det at den jeg henvendte meg til overså meg eller nølte lenge nok til at jeg gikk videre eller noen andre tilbød.

Det er blitt et kaldt samfunn med lite omsorg for medmennesker vi lever i.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (12 timer siden):

Hva mener du? Om man bruker to seter - så får du betale for to seter også. Det er da mer eller mindre en selvfølge at man flytter en sekk ifra setet om noen trenger sitteplassen også ?

Det å bry seg om hva slags ord/utrykk fortisene bruker er ikke akkurat konstruktivt eller meningsfullt på noen som helst måte, men...  

Det er forskjell på å si "Hei, kan du flytte sekken din så jeg og får sitte?" i en hyggelig tone, og "Du må flytte sekken din sånn at voksne folk slipper å stå!" i en tone surere enn 35% eddik.

Høflighet går begge veier.

Og ja, jeg er enig i at det er en uting å ta opp et ekstra sete på en buss full av folk, men det er fortsatt ingen grunn til å innlede interaksjonen med kommandering.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er en godt voksen kvinne (rundt 60). Ser visstnok litt yngre ut, men det er ikke poenget. 

På grunn av snøhelvete her på Østlandet i går, var det best å la bilen stå og ta bussen. 

Tabben var at jeg valgte å ta bussen akkurat i det ungdommene fra VGS var ferdig på skolen. De hadde rigga seg til. Alle seter var opptatt. 40% setene var opptatt av bager og vesker, altså det satt ingen der. 

Jeg ba en av dem om å flytte en bag fra setet, slik at jeg fikk sitte. Jeg er ufør, og har vanskelig for å stå lenge. 

Responsen jeg fikk? "Ikke faen, Karen". 

Karen?? Vet de unge ingenting om hva begrepet Karen står for? Eller må jeg som gammel dame lære dem å google?

 

Anonymkode: af910...d0c

For noen uoppdragne pøbler! 

Hva tenker du selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhenger selvsagt av hvordan du sa det du sa. 

Men det var ikke en akseptabel respons uansett. 

Jeg hadde blitt skuffet hvis mitt barn hadde sagt noe slikt. Men jeg har bare en datter og ikke en sønn så klarer ikke helt å se det for meg. 

Har aldri fått noen slike kommentarer selv, men min samboer har det. En benefit av å være mann i guess. 

Edit: og nei selfølgelig var du ikke en karen. En karen er en kvinne som er "entitled" eller "demanding" utover hva som er vanlig og akseptabelt. Du var ikke i nærheten engang. 

Endret av Angry Man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sjarmerende. Så hvis du hadde en datter som hadde oppført seg sånn, så hadde du syntes det var helt strålende? Sier litt om deg isåfall.. 

Anonymkode: 178c4...2ca

Hva er det du egentlig prøver på? Du skjønner vel det at når du bruker begrep som "ekle fitteunger" så har du allerede utslette all tyngde du måtte ha i en videre debatt, og iallfall i å fremstå som hakket bedre enn disse fitteungene. Å lire av seg en regle om å svelge sperm og ekle fitteunger er rimelig flaut som "voksen". 

Anonymkode: 51fb9...562

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde svart: "Karen? Nei jeg heter Aina. er du snill og flytter sekken din, eller skal jeg hjelpe deg?"

Anonymkode: b2788...0b4

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...