Gå til innhold

Hva er grunnen til at noen menn blir boende hjemme så lenge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man hører om folk som bor hjemme til de er langt oppe i 30 årene, så er det nesten alltid menn.

Hva er grunnen til dette?

Anonymkode: 7ffb6...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste kvinner vil bort fra moren sin så fort som mulig, det vil ikke menn. 

Anonymkode: 887af...09b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latskap, tafatthet, liker å søle bort pengene sine på søplemat og bil, gidder ikke jobbe nok til å forsørge seg selv. osv

Anonymkode: 4770b...fa5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet hjem til mine skrantende foreldre når jeg var i 20 årene etter 15 påtvugne år borte fra dem var mitt fars hus og jeg var arvtaker til dette huset så det ble bare sånn mor ruslet når jeg var 23 år hun ble 58 år og pappa endte på sykehjem i 2018 så noen måtte jo også ta seg av kattene vi fikk i 2006 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som kvinne flyttet fra min mor da jeg var 21 år. og er nå i 40 årene. Men jeg kjenner noen menn som er over 50 år og dem bor hos foreldrene ennå. Men det er psykiske lidelser i bildet så dem er uføre. Så derfor klarer dem ikke bo alene. Men lurer på hva som skjer når foreldrene dør. 

Anonymkode: 0fa6c...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Jeg flyttet hjem til mine skrantende foreldre når jeg var i 20 årene etter 15 påtvugne år borte fra dem var mitt fars hus og jeg var arvtaker til dette huset så det ble bare sånn mor ruslet når jeg var 23 år hun ble 58 år og pappa endte på sykehjem i 2018 så noen måtte jo også ta seg av kattene vi fikk i 2006 

Trist å høre. Både at du ikke kunne vokse opp hjemme, og at du mistet/ mister de så tidlig:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Spesielt i dag kan det være økonomiske årsaker. Hvertfall hvis man er ufør

Vi burde ikke mobbe eller snakke stygt om dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å flytte hjemmefra trenger du litt resurser som enten kan skaffes ved å være driftig på egenhånd eller å samarbeide med andre i et kollektiv eller flytte sammen en partner.

Om en mann er resurssvak vil han i beste fall kun få hjelp av sine foreldre og det er minste motstands vei å bli boende hjemme. Han vil ha større vanskeligheter med å finne en partner å flytte sammen og det blir en ond sirkel.

Om ei dame er resurssvak har hun flere sosiale muligheter for det er ingen sosial forventning i at hun skal fikse alt, og hennes muligheter for å finne en partner å samarbeide med er større.

Anonymkode: 3863c...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...