Blueberrymuffin Skrevet 10. desember 2023 #1421 Del Skrevet 10. desember 2023 (endret) Fikk lyst å sammenligne tempen med forrige sesong. Forrige sesong var semifinalen 12. november, og finalen 19. november. Bare mellom 5. og 6. livesending i fjor var det hele 19 sider med debatt her i fjor: Til sammenligning var det fremdeles etter 5. livesending het diskusjon om hvem som var Ulven og Rabagasten: På ulven ble det hett diskutert om det var Daniel Kvammen, Jo Nesbø, Thomas Numme, Kristoffer Joner, Fredrik Skavlan og TIX. På Rabagasten var det mye diskusjon på om det var Thomas «Fingeren» Gullestad, Emil Meek, Odd Magnus Williamson eller Øystein «Pølsa» Pettersen. Til sammenligning i år dør diskusjonen ut etter hver live sending, og alle har visst hvem Katten, Spøkelset og Spirrevippen er etter 2. livesending. Det er utviltsomt at den diskusjonen og engasjementet som Maskorama har pleid å bringe har vært totalt fraværende i år, og det er KUN nrk sin feil. I år har det vært dødt, og fullstendig dødt pga. altfor mange hint. Jeg skal sende klage til NRK. Når noen kan klage på kreft i Snøfall 2, da kan jeg klage på at de fullstendig har rasert Maskorama i år. Håper mange klager, så nrk forstår at dette var fullstendig skivebom og tullete. Endret 10. desember 2023 av Blueberrymuffin 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 10. desember 2023 #1422 Del Skrevet 10. desember 2023 Blueberrymuffin skrev (49 minutter siden): Jeg skal sende klage til NRK. Når noen kan klage på kreft i Snøfall 2, da kan jeg klage på at de fullstendig har rasert Maskorama i år. Håper mange klager, så nrk forstår at dette var fullstendig skivebom og tullete. Kan det lages et eller annet klagebrev på nettet som folk eventuelt kan skrive under på? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 10. desember 2023 #1423 Del Skrevet 10. desember 2023 On 12/9/2023 at 8:52 PM, Frøkenfryden said: Det var ikke helt bra. Og jeg syns kjolen må dekke tissen😳 Det synes faktisk jeg og, er absolutt ikke prippen, men det er jo et program for unga. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymeeee Skrevet 11. desember 2023 #1424 Del Skrevet 11. desember 2023 (endret) Hvis Marion Ravn er inne på dette forumet, så har jeg et tips dersom det er lov til å stille spørsmål i finalen; Spør om kattepusen foretrekker å synge i ass dur. Endret 11. desember 2023 av Anonymeeee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maskertbruker Skrevet 12. desember 2023 #1425 Del Skrevet 12. desember 2023 On 12/10/2023 at 4:33 PM, Blueberrymuffin said: Håper inderlig de som tok vurderingen på å gjøre det så lett i år får sparken, de har ødelagt Maskorama totalt, og gjort det til en vits. Fantorangen ødela Maskorama. Det har vært en vits siden da. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Tiholt Skrevet 12. desember 2023 #1426 Del Skrevet 12. desember 2023 On 12/10/2023 at 2:05 AM, KTK said: Er enig i det. Man må få til en ballanse der, det er mulig å få til vanskelige hint som gir mening. Tror kritikken for det meste gjaldt vage hint som passer til omtrent alle om man vrir og vrenger på det nok. Vanskelige hint er bra, men det må gi mening til den personen det gjelder. Helt enig; dette er noe som Maskorama aldri har greid spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Tiholt Skrevet 12. desember 2023 #1427 Del Skrevet 12. desember 2023 Ingen av dere her inne hadde greid å gjettet rett uten å grave på internett, og kun gå etter stemmen og visuelle hint. Med få unntak. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 12. desember 2023 #1428 Del Skrevet 12. desember 2023 Arne Tiholt skrev (2 timer siden): Ingen av dere her inne hadde greid å gjettet rett uten å grave på internett, og kun gå etter stemmen og visuelle hint. Med få unntak. Hadde du klart det da? Altså uten å bruke internett? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SensitiveLemon Skrevet 13. desember 2023 #1429 Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) Jeg så Kevin Vågenes live i fjor "Singel i parterapi" og husker at jeg ble så overrasket over hvor flott sangstemme han hadde, traff ganske høye toner. Jeg blir ekstremt sjokkert hvis Kattepusen ikke er han. Tok desverre ingen videoopptak 😔 Endret 13. desember 2023 av SensitiveLemon 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 13. desember 2023 #1430 Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) SensitiveLemon skrev (51 minutter siden): Jeg så Kevin Vågenes live i fjor "Singel i parterapi" og husker at jeg ble så overrasket over hvor flott sangstemme han hadde, traff ganske høye toner. Jeg blir ekstremt sjokkert hvis Kattepusen ikke er han. Tok desverre ingen videoopptak 😔 Har hørt han synge noe i seriene sine, men syns ofte da at han har en veldig lys/tynn syngestemme selv om man hører da også at han kommer høyt og kan synge. Jeg er også overbevist om at han er katten, men likevel overrasket over at han har såpass kraftig og mørkere stemme. Han har antagelig bare sunget litt i karakter/uten å virkelig synge seriøst antagelig Endret 13. desember 2023 av rosemarin 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ordsmed Skrevet 13. desember 2023 #1431 Del Skrevet 13. desember 2023 Arne Tiholt skrev (22 timer siden): Ingen av dere her inne hadde greid å gjettet rett uten å grave på internett, og kun gå etter stemmen og visuelle hint. Med få unntak. Jeg er så enig! Hvis gjetteleken er det viktigste for en, så ville jeg personlig holdt meg langt unna denne tråden. Når mange mennesker går sammen og drodler og søker på nettet, da skal det godt gjøres at man ikke sammen kommer fram til svarene. Se bare på alle som har full oversikt over hvilke kjendiser som har show på lørdager, og derfor er sjekket ut. Mine familiemedlemmer er hellig overbevist om kandidater det garantert ikke er, men de gjetter basert på liveshowet alene. Og de storkoser seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 13. desember 2023 #1432 Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) rosemarin skrev (7 timer siden): Har hørt han synge noe i seriene sine, men syns ofte da at han har en veldig lys/tynn syngestemme selv om man hører da også at han kommer høyt og kan synge. Jeg er også overbevist om at han er katten, men likevel overrasket over at han har såpass kraftig og mørkere stemme. Han har antagelig bare sunget litt i karakter/uten å virkelig synge seriøst antagelig Det er karakteren ja. En kjent karakter er Siri Gabrielsen: Denne karakteren har en veldig lys og nasal stemme, som en parodi på unge jenter som tror de synger mye penere enn de gjør. I sketsjer hvor han har forsøkt å «lære» Cess og synge, eller på Beat for beat hører man at han har en helt annen sangstemme enn når han er i karakter. I kollektivet hadde han også en mini-serie som het Celine Dion nytt hvor han hver uke startet med en vokaløvelse med et mildt sagt høyt ferdighetsnivå på, hvor han virkelig viser en sterk stemmekontroll. Legger med noen fine toner fra vår kjære Siri: Endret 13. desember 2023 av Blueberrymuffin 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 14. desember 2023 #1433 Del Skrevet 14. desember 2023 Linnea Myhre elsker jo Britney Spears, så hvis hun ikke synger en sang fra henne i finalen blir jeg overrasket 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 15. desember 2023 #1434 Del Skrevet 15. desember 2023 Blueberrymuffin skrev (På 13.12.2023 den 22.15): Det er karakteren ja. En kjent karakter er Siri Gabrielsen: Denne karakteren har en veldig lys og nasal stemme, som en parodi på unge jenter som tror de synger mye penere enn de gjør. I sketsjer hvor han har forsøkt å «lære» Cess og synge, eller på Beat for beat hører man at han har en helt annen sangstemme enn når han er i karakter. I kollektivet hadde han også en mini-serie som het Celine Dion nytt hvor han hver uke startet med en vokaløvelse med et mildt sagt høyt ferdighetsnivå på, hvor han virkelig viser en sterk stemmekontroll. Legger med noen fine toner fra vår kjære Siri: Ja, men jeg føler at de gangene jeg har hørt han synge litt feks i kollektivet og sånn sp er stemmen annerledes, men han har antagelig ikke sunget helt fritt og ordentlig. Eller så husker jeg feil, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 16. desember 2023 #1435 Del Skrevet 16. desember 2023 Kan dessverre ikke si at jeg er så fryktelig spent foran kveldens finale..... Blir VELDIG, VELDIG overrasket om det ikke er Linnea Myhre, Charlotte Frogner og Kevin Vågenes. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 16. desember 2023 #1436 Del Skrevet 16. desember 2023 https://www.vg.no/rampelys/tv/i/jlqleL/million-seertallet-i-fare-for-nrks-maskorama Pressesjef for Maskorama skylder på at ikke like mange ser linær-tv som før, snakk om mangel på bakkekontakt. Når pressesjef blir konfrontrert om at folk i ukesvis har funnet ut hvem som er igjen, er svaret at «men de kan ikke vite det med sikkerhet før maska faktisk går av», så pressesjef mener de har bevart spenningen og at ikke det er problemet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. desember 2023 #1437 Del Skrevet 16. desember 2023 Hvem vinner i kveld? Norsk Tipping holder Kattepusen som en ørliten favoritt foran Spøkelset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. desember 2023 #1438 Del Skrevet 16. desember 2023 I tilfelle noen bringer opp Atle Pettersen og Kim Wigaard som mulige kattepuser, så har begge to konsert i kveld. Atle Pettersen spiller i Trysil kirke fra 18:00 til 19:30. Det er 200 km fra Trysil til Oslo, så det vil ikke være mulig for Atle Pettersen å nå fram til Oslo i tide til 20:00 i kveld. (Link) Kim Wigaard har to - 2 - konserter i Vadsø i kveld (klokken 18:00 og 19:15) sammen med Sandra Lyng. (Link) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 16. desember 2023 #1439 Del Skrevet 16. desember 2023 NordicViking skrev (1 time siden): I tilfelle noen bringer opp Atle Pettersen og Kim Wigaard som mulige kattepuser, så har begge to konsert i kveld. Atle Pettersen spiller i Trysil kirke fra 18:00 til 19:30. Det er 200 km fra Trysil til Oslo, så det vil ikke være mulig for Atle Pettersen å nå fram til Oslo i tide til 20:00 i kveld. (Link) Kim Wigaard har to - 2 - konserter i Vadsø i kveld (klokken 18:00 og 19:15) sammen med Sandra Lyng. (Link) Atle Pettersen spilte dessuten i musikalen grease i spektrum 25.november også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ordsmed Skrevet 16. desember 2023 #1440 Del Skrevet 16. desember 2023 ELSKER antrekket til Silje! 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå