Gå til innhold

Maskorama 2023

Tradegy

Anbefalte innlegg

Gjest Ordsmed
Blueberrymuffin skrev (På 12.11.2023 den 14.52):

Men er spent på neste uke, hva om det er to stykker i Kua, fordi bakparten beveger seg. Så hva om de bytter plass neste uke? Isåfall styrer jo det teorien noen har om Kathrine og Evelina Moholt.

Første som nevnte både Evelina og Katrine Moholt. 🏆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FruR skrev (4 timer siden):

Hvis spøkelse går videre og leser her så ønsker jeg meg Queen bohemian rhapsody med store spøk og lille spøk neste gang please ☺️

Jeg har et sangønske på Katten jeg 😊

Om Katten som jeg tror er Kevin Vågenes, om du skulle være på forumet her har jeg et sterkt ønske om Sailing to Philadelphia.

Kevin Vågenes sang denne på Beat for Beat, og det er den beste versjonen jeg noen gang har hørt av den sangen. Var rett og slett nydelig! Hadde elsket om Kattepusen sang denne i finalen 🤩 Det er en så fin sang, og den blir da bare enda finere med Kattepusen 😺

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowbrigade skrev (På 13.11.2023 den 16.22):

Skilpadda må jo være Christopher Robin Omdahl.

Slo meg ikke før Tete gjettet det, fordi jeg hadde glemt han litt. Han er skikkelig gamer (og stemmen til super mario), og videoen hadde supermariomusikk og sopper. Og blomstene på drakta kan som tete nevnte være referanse til bandet hans Blomst.

De har jo i hver sesong hatt med streamere som har vært med på annen reality og dermed er litt allment kjente, han passer godt inn i rekka der. Og han har ikke vunnet noen av realityshowene han har vært med på, selv om han kom ganske langt i forræder.

Det var altså ingen her inne som gjettet Christopher Robin Omdahl før Tete gjorde det.

Så Tete får pokal for Christopher Robin og Marion får pokal for Jørn Lier Horst. 🏆🏆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winterbird skrev (På 17.11.2023 den 8.49):

Jeg tror romvesenet er Annika Momrak. Det høres i hvert fall veldig ut som henne. Hun har vært programleder i «Vettskremt» og hun er i tillegg fra Bø 👻

Første person som gjettet Annika Momrak. 🏆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært nesten manisk opptatt av Maskorama de to forrige sesongene. I år var det for lett, og syns det er ganske kjedelig, dessverre. Programmet er ikke fengende når man har gjettet alle fra program en og to.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (1 time siden):

Har vært nesten manisk opptatt av Maskorama de to forrige sesongene. I år var det for lett, og syns det er ganske kjedelig, dessverre. Programmet er ikke fengende når man har gjettet alle fra program en og to.

Men de to første sesongene klaget alle på for vanskelige hint så ingen blir fornøyd uansett virker det som 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonyym97 skrev (40 minutter siden):

Men de to første sesongene klaget alle på for vanskelige hint så ingen blir fornøyd uansett virker det som 

Er enig i det. Man må få til en ballanse der, det er mulig å få til vanskelige hint som gir mening. Tror kritikken for det meste gjaldt vage hint som passer til omtrent alle om man vrir og vrenger på det nok. Vanskelige hint er bra, men det må gi mening til den personen det gjelder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (56 minutter siden):

Er enig i det. Man må få til en ballanse der, det er mulig å få til vanskelige hint som gir mening. Tror kritikken for det meste gjaldt vage hint som passer til omtrent alle om man vrir og vrenger på det nok. Vanskelige hint er bra, men det må gi mening til den personen det gjelder.

Liten balanse når jeg visste hvem katten og spøkelse var etter første livesending, og Spirrevippen sammen med resten var spikra etter andre livesending.

Eneste jeg var litt i tvil på var rotta, fordi noen av hintene kunne stemme med andre. Men denne sesongen har jo ikke vært maskorama, de kunne likegodt sunget uten maske når alle vet hvem de er.

Hint videoene sluttet jeg å følge nøye med på etter episode 2, fordi det var ikke nødvendig. Tidligere sesonger har jeg tatt til meg alt jeg har kunnet fra hver eneste hint video fordi jeg har trengt det får å løse det. I år har alle hintvideoer etter episode 2 vært meningsløse og unødvendige.

Balansen er totalt borte. I år har det vært sang konkurranse mellom diverse kjendiser, ikke Maskorama, fordi vi har visst i nå en hel mnd hvem alle er, og dommerne kommer med tullegjett som de vet er feil, kun fordi nrk har forstått at de har gjort det altfor lett.

Maskorama var helt perfekt balansert tidligere, det er ikke meningen eller en folkerett at alle skal vite hvem alle er, da er jo vitsen borte. Men dessverre har nrk hørt på lettkrenka folk, som er krenka fordi det ikke er åpenlyst hvem alle er. 

De hadde fått til en fin balanse sesong 1-3, men i år ødela de den balansen. De må tilbake til slik det var i sesong 1-3.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jokke89 skrev (15 timer siden):

Har ikke hørt om Annika jeg 🤣

Hvorfor er du så sur da? Hvorfor er du så himla irritert, er du så sur da livet er på bånn. Alt som skjer gjør meg så frustrert. Det skakke være sånn 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (1 time siden):

Hvordan skal man få til det da egentlig🤷‍♀️🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (15 minutter siden):

De kan jo prøve å lage et hint uten å kaste navnet på personen rett i fanget på folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (15 minutter siden):

De kan jo prøve å lage et hint uten å kaste navnet på personen rett i fanget på folk :)

Jada. Men det blir jo fort enten for lett eller for vagt.

Men de kunne kanskje hatt færre hint? Var jo mange denne sesongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosemarin skrev (14 minutter siden):

Ja, blir det et vanskelig hint, så er faren at det blir for vagt også, noe som kan passe med 80% av norges befolkning 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på KG hadde dere gjettet riktig på alle de foregående sesongene også. Det vet jeg fordi jeg baserte meg på deres gjetninger og fikk alle riktig, selv om jeg ikke visste hvem noen av dem var. Husk at ikke alle henger her inne. Familien min er overbeviste om en helt annen person på Svirrevippen, f.eks.

Prosentene som har gjettet riktig blant publikum har gått opp, men likevel - majoriteten gjettet fortsatt feil på Annika Momrak.

Jeg ser på showet fordi det er gøy med maskene, men også fordi jeg liker sangvalgene og sceneshowet og dommerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordsmed skrev (29 minutter siden):

Her på KG hadde dere gjettet riktig på alle de foregående sesongene også. Det vet jeg fordi jeg baserte meg på deres gjetninger og fikk alle riktig, selv om jeg ikke visste hvem noen av dem var. Husk at ikke alle henger her inne. Familien min er overbeviste om en helt annen person på Svirrevippen, f.eks.

Prosentene som har gjettet riktig blant publikum har gått opp, men likevel - majoriteten gjettet fortsatt feil på Annika Momrak.

Jeg ser på showet fordi det er gøy med maskene, men også fordi jeg liker sangvalgene og sceneshowet og dommerne. 

Ja det virker innlysende når man leser om det. Jeg tror ikke jeg hadde klart å gjette meg frem på egenhånd nødvendigvis. Ikke så raskt hvertfall.

Men virker generelt som det er bredere enighet der ute om hvem det er i år enn tidligere likevel. 

Når det gjelder hva folk gjetter i appen (som kommer opp på skjermen) så gjetter ofte folk det samme som dommerne. Det så man tydelig i går når spirrevippen plutselig hadde 10% Tone damli fordi Marion plutselig nevnte det navnet i sendingen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
rosemarin skrev (4 timer siden):

De fikk det til de 3 første sesongene. Da var det veldig balansert. Problemet er at et fåtall lettkrenka mennesker har klaget fordi deltagerne ikke nærmest hadde navnet med store blokkbokstaver i panna, og følte seg dumme når det ikke var innlysende hvem deltagerne var fra første sekund.

De menneskene som har klaget på at det har vært for enkelt tidligere, er mennesker som totalt har misforstått hele poenget med Maskorama.

Hvordan skal de få det til nå? Gå tilbake og gjør det slik de gjorde i sesong 1, 2 og 3.

rosemarin skrev (3 timer siden):

De kunne gjort det helt likt som de gjorde i alle tidligere sesonger.

Prosent på riktig gjett fra hver episode i sesong 1-3 viser at det var perfekt balansen slik det var.

Ordsmed skrev (1 time siden):

Det var noen som hadde rett tidligere, men det var aldri så entydig og få ulike gjett som nå.

Nå står vi igjen med tre finalister, hvor det er helt umulig at det ikke er Kevin Vågenes, Linnea Myhre og Charlotte Frogner.

Selv om flere gjettet riktig tidligere og, var det alltid en mulighet for flere utfall, det er det jo ikke nå.

Veldig lite spennende når ikke man blir overraska på en eneste maske, fordi alle er selvsagte, og det er ikke bare her på KG, på diskusjon.no, facebook, i det daglige når jeg snakker med folk. Alle vet hvem som er hvem, de gjettene som er feil er vel sannsynligvis barn eller TV seere som ikke vanligvis følger programmet.

I år er ikke sammenlignbart med tidligere år, i år kunne de egentlig bare sagt navnet på alle deltagerne og kaldt det en sangkonkurranse med morsomme kostymer, for de det er det det har vært i år.

Dette er ikke Maskorama, ikke i nærheten engang når de gir alle hint i første live sending.

Har aldri blitt mer skuffet over et reality program som jeg i utgangspunktet liker. Er overrasket over at de har klart å gjøre maskorama så kjedelig og forutsigbart. All sjarm forsvant etter livesending 2, da hadde man alle navnene.

Håper inderlig de som tok vurderingen på å gjøre det så lett i år får sparken, de har ødelagt Maskorama totalt, og gjort det til en vits.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymeeee skrev (6 timer siden):

Hvorfor er du så sur da? Hvorfor er du så himla irritert, er du så sur da livet er på bånn. Alt som skjer gjør meg så frustrert. Det skakke være sånn 🤣

Den sangen har jeg faktisk hørt. Men visste ikke hun var med og sang🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (På 3.12.2023 den 12.51):

Episode 2: Eneste i Norge i min stilling, med karakteren Signe som Norges eneste kosedirektør: 

i filmen får vi hint til hvorfor Kevin Vågenes er katten. I filmen ser vi at det henger masse bilder av ulike kattepuser, likt som i hint videoen fra episode 2.

Hvilket program er dette fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert Stoltenberg er legendarisk. Han er en person jeg ikke visste jeg trengte som dommer, men som jeg nå aldri kan klare å se Maskorama uten ❤️

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...