SUPERMIRI Skrevet 3. desember 2023 #1281 Del Skrevet 3. desember 2023 FrøkenBlå skrev (1 time siden): Jeg ser Kevin Vågenes i bevegelsene. Spesielt at han holder den ene armen opp når han synger. Syns jeg har sett det i klipp der han synger tidligere. Syns også måten han på en måte setter den ene foten litt «frem» minner om han. stemmen ligner også og han kan synge. Var med på Beat for beat i 2019 og synger veldig bra. Tipper at han med hjelp av sangpedagog har steppet opp et ekstra hakk på syngingen. Enig med deg. Tror mange glemmer at mange av de aktuelle har gode sangstemmer, og med hjelp av sangpedagog og intens trening før programstart, er det klart de kan videreføre syngingen sin opptil flere hakk 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 3. desember 2023 #1282 Del Skrevet 3. desember 2023 Egenskap skrev (3 timer siden): publikum som er ringside i tv sendingen er jo barn opp til 13 år med foreldre, så dette er påtenkt barn og bidra til deres aktivitet og hjerne tenkning. Men så er vel konseptet kjøpt fra utlandet. Så manuskriptet er jo allerede klart. Manuskriptet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 3. desember 2023 #1283 Del Skrevet 3. desember 2023 NordicViking skrev (11 timer siden): Vel, når 55% av folket tror det er Christopher Robin Omdahl, så sier det kanskje litt om hvor enkelt det har vært i år. 🤔 Åtteåringen min sa med en gang at det er Christopher Robin Omdahl, så ikke rart at store deler av seerne gjettet han. Det har vært skuffende lett i år. Altfor mange hint i første episode. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 3. desember 2023 #1284 Del Skrevet 3. desember 2023 Apekatten skrev (18 minutter siden): Åtteåringen min sa med en gang at det er Christopher Robin Omdahl, så ikke rart at store deler av seerne gjettet han. Det har vært skuffende lett i år. Altfor mange hint i første episode. Enig i at det er lett i år og mye hint. Men i forrige sesong, eller den før der, var det mange som klaget på at mange av hintene var vanskelig å tolke eller ikke ga mening. Så ingen blir heelt fornøyd skjønner jeg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ordsmed Skrevet 3. desember 2023 #1285 Del Skrevet 3. desember 2023 Dette er sangen som katten hadde på tallerkenen med lapskaus: https://www.songfacts.com/lyrics/james-taylor/youve-got-a-friend Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 3. desember 2023 #1286 Del Skrevet 3. desember 2023 Ordsmed skrev (35 minutter siden): Dette er sangen som katten hadde på tallerkenen med lapskaus: https://www.songfacts.com/lyrics/james-taylor/youve-got-a-friend Jeg har ikke funnet det selv, men en venn av meg mener Adam Schjølberg sang denne i 2007/8 (homsepatruljen/sangstjerner eller noe slikt) 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLi Skrevet 3. desember 2023 #1287 Del Skrevet 3. desember 2023 mingrid skrev (14 timer siden): Hun hadde en undulat før også, og jeg mener ganske sikkert at den het Pip. Det står på capsen/hatten til spirrevippen. Fuglen til Linnea het Twitter. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dårligbrukernavn Skrevet 3. desember 2023 #1288 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) . Endret 17. desember 2023 av dårligbrukernavn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 3. desember 2023 #1289 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) FrøkenBlå skrev (6 timer siden): Jeg ser Kevin Vågenes i bevegelsene. Spesielt at han holder den ene armen opp når han synger. Syns jeg har sett det i klipp der han synger tidligere. Syns også måten han på en måte setter den ene foten litt «frem» minner om han. stemmen ligner også og han kan synge. Var med på Beat for beat i 2019 og synger veldig bra. Tipper at han med hjelp av sangpedagog har steppet opp et ekstra hakk på syngingen. Kevin Vågenes har alltid sunget så bra. For de som har sett Kollektivet, tenker spesielt på «Celine Dion nytt» med Kevin Vågenes vet at han alltid har hatt denne kontrollen på stemmen. Ordsmed skrev (3 timer siden): Dette er sangen som katten hadde på tallerkenen med lapskaus: https://www.songfacts.com/lyrics/james-taylor/youve-got-a-friend You’ve got a friend er opprinnelig skrevet at Carole King, som har sunget masse sammen med Celine Dion som er Kevin sitt største forbilde. Frimerke med Los Angles, hvor Kevin Vågenes har bodd. «Vært på toppen før, og den ene gangen gikk det skikkelig gærent», Kevin Vågenes brakk ryggen på tur med Dag Otto: https://www.vg.no/rampelys/i/bER0q/kevin-vaagenes-brakk-ryggen-paa-tur-med-dag-otto Sangen This is me med å være seg selv passer med at Kevin Vågenes er homofil, Episode 2: Eneste i Norge i min stilling, med karakteren Signe som Norges eneste kosedirektør: i filmen får vi hint til hvorfor Kevin Vågenes er katten. I filmen ser vi at det henger masse bilder av ulike kattepuser, likt som i hint videoen fra episode 2. Episode 3 med spørsmål, «liker du Pepsi Max», svarer katten nei. Kevin Vågenes like ikke Pepsi Max, han «elsker» Pepsi Max og er avhengig av det. Ordet «liker» blir for mildt. Endret 3. desember 2023 av Blueberrymuffin 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 3. desember 2023 #1290 Del Skrevet 3. desember 2023 SUPERMIRI skrev (5 timer siden): Enig med deg. Tror mange glemmer at mange av de aktuelle har gode sangstemmer, og med hjelp av sangpedagog og intens trening før programstart, er det klart de kan videreføre syngingen sin opptil flere hakk 😊 Er også helt sikker på det er han. Ser det er noe feminint over den karakteren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Winterbird Skrevet 3. desember 2023 #1291 Del Skrevet 3. desember 2023 Katten: Jeg tror ikke vi skal bry oss så mye om teksten som står på tallerkenen detektivpanelet fikk. Jeg tror heller det er så enkelt som at katten ikke har spist opp maten sin. Kevin Vågenes slet med spiseforstyrrelse i mange år (og er åpen om det) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 3. desember 2023 #1292 Del Skrevet 3. desember 2023 Erlend Brattland er sykemeldt fra julekonsertene i år: https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/WRpm3j/erlend-bratland-trekker-seg-fra-juleturneen-desembernatt Kan han være katten? Er han høy og litt kraftig bygd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 3. desember 2023 #1293 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) NordicViking skrev (23 timer siden): Her er tallene som vi fikk av Spøkelset: (Charlotte Frogner er for øvrig født 9. april 1981) ... Jeg har lurt litt på hva disse tallene kunne være. Er det koordinater? Neppe. Er det årstall? Kanskje. Eller peker de mot bokstaver? Meget mulig. 19 + 1 kan peke mot bokstav nr. 19 og nr. 1 i alfabetet. I såfall blir det bokstavene S og A. 19 + 20 kan peke mot bokstavene S og T. Tallene 18 + 21 kan peke mot bokstavene R og U. De to siste (tallene 7 og 9) blir i såfall bokstavene G og I. Da får man følgende bokstaver: S A S T R U G I. Jeg klarte ikke å få noen mening ut av dette før jeg så noen poste en kommentar i et annet forum om akkurat de samme bokstavene. De skrev at sastrugi er strømlinjeformede forhøyninger eller riller som dannes på vind-eroderte snøflater. Det har m.a.o. noe med snø å gjøre. Og ettersom Charlotte Frogner hadde spilt Snøhvit i en teateroppsetning, så mente de at dette måtte være et hint som pekte mot nettopp Charlotte Frogner. Da gir jo disse bokstavene en viss mening allikevel. Eller? Endret 3. desember 2023 av NordicViking 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 3. desember 2023 #1294 Del Skrevet 3. desember 2023 Blueberrymuffin skrev (11 timer siden): Kevin Vågenes har alltid sunget så bra. For de som har sett Kollektivet, tenker spesielt på «Celine Dion nytt» med Kevin Vågenes vet at han alltid har hatt denne kontrollen på stemmen. You’ve got a friend er opprinnelig skrevet at Carole King, som har sunget masse sammen med Celine Dion som er Kevin sitt største forbilde. Frimerke med Los Angles, hvor Kevin Vågenes har bodd. «Vært på toppen før, og den ene gangen gikk det skikkelig gærent», Kevin Vågenes brakk ryggen på tur med Dag Otto: https://www.vg.no/rampelys/i/bER0q/kevin-vaagenes-brakk-ryggen-paa-tur-med-dag-otto Sangen This is me med å være seg selv passer med at Kevin Vågenes er homofil, Episode 2: Eneste i Norge i min stilling, med karakteren Signe som Norges eneste kosedirektør: i filmen får vi hint til hvorfor Kevin Vågenes er katten. I filmen ser vi at det henger masse bilder av ulike kattepuser, likt som i hint videoen fra episode 2. Episode 3 med spørsmål, «liker du Pepsi Max», svarer katten nei. Kevin Vågenes like ikke Pepsi Max, han «elsker» Pepsi Max og er avhengig av det. Ordet «liker» blir for mildt. De viste vel noe som kunne ligne en kasselapp under introen i går (var min mann som så det, ikke jeg). Kevin har jobbet på rema, og familien driver Rema 1000 butikk. Jeg hører også sykt godt at det er han når han snakker med sørlands dialekten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 4. desember 2023 #1295 Del Skrevet 4. desember 2023 (endret) Ordsmed skrev (På 3.12.2023 den 9.53): Dette er sangen som katten hadde på tallerkenen med lapskaus: https://lyrics.lyricfind.com/lyrics/carole-king-youve-got-a-friend-2 Og om noen lurer på hva den har å gjøre med Kevin Vågenes - eller om det er Kevin Vågenes som er Kattepusen, så bør man se denne videoen. Case closed! ... https://www.facebook.com/watch/?v=1470732582937592 Endret 4. desember 2023 av NordicViking 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 4. desember 2023 #1296 Del Skrevet 4. desember 2023 NordicViking skrev (På 25.11.2023 den 21.42): Robert Stoltenberg hevder at han har løst forrige ukes hint fra Spøkelset. Ordene gjeddegarn, H-melk, image, motorsager og smykke skal angivelig bli......."Har magedanserkostyme og gleder med skrekkelig". Jeg vet ikke om det er riktig, og jeg får ikke bokstavene helt til å stemme. Jeg har ikke helt gitt opp dette hintet, og har forsøkt å finne ut hva man skal fram til her. For det første er det "bare" 36 bokstaver i de fem hintene vi fikk. Stoltenbergs setning har 41 bokstaver, så her har han tatt seg noen friheter og diktet litt. For det andre så er det ikke nok bokstaver igjen til å forme ordet 'skrekkelig' helt til slutt (de bokstavene som er igjen er JMKIK). Og for det tredje så gir ikke setningen noen som helst mening. Gleder seg skrekkelig? Til hva? For alt jeg vet kan Stoltenberg være på sporet av noe, men det er noe som er feil. Jeg har sjonglert litt med ord, og har kommet fram til en alternativ setning som også mangler et par bokstaver. Den er som følger: "Magedans ga kos og myke gleder i hjemmet"..... + RRK. Jeg vet ikke om jeg er noe nærmere løsningen enn Stoltenberg, og i verste fall er vi begge to helt på bærtur. Men uansett så får vi begge opp ordet 'magedans', og som Stoltenberg sa så passer dette på Charlotte Frogner. Hun begynte på magedanskurs som forberedelse til rollen som Anitra i Peer Gynt-oppsetningen ved Gålåvatnet i 2010. (Dagbladet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 4. desember 2023 #1297 Del Skrevet 4. desember 2023 NordicViking skrev (3 timer siden): Og om noen lurer på hva den har å gjøre med Kevin Vågenes - eller om det er Kevin Vågenes som er Kattepusen, så bør man se denne videoen. Case closed! ... https://www.facebook.com/watch/?v=1470732582937592 Her var du god, spot on 😊 Tallerken = fire stjernes middag, og han sang den sangen som sto på tallerken. Det gir jo enda mer mening nå, enn det jeg skrev ☺️ Nå er det kun en ting jeg henger meg opp i med kattepusen, og det er den hvite bygningen, hvor er det? Har lyst å vite hvor kattepusen er spilt inn 🤔 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løkbolle Skrevet 5. desember 2023 #1298 Del Skrevet 5. desember 2023 Blueberrymuffin skrev (2 timer siden): Her var du god, spot on 😊 Tallerken = fire stjernes middag, og han sang den sangen som sto på tallerken. Det gir jo enda mer mening nå, enn det jeg skrev ☺️ Nå er det kun en ting jeg henger meg opp i med kattepusen, og det er den hvite bygningen, hvor er det? Har lyst å vite hvor kattepusen er spilt inn 🤔 Muligens villa Axel Theodor på Eidsvoll? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 5. desember 2023 #1299 Del Skrevet 5. desember 2023 Løkbolle skrev (8 timer siden): Muligens villa Axel Theodor på Eidsvoll? Ser ut til å være den. https://borsen.dagbladet.no/nyheter/selger-praktvilla-trist-1/79951754 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 8. desember 2023 #1300 Del Skrevet 8. desember 2023 (endret) Spøkelset hadde med seg godteri til panelet (se bilde under). Etter å ha grublet lenge på hva det kan være, så tror jeg at det er en referanse til teaterstykket 'Hans og Grete' som går på Det Norske Teateret akkurat nå. I dette stykket stiller man følgende spørsmål: Er det lov å spise godteriet til noen andre, dersom du er veldig, veldig sulten? Vi møter en liten familie på tre - alenemora Gry og barna Frans og Merethe. De er vant til å klare seg selv, men nå gjør høyere priser alt mye vanskeligere for mor. Det nærmer seg jul, og mor har ikke råd til å kjøpe melk. På sengekanten forteller mor eventyret om 'Hans og Grete', og etter å ha overhørt mora fortelle om bekymringene sine til ei venninne, får Merethe en idé. Nå vil hun ta med seg Frans ut i skogen, finne heksa og ta skatten hennes med seg hjem sånn at de kan feire jul. Og heksa bor i et hus som bugner av godteri. Hvem er regissør for dette stykket? Det er Charlotte Frogner. (Link) ... ... Endret 8. desember 2023 av NordicViking 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå