Gå til innhold

Maskorama 2023

Tradegy

Anbefalte innlegg

Jeg har fortsatt troa på at vi ikke har avslørt spirrevippen, jeg synes det høres ut som Astrid S, og mange av hintene passer

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marsh skrev (29 minutter siden):

Jeg har fortsatt troa på at vi ikke har avslørt spirrevippen, jeg synes det høres ut som Astrid S, og mange av hintene passer

Som en annen her kommenterte, så er det(såvidt jeg vet), ingen med minoritetsbakgrunn med i år.

Kanskje Spirrevippen er den personen?

Skulle gjerne visst om Linnea Myhre faktisk var i London i helgen, slik at hun evt. kan utelukkes.

😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryllatrill skrev (17 timer siden):

3! Kosa meg SÅ mye med å spekulere meg frem til Daniel Kvammen. 

Sesong 1 kanskje for meg, da var dette nytt i Norge, og selv om mange var flinke til å peile seg ut hvem som var bak maskene, var det ikke alle som visste at de skulle tulle med dialekter og slike ting, nå er det ingen som går på det lengre 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (5 timer siden):

Håper på selda ekiz jeg😃 syns måten den prater på i videoen minner om selda.

men også rart om ikke det er med en ordentlig artist, sp kan jo være det og

Endret av rosemarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (1 time siden):

Håper på selda ekiz jeg😃 syns måten den prater på i videoen minner om selda.

men også rart om ikke det er med en ordentlig artist, sp kan jo være det og

Interessant!

Selda har gjort mange eksperiment med egg, og hun har vunnet en slags talentkonkurranse innenfor stand-up: "Urørt og Uhørt" i 2008. Vet ikke om den endte i en "katastrofe" da...  kan det ha noe med fysikerutdanningen og eksperimenter å gjøre? I overført betydning.

B'en i første episode kan stå for Bergen, hvor hun studerte...

Det ene hintet er "kommer fra hemmelig by i trærne". Selda kommer fra Sande. Er det noen link der? Eneste jeg fant var at det planlegges å bygge flere tretopphytter der...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (1 minutt siden):

Interessant!

Selda har gjort mange eksperiment med egg, og hun har vunnet en slags talentkonkurranse innenfor stand-up: "Urørt og Uhørt" i 2008. Vet ikke om den endte i en "katastrofe" da...  kan det ha noe med fysikerutdanningen og eksperimenter å gjøre? I overført betydning.

Det ene hintet er "kommer fra hemmelig by i trærne". Selda kommer fra Sande. Er det noen link der? Eneste jeg fant var at det planlegges å bygge flere tretopphytter der...

Har ikke klart å få hintene til å stemme helt, men du er jo på ballen ser jeg😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rosemarin skrev (1 minutt siden):

Har ikke klart å få hintene til å stemme helt, men du er jo på ballen ser jeg😜 

Jeg ble litt gira her nå 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (8 minutter siden):

Interessant!

Hun sier jeg har ikke alltid mottat jubel for min fuglesang.. vet ikke hva det kan bety i hennes sammenheng; men kanskje litt vansker med å være kvinnelig fysiker- at hun ble mansplaina.. haha

og hva kan de røde prikkene på trærne bety?

jeg har ingen grunn til å tro at det er selda egentlig, annet enn måten å snakke på. Men hadde vært gøy 

sangstemmen og hintene passer bedre på linnea Myhre, så er sikkert henne

Endret av rosemarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (54 minutter siden):

Hun sier jeg har ikke alltid mottat jubel for min fuglesang.. vet ikke hva det kan bety i hennes sammenheng; men kanskje litt vansker med å være kvinnelig fysiker- at hun ble mansplaina.. haha

og hva kan de røde prikkene på trærne bety?

jeg har ingen grunn til å tro at det er selda egentlig, annet enn måten å snakke på. Men hadde vært gøy 

sangstemmen og hintene passer bedre på linnea Myhre, så er sikkert henne

Ja, det står litt om det her:

https://www.forskerforum.no/jeg-synes-det-er-veldig-goy-a-sprenge-ting-pa-scenen-og-oppleve-reaksjonen-fra-barn/

Enig med deg at det mest sannsynlig er Linnea Myhre, men gøy å forske litt på Selda og 😊

Hadde vært utrolig gøy hvis det var henne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (9 timer siden):

Som en annen her kommenterte, så er det(såvidt jeg vet), ingen med minoritetsbakgrunn med i år.

Kanskje Spirrevippen er den personen?

Skulle gjerne visst om Linnea Myhre faktisk var i London i helgen, slik at hun evt. kan utelukkes.

😊

Spirrevippen er Linnéa Myhre. Er ikke litt i tvil engang. Hører det lang vei.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (10 minutter siden):

Spirrevippen er Linnéa Myhre. Er ikke litt i tvil engang. Hører det lang vei.

Ja, det er nok det.

Når siste hintet var «Jeg flyr som regel alene, men en gang møtte jeg mine fjærkledde kamerater og delte melodiske samtaler» ble det litt for lett. I tillegg til alle de andre hintene.

Hadde håpet på en overraskelse, men det ser dårlig ut 😅

Endret av Henikka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det både høres ut som Linnéa Myhre og at hintene stemmer bra. 

Jeg har ikke lest igjennom de siste sidene, så usikker på om dette har vært nevnt.

Mange oppfatter kostymet til Spirrevimpen til å skulle forestille en Furby også. Flere har tolket dette som at dette omhandler noen født på 90-tallet. 

Jeg tenker det ikke bare omhandler et 90-tallsbarn, men at det også omhandler nostalgi. Linnéa Myhre er ganske nostalgisk og spesielt tydelig i podcasten hennes Gi meg alle detaljene, der hun mimrer om gamle skandaler. Når hun promoterte kampanjen og tok bilder så var hun henrykt over å få meske seg med 90-tallsting. Hun gikk til med så langt at hun bad følgerne om å få tilsendt spesifikke stæsj fra slutten av 90-tallet/starten av 2000-tallet for å få det med å bildene.  Mener også at hun liker Furbyer, mulig jeg har plukket det opp i Bloggerne eller noe, at hun har sagt noe om at hun hadde en Furby. Jeg er født samme år som Linnéa i 1990, og Furby er skikkelig nostalgi for meg.

Så kostymet er nok både et hint til Furby, men samtidig også fugl - og Twitter. 

Linnea er stor Britney-fan, så jeg forventer at hun synger en sang snart av Britney er det henne. Det bør vel også komme noen hint til hennes deltagelser i ulike TV-show - Kompani Lauritzen, Farmen osv.?

Linnea er nok gjerne mer musikalsk enn vi tror, hun var jo sammen med Sondre Lerche i ganske mange år også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missmcbeal skrev (23 timer siden):

Synest det både høres ut som Linnéa Myhre og at hintene stemmer bra. 

Jeg har ikke lest igjennom de siste sidene, så usikker på om dette har vært nevnt.

Mange oppfatter kostymet til Spirrevimpen til å skulle forestille en Furby også. Flere har tolket dette som at dette omhandler noen født på 90-tallet. 

Jeg tenker det ikke bare omhandler et 90-tallsbarn, men at det også omhandler nostalgi. Linnéa Myhre er ganske nostalgisk og spesielt tydelig i podcasten hennes Gi meg alle detaljene, der hun mimrer om gamle skandaler. Når hun promoterte kampanjen og tok bilder så var hun henrykt over å få meske seg med 90-tallsting. Hun gikk til med så langt at hun bad følgerne om å få tilsendt spesifikke stæsj fra slutten av 90-tallet/starten av 2000-tallet for å få det med å bildene.  Mener også at hun liker Furbyer, mulig jeg har plukket det opp i Bloggerne eller noe, at hun har sagt noe om at hun hadde en Furby. Jeg er født samme år som Linnéa i 1990, og Furby er skikkelig nostalgi for meg.

Så kostymet er nok både et hint til Furby, men samtidig også fugl - og Twitter. 

Linnea er stor Britney-fan, så jeg forventer at hun synger en sang snart av Britney er det henne. Det bør vel også komme noen hint til hennes deltagelser i ulike TV-show - Kompani Lauritzen, Farmen osv.?

Linnea er nok gjerne mer musikalsk enn vi tror, hun var jo sammen med Sondre Lerche i ganske mange år også.

Linnéa ELSKER 90 tallet og fugler. Hun hadde en fugl som het twitter før. Født i 1990.

Linnéa digger å synge karaoke, hun ser på frokost-tv «god morgen Norge» hver morgen hun har mulighet. Mye frokostreferanser i første program. Hun har også gitt ut bok med Wenche Andersen fra God morgen norge.

Tidligere har hun gitt ut fire bøker alene. B - en som henger i treet i den første hintvideoen kan sikte til Britney, Brusbloggen og Bøker.

Mer ang mat og bokstaven B : hun jobbet på bunnpris for lenge siden og bakte mye brød. Hun elsker brød. Brød med smør. Hun jobbet også på meny en periode. 

Hun digger fornøyelsesparker - spesielt berg og dalbaner. Det har vi også sett hint til.

Jeg kan fortsette, men det holder nå. Det er Linnéa som er spirrevippen.

Merker at jeg kan veeeldig mye om Linnéa. Har sett, hørt og lest alt fra henne siden bloggen i 2008/2009.

Endret av Irja
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Tipping har oddsen klar, og det er pr. i dag Spøkelset som ligger best an til å vinne (foran Kattepusen og Spirrevippen). Romvesenet og Skilpadda ligger dårligst an, og en av dem risikerer å bli stemt ut i kveld.  :popcorn:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Irja skrev (17 timer siden):

Linnéa ELSKER 90 tallet og fugler. Hun hadde en fugl som het twitter før. Født i 1990.

Linnéa digger å synge karaoke, hun ser på frokost-tv «god morgen Norge» hver morgen hun har mulighet. Mye frokostreferanser i første program. Hun har også gitt ut bok med Wenche Andersen fra God morgen norge.

Tidligere har hun gitt ut fire bøker alene. B - en som henger i treet i den første hintvideoen kan sikte til Britney, Brusbloggen og Bøker.

Mer ang mat og bokstaven B : hun jobbet på bunnpris for lenge siden og bakte mye brød. Hun elsker brød. Brød med smør. Hun jobbet også på meny en periode. 

Hun digger fornøyelsesparker - spesielt berg og dalbaner. Det har vi også sett hint til.

Jeg kan fortsette, men det holder nå. Det er Linnéa som er spirrevippen.

Merker at jeg kan veeeldig mye om Linnéa. Har sett, hørt og lest alt fra henne siden bloggen i 2008/2009.

Vi så en B i første episode og en R i andre… haha hvis vi ser en u i dag så la kanskje de skal stave BRUS 😆

evt betyr b blogger. Og hva R evt betyr vet jeg ikke. 

hva kan de røde laser-prikkene på trærne bety?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på stemme alene blir jeg veldig overrasket om ikke Kevin Vågenes og Annika Momrak er med, synes jeg hører det. Og tipper også at Kua er Moholtene, det gir veldig mening.

Men hvis resten av det som ramses opp her stemmer, så blir jeg litt skuffet. Det er vanlig med skråsikre folk, men sjeldent at det ikke står mellom noen reelle alternativer, føler jeg. Så hintene fremstår jo kanskje som litt for enkle i så fall. Men kanskje det er lureri, at minst én av de har blitt bevisst fremstilt litt som noen andre... Jeg sliter litt med å se for meg Linnea Myhre være med for eksempel, kanskje hintene bare er designet for å peke (veldig tydelig) mot henne, men er noen andre.

Og er det ikke rart å ikke ha med en eneste artist? Det pleier jo alltid å være et par stykker hvert fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisu skrev (33 minutter siden):

Basert på stemme alene blir jeg veldig overrasket om ikke Kevin Vågenes og Annika Momrak er med, synes jeg hører det. Og tipper også at Kua er Moholtene, det gir veldig mening.

Men hvis resten av det som ramses opp her stemmer, så blir jeg litt skuffet. Det er vanlig med skråsikre folk, men sjeldent at det ikke står mellom noen reelle alternativer, føler jeg. Så hintene fremstår jo kanskje som litt for enkle i så fall. Men kanskje det er lureri, at minst én av de har blitt bevisst fremstilt litt som noen andre... Jeg sliter litt med å se for meg Linnea Myhre være med for eksempel, kanskje hintene bare er designet for å peke (veldig tydelig) mot henne, men er noen andre.

Og er det ikke rart å ikke ha med en eneste artist? Det pleier jo alltid å være et par stykker hvert fall.

Jeg er nok en av dem som ikke burde vært her inne for å holde spenningen litt lengre, men har alle personene blitt løst så tidlig før? (gitt at det folket sier stemmer da :-)) Jeg har da vært her inne før og da har man ikke være så sikre sååå tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...