Canographia Skrevet 16. november 2023 #541 Del Skrevet 16. november 2023 Av en eller annen grunn dukker navnet Steinar Klouman Hallert opp når jeg tenker på skilpadden... sopp, gaming og litt sent ute kan refereres til Sigurd fåkke p...-serien. Også virker han noe sjenert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 17. november 2023 #542 Del Skrevet 17. november 2023 NordicViking skrev (48 minutter siden): Romvesenet ønsker å spre glede, overraske og underholde, og samtidig sette sine spor. Vi ser Romvesenet vandre rundt i en kornåker (havre), og "sporet" som settes igjen ligner på en såkalt "kornsirkel" (se bilde). Om det er et hint, så klarer jeg ikke helt å se hvor det skal lede hen. EDIT: Kan det ha noe med Snapchat å gjøre? .. Dette er snapchat-spøkelset ja. Her har vi med en ung person som er aktiv på SOME. Influenser/youtuber. Klarer ikke å plassere romvesenet enda. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest diam0nd Skrevet 17. november 2023 #543 Del Skrevet 17. november 2023 Ja det kan være ref til snapchat, men snapchatspøkelse har armer og ikke ansikt. Jeg tror det er meningen at spøkelset skremmer oss, og sier bø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Winterbird Skrevet 17. november 2023 #544 Del Skrevet 17. november 2023 NordicViking skrev (8 timer siden): Romvesenet ønsker å spre glede, overraske og underholde, og samtidig sette sine spor. Vi ser Romvesenet vandre rundt i en kornåker (havre), og "sporet" som settes igjen ligner på en såkalt "kornsirkel" (se bilde). Om det er et hint, så klarer jeg ikke helt å se hvor det skal lede hen. EDIT: Kan det ha noe med Snapchat å gjøre? .. Jeg tror romvesenet er Annika Momrak. Det høres i hvert fall veldig ut som henne. Hun har vært programleder i «Vettskremt» og hun er i tillegg fra Bø 👻 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charnelle Skrevet 17. november 2023 #545 Del Skrevet 17. november 2023 Har satt opp en check list på hvilke bokser som NRK nok har gått etter i rekrutteringen av deltakere i Maskorama. Har satt opp noen tanker om hvem jeg tror de kan være. At NRK ofte velger NRK-ansatte er også viktig i denne kartleggingen. Senior - Jørn Lier Holst som Trollmannen AVSLØRT Skuespiller - Charlotte Frogner som Spøkelset (NRK ansatt)? Komiker - Kevin Vågenes som Katten Barn/Unge - Robin Christoffer Omdahl som Skilpadden? En med utenlandsk opprinnelse - Kanskje Selda Ekiz som Romvesenet? (NRK ansatt) Reality - Petter Pilgaard som Rotta? Idrett - Hvem? Profesjonell sanger - Hvem? En stor overraskelse - To i en drakt, en figur (slik som fantorangen), et par som er i hver sin drakt? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 17. november 2023 #546 Del Skrevet 17. november 2023 (endret) charnelle skrev (1 time siden): Har satt opp en check list på hvilke bokser som NRK nok har gått etter i rekrutteringen av deltakere i Maskorama. Har satt opp noen tanker om hvem jeg tror de kan være. At NRK ofte velger NRK-ansatte er også viktig i denne kartleggingen. Senior - Jørn Lier Holst som Trollmannen AVSLØRT Skuespiller - Charlotte Frogner som Spøkelset (NRK ansatt)? Komiker - Kevin Vågenes som Katten Barn/Unge - Robin Christoffer Omdahl som Skilpadden? En med utenlandsk opprinnelse - Kanskje Selda Ekiz som Romvesenet? (NRK ansatt) Reality - Petter Pilgaard som Rotta? Idrett - Hvem? Profesjonell sanger - Hvem? En stor overraskelse - To i en drakt, en figur (slik som fantorangen), et par som er i hver sin drakt? Hvis Jan Gunnar Solli eller Mads Hansen er Rotta dekker de inn for både Idrett og Reality. Så at Ida Fladen var 100% sikker på at det er Mads Hansen 😄 Endret 17. november 2023 av Henikka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 17. november 2023 #547 Del Skrevet 17. november 2023 Blueberrymuffin skrev (På 11.11.2023 den 0.47): Interessant tanke. Hvis en av de skulle vært med, hvilke kostyme ville de passet inn i? Jeg har jo noen tanker om de fleste kostymene, men spøkelset er mystisk for meg. Hva om Spøkelset har begge to, eller om «lille venn» er malekosten til Einar. Nå drar jeg det litt langt, men tanken slo meg, at er det en av kostymene jeg vet null om, så hvorfor kan ikke en fra Tid for hjem gjemme seg inni der? Kul tanke iværtfall. Jeg vil ikke helt gi opp tanken på at en fra 'Tid for hjem' kan være med i år, siden et hint fra i fjor skal være et stjerneskrujern. Hva om Einar Nilsson er Rotta? Det hintes til Bergen i introvideoen, og han er derfra. Vi ser Rotta holde en 'gullkule' i hånda, noe som kan være et hint om trofeet som Nilsson vant da han var med i 'Skal vi danse' (se bilde under). Rotta hevder å være veldig tilpasningsdyktig, og Einar Nilsson har allerede et nytt prosjekt på gang etter at 'Tid for hjem' ble lagt ned. Kan Einar Nilsson være Rotta? 🤓 ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 17. november 2023 #548 Del Skrevet 17. november 2023 NordicViking skrev (44 minutter siden): Jeg vil ikke helt gi opp tanken på at en fra 'Tid for hjem' kan være med i år, siden et hint fra i fjor skal være et stjerneskrujern. Hva om Einar Nilsson er Rotta? Det hintes til Bergen i introvideoen, og han er derfra. Vi ser Rotta holde en 'gullkule' i hånda, noe som kan være et hint om trofeet som Nilsson vant da han var med i 'Skal vi danse' (se bilde under). Rotta hevder å være veldig tilpasningsdyktig, og Einar Nilsson har allerede et nytt prosjekt på gang etter at 'Tid for hjem' ble lagt ned. Kan Einar Nilsson være Rotta? 🤓 ... Synes fargen på kula minner om fargen på forrædermaskene, jeg har Mads Hansen som kandidat, i tillegg til Frank Løke, Kevin Lauren eller Jonas Lihaug 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 17. november 2023 #549 Del Skrevet 17. november 2023 I fjor var alle sikre på at Snøroboten var Mari Maurstad pga henvisning til stoff/sying i videoen. Viste seg at man måtte gå noen lag under for å finne rett "person". Derfor tror jeg ikke skilpadda er Chris Omdahl, alle referansene til Super Mario ville vært for obvious. Jeg synes skallet til skilpadda minner om en ryggsekk, eller kanskje en fallskjerm. Tror også det ligger noe i at den er kledd i dameklær. Jeg tenkte litt på Henrik Thodesen, som både ble tatt opp i Kompani Lauritsen som fallskjermjeger og spiller Tina/Bettina. Men stemmen minner ikke om ham. Mario-lua kan jo symbolisere en lue av et eller annet slag, ikke nødvendigvis Super Mario. Kanskje en russelue, slik at dette er noen som lager russelåter. Jeg har ikke noe klart navn på blokka, men tror man må gå litt ut av det vanlige tenkemønsteret for å finne ut hvem dette er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 17. november 2023 #550 Del Skrevet 17. november 2023 Marsh skrev (42 minutter siden): I fjor var alle sikre på at Snøroboten var Mari Maurstad pga henvisning til stoff/sying i videoen. Viste seg at man måtte gå noen lag under for å finne rett "person". Derfor tror jeg ikke skilpadda er Chris Omdahl, alle referansene til Super Mario ville vært for obvious. Jeg synes skallet til skilpadda minner om en ryggsekk, eller kanskje en fallskjerm. Tror også det ligger noe i at den er kledd i dameklær. Jeg tenkte litt på Henrik Thodesen, som både ble tatt opp i Kompani Lauritsen som fallskjermjeger og spiller Tina/Bettina. Men stemmen minner ikke om ham. Mario-lua kan jo symbolisere en lue av et eller annet slag, ikke nødvendigvis Super Mario. Kanskje en russelue, slik at dette er noen som lager russelåter. Jeg har ikke noe klart navn på blokka, men tror man må gå litt ut av det vanlige tenkemønsteret for å finne ut hvem dette er. Håper man må det på flere!😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariomann1 Skrevet 17. november 2023 #551 Del Skrevet 17. november 2023 Marsh skrev (56 minutter siden): Synes fargen på kula minner om fargen på forrædermaskene, jeg har Mads Hansen som kandidat. Stedet hvor videoen til Rotta er spilt inn ligner veldig på stedet hvor enkelte Forræder-episoder spilles inn, begge steder har blått malt på halve veggen. Det bygget de er inne i på Forræder ligger i Jahrestranda Næringspark. Har forsøkt å se om noen vinduer kan ligne på de i videoen til Rotta, men ikke lykkes så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ordsmed Skrevet 17. november 2023 #552 Del Skrevet 17. november 2023 Marsh skrev (1 time siden): I fjor var alle sikre på at Snøroboten var Mari Maurstad pga henvisning til stoff/sying i videoen. Viste seg at man måtte gå noen lag under for å finne rett "person". Derfor tror jeg ikke skilpadda er Chris Omdahl, alle referansene til Super Mario ville vært for obvious. Jeg synes skallet til skilpadda minner om en ryggsekk, eller kanskje en fallskjerm. Tror også det ligger noe i at den er kledd i dameklær. Jeg tenkte litt på Henrik Thodesen, som både ble tatt opp i Kompani Lauritsen som fallskjermjeger og spiller Tina/Bettina. Men stemmen minner ikke om ham. Mario-lua kan jo symbolisere en lue av et eller annet slag, ikke nødvendigvis Super Mario. Kanskje en russelue, slik at dette er noen som lager russelåter. Jeg har ikke noe klart navn på blokka, men tror man må gå litt ut av det vanlige tenkemønsteret for å finne ut hvem dette er. Det er nettopp derfor jeg håper det ikke er Charlotte Frogner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 17. november 2023 #553 Del Skrevet 17. november 2023 I videoen til Romvesenet hører vi litt av introen til sangen 'Spaceman' av Babylon Zoo. Den er fra 1996. Kan det ha noen betydning, eller er det bare tilfeldigheter? Dersom personen bak maska f.eks. er født i 1996, så vil vedkommende være 27 år i dag. 👾 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 17. november 2023 #554 Del Skrevet 17. november 2023 NordicViking skrev (2 minutter siden): I videoen til Romvesenet hører vi litt av introen til sangen 'Spaceman' av Babylon Zoo. Den er fra 1996. Kan det ha noen betydning, eller er det bare tilfeldigheter? Dersom personen bak maska f.eks. er født i 1996, så vil vedkommende være 27 år i dag. 👾 Og da synes jeg ikke vedkommende har vært kort på jorda. Da er planeten vedkommende har vært kort på, planeten rampelys eller sceneliv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 17. november 2023 #555 Del Skrevet 17. november 2023 mariomann1 skrev (1 time siden): Stedet hvor videoen til Rotta er spilt inn ligner veldig på stedet hvor enkelte Forræder-episoder spilles inn, begge steder har blått malt på halve veggen. Det bygget de er inne i på Forræder ligger i Jahrestranda Næringspark. Har forsøkt å se om noen vinduer kan ligne på de i videoen til Rotta, men ikke lykkes så langt. Rotta sier jo at han har kravlet til topps før men at dette er noe helt nytt. Nå er det jo ikke nytt for Mads Hansen å synge på en scene. Med mindre de mener at maskorama er noe nytt- for da kan jo det gjelde hvem som helst 😆 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 17. november 2023 #556 Del Skrevet 17. november 2023 Henikka skrev (22 timer siden): Jeg syns Spirrevippen høres ut som Bertine Zetlitz[evt. Anneli Drecker], men kanskje det rett og slett er Märtha Louise som kommer ut av buret? Symbol på at hun gikk ut av kongehuset kanskje? Hun hadde høytopplesning av Hans og Grete i Operaen i 2003. I tillegg gikk det en serie på Nrk hvor hun leste norske folkeeventyr for barn. Hun har også sunget med Oslo Gospel Choir, og turnert med Sigvart Dagsland. Jeg tror også spirrevippen er Bertine, men kun pga stemmen (og B en i trærne). 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 17. november 2023 #557 Del Skrevet 17. november 2023 Mollert skrev (25 minutter siden): Og da synes jeg ikke vedkommende har vært kort på jorda. Da er planeten vedkommende har vært kort på, planeten rampelys eller sceneliv. Jeg er enig i det. Kanskje det er det som er hintet. Jeg ser at Astrid S. er født i 1996, og hun har gitt ut musikk siden hun var med i 'Idol' i 2013. Men jeg er litt usikker på om jeg hører henne når Romvesenet synger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollert Skrevet 17. november 2023 #558 Del Skrevet 17. november 2023 NordicViking skrev (2 minutter siden): Jeg er enig i det. Kanskje det er det som er hintet. Jeg ser at Astrid S. er født i 1996, og hun har gitt ut musikk siden hun var med i 'Idol' i 2013. Men jeg er litt usikker på om jeg hører henne når Romvesenet synger. Det er ikke Astrid S. Også skjønte jeg ikke helt hva du mente med resten du sa og hvordan hun, som er voksen og erfaren, passer til hintet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 17. november 2023 #559 Del Skrevet 17. november 2023 NordicViking skrev (1 time siden): I videoen til Romvesenet hører vi litt av introen til sangen 'Spaceman' av Babylon Zoo. Den er fra 1996. Kan det ha noen betydning, eller er det bare tilfeldigheter? Dersom personen bak maska f.eks. er født i 1996, så vil vedkommende være 27 år i dag. 👾 Godt observert! Anniken Jørgensen, også kjent som Annijor er født i 1996. - Bloggen sin har hun flere innlegg hvor hun tar opp Spøkelser og andre dimensjoner. - Hun er også på snapchat. Kan Annijor være en kandidat for spøkelset? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 17. november 2023 #560 Del Skrevet 17. november 2023 Blueberrymuffin skrev (27 minutter siden): Godt observert! Anniken Jørgensen, også kjent som Annijor er født i 1996. - Bloggen sin har hun flere innlegg hvor hun tar opp Spøkelser og andre dimensjoner. - Hun er også på snapchat. Kan Annijor være en kandidat for spøkelset? Ser ut som hun har vært i Paris de siste 6 dagene[ref. instagram]. Med mindre hun bare later som da 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå