Gå til innhold

Maskorama 2023

Tradegy

Anbefalte innlegg

Når det gjelder Charlotte Frogner som spøkelset, er det ikke usannsynlig at de ville gitt så mange og så spesifikke hint allerede i første episode?

Kan det være for å få oss til å tro at det er henne?

Det virker bare litt rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk en teori på romvesenet, det eneste jeg ikke får til å stemme er stemmen. Men igjen, vi har blitt lurt av deltagere som har gjort om stemmen sin før, slik som Margaret Berger, så jeg prøver meg.

Først synes jeg det var utrolig få hint, men så begynte jeg å høre på hva det var Romvesenet faktisk sa.

Romvesenet

Mye av det Romvesenet sa, fikk meg til å tenke på en episode av Lunsj med Lilli på Discovery, hvor hun har Sophie Elise på besøk. S1E3.

«Jeg er altså ikke fra disse traktene», I intervjuet snakker de om multiverse, kosmos og ulike galakser, og at Sophie Elise ikke er fra denne planeten, men har hatt flere tidligere liv i andre galakser og universer.

«Jeg har ikke vært så lenge på denne planeten», på lunsj med Lilli snakker de om at det livet SE har hatt her på jorden bare en en liten dråpe, bare en kort stund sammenlignet med alle livene hun har hatt.

«Målet er å spre glede, overraske og underholde». Lilli snakker med SE om hvordan hennes mål i dette livet må være å spre glede og hjelpe folk. At hun ble sendt hit for å spre glede og positiv energi. SE er også kjent for å overraske og lage sjokkerende overskrifter.

«Nå som jeg er ankommet, tenker jeg å sette mine spor». Når SE og Lilly snakker om målet i dette livet på jorda, snakker SE om at hun ønsker å bli husket og at hun ønsker å sette igjen et spor.

Sporene fra denne episoden som førte meg innpå SE fikk meg til å tenke på om kanskje denne setningen er et ordspill «En kosmisk tilfeldighet sendte meg hit» hvor kosmisk betyr kosmetisk, SE er kjent for kosmetiske inngrep.

Hintet med spøkelset i åkeren kan være tvetydig. Det kan betyr snapchat, siden hun er en influenser som er på snapchat. Det kan også betyr spøkelse fordi SE tror på spøkelser og et nytt liv etter døden.

Derfor mener jeg, basert på hintene at Romvesenet kan være Sophie Elise, og at hun gjør om stemmen når hun synger for å kamuflere seg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (På 13.11.2023 den 1.06):

👍 Er helt sikker på at det Evelina Moholt og evt Kathrine hvis de er to. 

For meg var den ene personen en manne stemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (6 timer siden):

Fikk en teori på romvesenet, det eneste jeg ikke får til å stemme er stemmen. Men igjen, vi har blitt lurt av deltagere som har gjort om stemmen sin før, slik som Margaret Berger, så jeg prøver meg.

Først synes jeg det var utrolig få hint, men så begynte jeg å høre på hva det var Romvesenet faktisk sa.

Romvesenet

Mye av det Romvesenet sa, fikk meg til å tenke på en episode av Lunsj med Lilli på Discovery, hvor hun har Sophie Elise på besøk. S1E3.

«Jeg er altså ikke fra disse traktene», I intervjuet snakker de om multiverse, kosmos og ulike galakser, og at Sophie Elise ikke er fra denne planeten, men har hatt flere tidligere liv i andre galakser og universer.

«Jeg har ikke vært så lenge på denne planeten», på lunsj med Lilli snakker de om at det livet SE har hatt her på jorden bare en en liten dråpe, bare en kort stund sammenlignet med alle livene hun har hatt.

«Målet er å spre glede, overraske og underholde». Lilli snakker med SE om hvordan hennes mål i dette livet må være å spre glede og hjelpe folk. At hun ble sendt hit for å spre glede og positiv energi. SE er også kjent for å overraske og lage sjokkerende overskrifter.

«Nå som jeg er ankommet, tenker jeg å sette mine spor». Når SE og Lilly snakker om målet i dette livet på jorda, snakker SE om at hun ønsker å bli husket og at hun ønsker å sette igjen et spor.

Sporene fra denne episoden som førte meg innpå SE fikk meg til å tenke på om kanskje denne setningen er et ordspill «En kosmisk tilfeldighet sendte meg hit» hvor kosmisk betyr kosmetisk, SE er kjent for kosmetiske inngrep.

Hintet med spøkelset i åkeren kan være tvetydig. Det kan betyr snapchat, siden hun er en influenser som er på snapchat. Det kan også betyr spøkelse fordi SE tror på spøkelser og et nytt liv etter døden.

Derfor mener jeg, basert på hintene at Romvesenet kan være Sophie Elise, og at hun gjør om stemmen når hun synger for å kamuflere seg.

Gøy teori, men kan aldri tenke meg at nrk caster SE så kjapt etter podcast dramaet 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymeeee skrev (15 timer siden):

Hva har bondegård med Hanne Sørvaag å gjøre? Bortsett fra at det kan hinte litt til at hun gikk på Toneheim folkehøgskole som ligger i Innlandet på Hamar. 

Hanne Sørvaag er fra en gård som heter Sørvåg, synes jeg å huske. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uyelukkende basert på stemmen - kan Rotta være Oskar Westerlin? 

vet jeg skrev Mads Hansen tidligere, men syns stemmen er mer lik Oskar, egt.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirrevippen kan være Lena Kristin Ellingsen. Bl.a kjent fra Himmelblå 💙 og Kristianias magiske tivoliteater 🎡 Spirrevippen er blå og i bakgrunnen på scenen ser vi tivoli. Norsk flagg - hun spilte i Olympiatroppen 🇳🇴 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winterbird skrev (50 minutter siden):

Spirrevippen kan være Lena Kristin Ellingsen. Bl.a kjent fra Himmelblå 💙 og Kristianias magiske tivoliteater 🎡 Spirrevippen er blå og i bakgrunnen på scenen ser vi tivoli. Norsk flagg - hun spilte i Olympiatroppen 🇳🇴 

I jakten på dette klippet fant jeg en Beat for Beat-episode med Ellingsen fra 2019 som er gjort utilgjengelig av NRK. Episodene både før og etter er tilgjengelige. Kanskje de ikke vil at vi skal høre henne i deres kanaler? Bra gjett! Jeg fant ikke dette (ennå), men hadde vært interessant for å finne ut om også det var utilgjengelig for seere. 

Endret av Mollert
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winterbird skrev (1 time siden):

Spirrevippen kan være Lena Kristin Ellingsen.

Hun er på turnè med Riksteateret nå, flere lørdager fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (13 timer siden):

uyelukkende basert på stemmen - kan Rotta være Oskar Westerlin? 

vet jeg skrev Mads Hansen tidligere, men syns stemmen er mer lik Oskar, egt.. 

Vi kan ikke utelukke noen på dette tidspunktet. Det vi gjør er å foreslå navn på mulige kandidater, og se hvordan hintene så langt passer med disse. Jeg vil derfor lufte noen tanker om følgende person som kanskje kan være Rotta: det er para-utøveren Salum Kashafali fra Bergen. Han er VM-vinner og OL-vinner på 100 meter. Han har "kravlet seg til topps" til tross for dårlig syn, og han har vunnet en mengde medaljer i gull, sølv og bronse. I tillegg har han mottatt flere priser opp gjennom årene. Han "røver" gull og edle metaller, men tar bare det han "fortjener". Kan han synge? Aner ikke. Jeg kaster ham inn her for vurdering.  🤓

Endret av NordicViking
Manglet et ord.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (6 minutter siden):

Fikk ingen boost opplevelse av programmet etter at første deltaker ble avslørt. Har Norge ingen idoler?

Jørn Lier Horst er da veldig kjent.

Han har et stort forfatterskap, har flere kjente krimbøker og skrevet flere bøker for barn. Barnebokserien om Detektivbyrå nr 2 har også blitt filmatisert.

Han har vært skuespiller i serien Wisting, han har vært  fast kriminalkommentator på Åsted Norge siden 2016 til nå, i tillegg til at han har vært med i Forræder.

For de som er litt eldre, kjenner vi også til Jørn Lier Horst sitt virke som kriminaletterforsker for Vestfold politidistrikt.

Jørn Horst er derfor kjent både blant eldre, men også barn.

Så når du spør, har Norge ingen idol, det har vi. Men Maskorama skal jo dekke alle arenaer, hadde vært kjedelig om alle skulle vært sangere eller influensere. Trenger variasjon på kjendisene som er med.

• Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ordsmed skrev (16 timer siden):

Når det gjelder Charlotte Frogner som spøkelset, er det ikke usannsynlig at de ville gitt så mange og så spesifikke hint allerede i første episode?

Kan det være for å få oss til å tro at det er henne?

Det virker bare litt rart. 

Enig, men stemmen er jo hennes… 🤷‍♀️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (12 minutter siden):

Dere som mener kua er evelina moholt, hvordan får dere det til å passe med dette hintet om  comeback ?

At hun ga ut sang med Aslak Maurstad, eller comeback på TV etter Forræder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mollert skrev (1 minutt siden):

At hun ga ut sang med Aslak Maurstad, eller comeback på TV etter Forræder. 

Det har jo skjedd nettopp, er jo ikke akkurat comeback.

Og kua sier «tilbake på scena», tenker jo egentlig da at det er i overført betydning, at det ikke handler om at vedkommende nødvendigvis har vært på scena før? 
uansettt, rart å kalle noe et comeback for en som knapt har slått gjennom med noe enda

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (Akkurat nå):

Det har jo skjedd nettopp, er jo ikke akkurat comeback.

Og kua sier «tilbake på scena», tenker jo egentlig da at det er i overført betydning, at det ikke handler om at vedkommende nødvendigvis har vært på scena før? 
uansettt, rart å kalle noe et comeback for en som knapt har slått gjennom med noe enda

Ja, ikke vet jeg. Kan være så mangt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (49 minutter siden):

Dere som mener kua er evelina moholt, hvordan får dere det til å passe med dette hintet om  comeback ?

Hun sto jo masse på scenen som barn, bl.a spilte hun Stabbursmusa på Christiania Teater i en storoppsetting av Hakkebakkeskogen i 2012. (Forræder, sangutgivelse og sommerjobb i Dyreparken er vel en annen type scene) Så da er det kanskje innafor å kalle dette et comeback 🐮

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (1 time siden):

Hvis Katrine er kuræva så er jo det et comeback på lørdagskvelden etter SVD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...