AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Del Skrevet 29. oktober 2023 Om man sier man støtter likestilling, men ikke kaller seg feminist, er man da egentlig en mannssjåvinist? Anonymkode: 82410...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om man sier man støtter likestilling, men ikke kaller seg feminist, er man da egentlig en mannssjåvinist? Anonymkode: 82410...92c Nei. Sitat Kan man støtte likestilling uten å kalle seg feminist? Ja. Anonymkode: 1224d...d09 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg tenker man burde kunne det. I visse tilfeller er det gitt fordeler og fortrinn for ett av kjønnene. Er man for likestilling, så ønsker man ikke slikt og at det ikke skal være behov for dem heller? Anonymkode: 6e2a0...564 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 29. oktober 2023 #4 Del Skrevet 29. oktober 2023 Man er per definisjon feminist om man støtter likestilling, forstått som like rettigheter og muligheter uavhengig av kjønn. Enten man kaller seg feminist eller ei. Mange vegrer seg for å kalle seg feminist fordi de ikke skjønner begrepet. Man blir ikke sjåvinist av å ikke kalle seg feminist, men man blir det når man ytrer motstand mot feminisme. 13 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Del Skrevet 29. oktober 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Om man sier man støtter likestilling, men ikke kaller seg feminist, er man da egentlig en mannssjåvinist? Anonymkode: 82410...92c Nja, vil ikke si at det nødvendigvis er slik. Du kan jo søke opp definisjonene og se selv. Dog, hvis man er kvinne og ikke kaller seg feminist er man i beste fall uopplyst og i verste fall selvhatende, mener jeg. Anonymkode: 39779...a25 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Del Skrevet 29. oktober 2023 Andro skrev (6 minutter siden): Man er per definisjon feminist om man støtter likestilling, forstått som like rettigheter og muligheter uavhengig av kjønn. Enten man kaller seg feminist eller ei. Mange vegrer seg for å kalle seg feminist fordi de ikke skjønner begrepet. Dette. Hvis man er for likestilling uavhengig av kjønn er man per definisjon feminist. Noen prøver å stoppe likestilling ved å insistere på alternative, negative definisjoner av feminisme. Ignorer dem. Anonymkode: 47677...163 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tenker man burde kunne det. I visse tilfeller er det gitt fordeler og fortrinn for ett av kjønnene. Er man for likestilling, så ønsker man ikke slikt og at det ikke skal være behov for dem heller? Anonymkode: 6e2a0...564 Det er jo gjort for å øke likestillingen. Flere menn i barnehage og sykepleie, flere kvinner i realfag, så det skal bli en bedre kjønnsbalanse. Anonymkode: 47677...163 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 29. oktober 2023 #8 Del Skrevet 29. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette. Hvis man er for likestilling uavhengig av kjønn er man per definisjon feminist. Anonymkode: 47677...163 Det forutsetter at forskjellsbehandling basert på kjønn utelukkende er til ulempe for kvinner og til fordel for menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Del Skrevet 29. oktober 2023 Andro skrev (2 minutter siden): Man blir ikke sjåvinist av å ikke kalle seg feminist, men man blir det når man ytrer motstand mot feminisme. Feminisme er jo så mangt. Bare se på alt bråket rundt paroler i 8.marstogene. Man kan være for likestilling og mot noe av det feministene mener. Det er forbi likestilling og mer en kamp for kvinners rettigheter. Ofte hardt tilkjempede sådanne, men som det ikke er behov for mer fordi vi er blitt et mer likestilt samfunn. Anonymkode: 6e2a0...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #10 Del Skrevet 29. oktober 2023 Andro skrev (9 minutter siden): Man er per definisjon feminist om man støtter likestilling, forstått som like rettigheter og muligheter uavhengig av kjønn. Enten man kaller seg feminist eller ei. Mange vegrer seg for å kalle seg feminist fordi de ikke skjønner begrepet. Man blir ikke sjåvinist av å ikke kalle seg feminist, men man blir det når man ytrer motstand mot feminisme. Feminisme har som utgangspunkt at kvinner står i en svakere stilling i dagens samfunn. Er man uenig i det så er man ikke en feminist. Anonymkode: 5931c...050 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #11 Del Skrevet 29. oktober 2023 Andro skrev (12 minutter siden): Man er per definisjon feminist Tøv Anonymkode: 1224d...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menelaos Skrevet 29. oktober 2023 #12 Del Skrevet 29. oktober 2023 Personlig liker jeg bedre å bruke egalitær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #13 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo gjort for å øke likestillingen. Flere menn i barnehage og sykepleie, flere kvinner i realfag, så det skal bli en bedre kjønnsbalanse. Anonymkode: 47677...163 Hvis man satte 10x så mange kvinner i fengsel så ville det også øke likestillingen. Det hindrer ikke at det er en skikkelig dårlig ide. Anonymkode: 1224d...d09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #14 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg er av dem som ikke trives med merkelappen "feminist", selv om jeg står for mye av det samme som de fleste feminister gjør. Grunnen er helt enkelt at enkelte feminister har ødelagt begrepet for meg. Jeg vil ikke stilles i samme bås som en representanter fra en feministorganisasjon som mener de har vetorett på hva feminisme er. Anonymkode: ca4af...14e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #15 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er av dem som ikke trives med merkelappen "feminist", selv om jeg står for mye av det samme som de fleste feminister gjør. Grunnen er helt enkelt at enkelte feminister har ødelagt begrepet for meg. Jeg vil ikke stilles i samme bås som representanter fra en feministorganisasjon som mener de har vetorett på hva feminisme er. Anonymkode: ca4af...14e Rettet siste avsnitt. Anonymkode: ca4af...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 29. oktober 2023 #16 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kan man støtte likestilling uten å kalle seg feminist? Anonymkode: 82410...92c Ja, mye fordi begge deler er svært diffuse størrelser. Ut fra definisjonene en del fremmer på feminisme kan nesten hvem som helst være feminister, og likestilling er ikke nødvendigvis så godt definert det heller. Vi kan med andre ord definere inn vidt forskjellige standpunkt under feminismen. Spørsmålet blir da hvorfor en skulle definere seg som feminist. Er du en "normal" moderat person er det en viss sjanse for at en gjennom å definere seg som feminist blir "nyttig idiot" for helt andre avgreininger enn det en selv sympatiserer med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 29. oktober 2023 #17 Del Skrevet 29. oktober 2023 Hvis det å ha ujevne rettigheter kan forhindre en krig mellom menn og kvinner....da synes jeg at kvinner bare må godta litt "urettferd" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #18 Del Skrevet 29. oktober 2023 Inverto skrev (3 minutter siden): Hvis det å ha ujevne rettigheter kan forhindre en krig mellom menn og kvinner....da synes jeg at kvinner bare må godta litt "urettferd" 🤦♂️ Anonymkode: 47677...163 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 29. oktober 2023 #19 Del Skrevet 29. oktober 2023 Ikke måte på trolling heller Inverto 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #20 Del Skrevet 29. oktober 2023 Ekte menn og kloke kvinner er feminister. De tullingene som ikke støtter feminismen er en del av livets hvite støy, (litt) irtiterende og plagsomt, men ikke noe å bry seg om Anonymkode: 2fff6...836 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå