Gå til innhold

Få opp forbrenningen?

Lisemor

Anbefalte innlegg

hei.

Hvordan skal jeg få opp forbrenningen?

Spiser normalt (ikke snop og brus),drikker mye te og vann og går fra 45 minutt til nesten 2 timer til dagen. Og så ammer jeg da,hvis det har noe å si.

Har gått turer i 6 uker nå så og si hver dag og ikke tatt av et gram. Burde det ikke vist litt?

Takker for svar og råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går opptil 2 timer hver dag, vil det bety mye for forbrenningen din. det beste hadde vært å gått 2 timer fordelt på for eks 30 min*4.

Andre tips:

*spis mange og små måltider istedet for få store måltider. Kroppens forbrening øker etter hvert måltid.

*koffein og isvann øker forbrenningen.

*spise proteiner og fiber!

Håper det var noen tips... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså 4 turer på 30 minutt?

Bør man se resultat etter 1-2 uker?

Kan ammingen gjøre at kroppen tviholder på alt fettet?

Takker igjenn jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går opptil 2 timer hver dag, vil det bety mye for forbrenningen din. det beste hadde vært å gått 2 timer fordelt på for eks 30 min*4.

En undersøkelse jeg leste for en tid tilbake (har dessverre ikke link) kom frem til at man forbrente mer ved å gå en lang tur (la oss si 1 mil) enn flere små (4*2,5km) selv om det var samme lengde på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk mat øker også forbrenningen. Chili, ingefær og mat som inneholder mye sterkt krydder, er eksempler på dette.

Det er også sagt at melk (kalsium) øker forbrenningen.

Likevel finnes det ikke "vidundermat". Det er ikke snakk om mange kaloriene ekstra.

Det finnes bare en oppskrift: spis mange små måltider, spis sunt, og tren/mosjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått turer i 6 uker nå så og si hver dag og ikke tatt av et gram. Burde det ikke vist litt?

Umulig å si noe om uten å vite hva du spiser. Selv om du ikke spiser snop kan du få i deg for mer kalorier enn du forbrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det stemmer med en lang tur om dagen enn mange små fordi det er lettere å gjennomføre.

Tusen takk for gode tips og råd. :)

Kom gjerne med fler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En undersøkelse jeg leste for en tid tilbake (har dessverre ikke link) kom frem til at man forbrente mer ved å gå en lang tur (la oss si 1 mil) enn flere små (4*2,5km) selv om det var samme lengde på turen.

Tja...den kilden skulle jeg gjerne sett!

Hvorfor skulle det være slik? Uansett; det beste er jo at man har et treningsprogram som er lett å gjennomføre OG at du trener så optimalt som mulig!

Om ammingen gjør at kroppen tviholder på fettet?

Nei, tvert om! ;) Heldigvis....amming er en "natulig fettsuging" kan man vel si :)

Husk også sunn mat,så er du på god vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det at amming er naturlig fettsuging er bare en myte og det bærer jeg preg av nå. Det forsvinner jo alltid en del (ca. 10 kilo ) med fødselen, men så er det stopp. Hos noen heldige virker ammingen slankende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir kvitt mye fett med morsmelken!

Men det er klart det er viktig med andre faktorer; kosthold og trening!

Om du går (i greit tempo) i 2 timer hver dag forebrenner du ganske mye,så resulater kommer nok etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det stemmer med en lang tur om dagen enn mange små fordi det er lettere å gjennomføre.

Tusen takk for gode tips og råd.  :)

Kom gjerne med fler

Tror hun mente at isteden for å gå en lang tur kan du heller fordele det over noen dager. Å gå 30 min om dagen er veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går i fort ,jevnt tempo og blir ganske svatt ja.

Håper jeg kommer til å merke noe snart.Det er jo lite motiverende å gå i 1-2 timer om dagen når vekta står bom still.

Takk alle sammen for svar. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at ammingen er "fettsugende" er ikke helt riktig for alle nei. Tror det handler om hvor fet melka di er. Du ser det enkelt på barnet (dersom du bare ammer). "Fete" barn = fet melk = kiloene renner av på mor

vanlig "spinkelt" barn = ikke så fet melk = kilene renner IKKE av mor..

Jeg tilhørte desverre den siste kategorien. Var litt misunnelig på de som ikke klarte å holde på kiloene (for mange er jo det også et problem..)

Det viktigste når du ønsker å ta av er å spise ofte og kalorifattig.. Hver tredje time, men IKKE mat med mye kalorier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vampyra i.i

Husk at du må ha et visst antall kalorier for at kroppen vil gi slipp på noe da..

Prøv å regn ut hvor mange kcal du spiser i løpet av en dag så ser du om du må kutte mer eller legge til.

Jeg prøver å holde meg rundt 1500+-100 kcal nå som jeg trener og vil ned i vekt. Jeg vet ikke hva som er anbefalt for ammende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er sikker på at du spiser nok? Dersom man spiser lette produkter, skal det faktisk ganske mye mat til. Hvor mye du skal spise kommer selvsagt litt an på hva du veier også, men prøv å spis en skive ekstra og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann....

Først må jeg spørre deg, hva er å spise normalt?

Skal gi deg et godt råd: Begynn å spis OFTERE.... 6-7 måltider hver dag minst!

Jeg har gått Grete Roedekurs, og har lært masse om akkurat dette, å mang en erfaring har jeg fått med meg på veien! Du kan se for deg kroppen som en vedovn.....hvis du bøtter innpå med ved, vil det brenne godt en stund,men fyller du ikke på med ved, så vil flammene slukke,å varmen dø ut....AKKURAT sånn er det faktisk med kroppen vår!!

Vi må fylle på med mat kontinuerlig for at forbrenninga skal kunne holdes igang... hvis vi sløser med dette,skrur kroppen ned forbrenninga,og tar til seg alt som kommer inn når den først får mat, den tror det er hungersnød!

Så det er lurt å lage den regelen at man skal spise igjen FØR man kjenner at man er blitt sulten (før det romler i magen) for da er forbrenninga enda på topp!

Og du som ammer, trenger ENDA mer mat enn vanlig!

Og trimmer du mye, må du spise deretter også.... jo mere trim,desto mere mat trenger kroppen!

Jeg trimmer moderat, dvs jeg svømmer en kilometer tre ganger i uka.... så drikker jeg masse vann, og spiser mye god og sunn mat! Kuttet ut sukker og redusert fettmengden i mat, velger lettere oster feks! Det vinner man også helsemessig på!

Jeg har et energiforbruk per dag på ca 3000 kcal..... nå når jeg går på kurs følger jeg en meny der jeg spiser 2200 kcal pr dag, og jeg hat tatt av meg 20 kg på et halvt år :)

Pluss at forbrenninga er på topp, så det må gå MAX fire timer mellom hvert måltid, men aller helst bare tre :)

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei, for jeg er ganske sikker på at kroppen din går på sparebluss, spesielt siden du ammer!!

LYKKE TIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Også nordfra

Må bare si meg helt enig i EliseNordfra!

Har også gått GR-kurs i det siste, og lært utrolig masse. :)

De fleste blir veldig forundret over hvor mye man egentlig skal spise, for faktisk å gå ned i vekt.

Meld deg inn i vektklubben (Grete Roedes nettside). Der er det mange tips å hente. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tipstildeg
hei.

Hvordan skal jeg få opp forbrenningen?

Spiser normalt (ikke snop og brus),drikker mye te og vann og går fra 45 minutt til nesten 2 timer til dagen. Og så ammer jeg da,hvis det har noe å si.

Takker for svar og råd

Heisann Lisemor!

På www.lommelegen.no under "ernæring" står det en fin artikkel "slank etter fødsel" der det er mange fine tips og nyttig informasjon! Håper du finner noen gode tips der; det gjorde jeg! ;)

Lykke til! Hilsen Camilla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...